Skocz do zawartości

Custom HT Trail MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Pepe75 napisał(a):

Stalowa rama fajna rzecz, ale Pine mountain to wersja 2 ze sztywną osią - bo 1 ma z tyłu qr.

Bybikes.pl mają Konę Unit, Surly Karate Monkey i Krampus. Do tych ram można dołożyć widelec amortyzowany.

W przypadku Surly lepiej kupić samą ramę (ok 900euro) - mam wrażenie, że korzystniej wyjdzie i po swojemu (sam mam chęć zmienić ramę expl540 na Krampusa)

Jest jeszcze Ritchey Ultra (bez mocowań wyprawowych) lub Nordest Sardinha (wersja ze sztywnym widelcem lub bez)

Eeeech... a mnie się marzy Kona Honzo ESD 😞

Odnośnik do komentarza
Teraz, Ra3Z napisał(a):

Surly wydaje się ciekawą bazą pod to, co sobie uwidziałem! Popatrzę po Europie gdzie można w najlepszej cenie taką ramkę dostać. Dzięki!

Jak chcesz na kole 29 to bierz Krampusa. Teoretycznie jest przewidziana opona 29x2.6 ale można włożyć 2.2/2.3. W Karate Monkey jak włożysz 29x2.2/2.3 to suport będzie wysoko nad ziemią. Jeżeli byś chciał z amortyzatorem to Surly sugeruje do Krampusa widelec 120mm, ale moim zdaniem chcąc zachować geometrię ze sztywnego widelca to lepiej pasuje 100mm. Sztywny widelec ma 483mm. Np Reba 100mm ma 506mm, minus 20mm sag to wychodzi ok 486mm

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, Pepe75 napisał(a):

Jak chcesz na kole 29 to bierz Krampusa. Teoretycznie jest przewidziana opona 29x2.6 ale można włożyć 2.2/2.3. W Karate Monkey jak włożysz 29x2.2/2.3 to suport będzie wysoko nad ziemią. Jeżeli byś chciał z amortyzatorem to Surly sugeruje do Krampusa widelec 120mm, ale moim zdaniem chcąc zachować geometrię ze sztywnego widelca to lepiej pasuje 100mm. Sztywny widelec ma 483mm. Np Reba 100mm ma 506mm, minus 20mm sag to wychodzi ok 486mm

Na początek bym zostawił co jest z opcją wymiany gdybym czuł że jest to potrzebne. Fakt. Za dużego widelca tam nie wstawisz nie robiąc z niego "potworka" (hehe- krampus). 

 

Odnośnik do komentarza
51 minut temu, mike21 napisał(a):

O tak, rdzewieją 😉 szczególnie wewnątrz.

Surly ma prostą główkę. To ogranicza użycie amortzowanego widelca bez uciekania się do druciarskich rozwiązań. Poza tym ten rower traci caly urok bez stalowego, sztywnego widelca.

Stery zs44/ec44, nie potrzeba drutować. Miałem kilka ram stalowych, zabezpieczałem w środku preparatem do profili zamkniętych i nie rdzewiały. Zgoda co do sztywnego widelca, najlepiej wygląda, ale ważne, że jest opcja amortyzatora.

 

Odnośnik do komentarza
35 minut temu, liftlodz napisał(a):

Zrób sobie rower, skontaktuj się np z Hultajem z Wrocławia czy Karambą z Rzeszowa - zrobią Ci ramę jaką będziesz chciał.

Zrobią, ale cena będzie pewnie x1,5/ x2. Wiem, że będą lepsze rurki Columbusa, itp. Byłem kiedyś w Karambie, ramy piękne robi - ale to mi jakoś do gravela bardziej pasuje. 

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Pepe75 napisał(a):

Stery zs44/ec44, nie potrzeba drutować. Miałem kilka ram stalowych, zabezpieczałem w środku preparatem do profili zamkniętych i nie rdzewiały. Zgoda co do sztywnego widelca, najlepiej wygląda, ale ważne, że jest opcja amortyzatora.

 

To jest własnie druciarskie rozwiązanie. Znacząco podnosi główkę ramy co jest jeszcze bardziej istotne w przypadku ramy przystosowanej do sztywnego, stosunkowo niskiego widelca. Po prostu rama nie przewiduje takiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mike21 napisał(a):

To jest własnie druciarskie rozwiązanie. Znacząco podnosi główkę ramy co jest jeszcze bardziej istotne w przypadku ramy przystosowanej do sztywnego, stosunkowo niskiego widelca. Po prostu rama nie przewiduje takiego rozwiązania.

Surly na swojej stronie ma Krampusa i Karate Monkey w wersjach ze sztywnymi widelcami i z amortyzatorami. Czyli Twoim zdaniem produkują i sprzedają coś co nie jest kompatybilne ze sobą ?

Krampus i Karate Monkey w wersjach ze sztywnymi widelcami mają dolne miski sterów zewnętrzne - podobnie jak w wersji z amortyzatorami, więc sądzę że geometria to uwzględnia.

Nie wiem też dlaczego uważasz, że Krampus jest przystosowany do sztywnego widelca, a Karate do amortyzatora ? Obydwie ramy ze sztywnymi widelcami mają praktycznie taką samą geometrię, mają te same kąty główki i podsiodłówki - różnią się: obniżeniem suportu i chainstayami  (wynika to z tego że do Krampusa wchodzi max 29x3.0, a do Karate 27.5x3.0)

Opera Zrzut ekranu_2024-01-21_125919_surlybikes.com.png

Opera Zrzut ekranu_2024-01-21_125828_surlybikes.com.png

Odnośnik do komentarza

Odnoszę sie tylko do KM. Sztywny wideł ma 483mm a amortyzowany 521 (z uwzględnieniem SAG). W obu przypadkach masz te druciatskie stery. Róznica blisko 5cm IMHO jest dość znaczna. W wersji ze sztywnym widłem ma geo zbliżone do rowerów XC z poczatku ubiegłej dekady (HTA 49 deg). Z amortyzatorem nadal nie jest to współczesny ścieżkowiec (HTA 47,5 deg).

Co do druciarskości to niestety tak to wyglada jak na siłe chce się sprzedawać stare technicznie ramy we współczesnych rowerach. Nawet taka konserwa jak Kona 8-9lat temu przeszła na poszerzane główki w stalówkach.

Ciekawą i znacznie tańszą opcją dla lubujących się w stali może być rodzimy NSBikes Eccentric CroMo, która ma prawilną geo ścieżkową i głowkę poszerzaną. Samą ramę można nabyć w okolicy 2kPLN, cały rower widywałem od 1300EUR w .de (raczej marnie wyposażony wiec jesli limit to 8k budowałbym sam od zera) - jakiś pike/lyrik + pełna grupa 12s shimano + swissy serii EX (składane)). A całkiem przyjemne są też wersje alu (starsze roczniki albo budowanie od zera).

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, mike21 napisał(a):

Odnoszę sie tylko do KM. Sztywny wideł ma 483mm a amortyzowany 521 (z uwzględnieniem SAG). W obu przypadkach masz te druciatskie stery. Róznica blisko 5cm IMHO jest dość znaczna. W wersji ze sztywnym widłem ma geo zbliżone do rowerów XC z poczatku ubiegłej dekady (HTA 49 deg). Z amortyzatorem nadal nie jest to współczesny ścieżkowiec (HTA 47,5 deg).

Co do druciarskości to niestety tak to wyglada jak na siłe chce się sprzedawać stare technicznie ramy we współczesnych rowerach. Nawet taka konserwa jak Kona 8-9lat temu przeszła na poszerzane główki w stalówkach.

Ciekawą i znacznie tańszą opcją dla lubujących się w stali może być rodzimy NSBikes Eccentric CroMo, która ma prawilną geo ścieżkową i głowkę poszerzaną. Samą ramę można nabyć w okolicy 2kPLN, cały rower widywałem od 1300EUR w .de (raczej marnie wyposażony wiec jesli limit to 8k budowałbym sam od zera) - jakiś pike/lyrik + pełna grupa 12s shimano + swissy serii EX (składane)). A całkiem przyjemne są też wersje alu (starsze roczniki albo budowanie od zera).

 

Chyba miałeś na myśli hta 69 na sztywnym widelcu i 67.5 na amortyzatorze. 

Ja nie traktuję Krampusa jako ścieżkowca, tylko jako turystyka/wyprawowca. Wcześniejsze wersje Krampusa i KM miały inną geometrię - wprowadzili zmiany kilka lat temu.

Jak w innym wątku zaproponowałem Marina DSX jako rower wycieczkowy/cross z opcją pod sakwy (kąty główki 68.5 lub 69.5 - zależy od wersji) to mi się dostało, że to rowery zjazdowe nie turystyczne, ehh... 

Jak pisałem, że expl540 ma lepszy kąt główki (68) w stosunku do xc100 (69.5) to pisali, że to bez znaczenia, albo że poczujesz tylko na zjazdach w górach.

A teraz Ty piszesz, że kąt 69 w Surly to staroć...

Nie dogodzisz nikomu... 😉

 

Kona Unit ma geometrię bardziej w kierunku nowoczesnych rowerów mtb (kąty 68 i 75) w stosunku do Surly. Problem z Koną jest taki, że ciężko samą ramę kupić.

 

Kona ma główkę 44mm, Karate i Krampus tak samo.

 

NS Bikes Eccentric to rower mtb i w zasadzie tylko mtb - brak mocowań do bagażników, itp. - więc tu dochodzimy do tego jakiego roweru ktoś potrzebuje.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...