Skocz do zawartości

FOX Performance czy Rock Shox SID Ultimate?


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, mareckiabc napisał(a):

Do żony roweru użytkowanym w lekkim terenie co wybrać FOXa czy Rock Shox SID SL Ultimate na tłumiku Ultimate Race Day?

Cena w dwóch przypadkach podobna poniżej 1500 zł.

https://www.bikestacja.pl/amortyzator-fox-32-performance-sc-series-float-29-15x110-boost-100mm-p-24067.html Fox waga 1580 gr

https://www.sram.com/en/rockshox/models/fs-sids-ult-c1  waga 1330 gr

Ten SID to na pewno poniżej 1500 ?

Jeśli tak, to że wskazaniem na SIDa.

Jeśli powyżej 1500, to... też sid:)

Odnośnik do komentarza

Mam tego Foxa. Jest to bardzo dobry, bezproblemowy amor. Waga rzeczywista samego amora bez ośki 1470 gramów bez przycinania sterówki.
Koszt serwisu w Spider Suspensions:
Mały serwis, koszt usługi 200 wraz z wymianą płynów. Duży serwis, koszt usługi 250 zł. Service Kit 944 - 192 zł, Service Kit 320 - 172
SID Ultimate
Mały serwis 150, duży serwis usługa 310 plus Service Kit 289

Co do SIDa jeździłem tylko testowo parę razy w różnych rowerach i pracował nie gorzej niż Fox. Jeden z  bardzo doświadczonych serwisantów, który się ściga mówi że SIDa z tłumikiem Race Day by nie kupił. I że Fox jest lepiej skonstruowany.
 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, mareckiabc napisał(a):

Do żony roweru użytkowanym w lekkim terenie co wybrać FOXa czy Rock Shox SID SL Ultimate na tłumiku Ultimate Race Day?

Cena w dwóch przypadkach podobna poniżej 1500 zł.

https://www.bikestacja.pl/amortyzator-fox-32-performance-sc-series-float-29-15x110-boost-100mm-p-24067.html Fox waga 1580 gr

https://www.sram.com/en/rockshox/models/fs-sids-ult-c1  waga 1330 gr

Wszystko o czym piszą przedmóqcy jest prawdą. Ale...zapominajcie, że kolega, e zasadzie żona, będzie:

a) korzystała w lekkim terenie 

b) niuanse w eksploatacji i konstrukcji wskazują na foxa; owszem, będzie to istotne w technicznych / trudnych warunkach a nie w lekkich 

c) lekki teren = lżejszy widelec

a więc IMHO SID.

Odnośnik do komentarza

Z osią tak może być. Wynikałoby że oś 110 gramów, bo ważyłem gołego. Natomiast te 200 gramów jest IMO kompletnie bez znaczenia. Robiliśmy różne testy i znam wyniki badań z testów, gdzie testowano koła o różnicy wagowej 400 gramów i są to nieistotne różnice. Mają znaczenie tylko na długim podjeździe pod górę. Tak swoją drogą mam nadzieję że nie daliście się wkręcić w często powtarzaną bzdurę o masie rotacyjnej.

Więc ja bym wybrał na podstawie tego czy czuć różnicę w amortyzacji i tego który z tych amorów jest mniej problemowy serwisowo.

Odnośnik do komentarza

Też obstaje, że sid będzie lepszy. Nie chodzi o to ile szybciej będzie rower przyspieszał, tylko że będzie wygodniejszy w eksploatacji bo to zawsze te 200g mniej do dźwigania dla żony

I tak nie wydaje mi się to optymalne by wybierać pomiedzy tymo 2 bo oba amortyzatory mają wiele parametrów ustawienia = wiele okazji by ustawić coś zle. Po co sobie komplikować życie.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...