Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rebę trzyma tłumik kompresji a właściwie 3 otworki o średnicy <1mm przez które w pozycji otwartej ma się przelewać olej. No i przy oleju fabrycznie zalecanym 5wt jest odczuwalny opór. Żeby poprawić czułość trzeba kilka zabiegów wykonać. Przede wszystkim wymienić ten olej (w przypadku manetki na kierownicy mozna iść w 3wt od maxima, jak jest wajcha na goleni to trzeba dobrać coś bardziej lepkiego). Sprężynę powietrzną poskładać na smarze sram butter albo dynamic seal rozcieńczonym olejem maxima heavy. Jeśli to reba A7-A9 dużo daje też wymiana uszczelek kurzowych na ultra-low friction (pakowane przez rs, czarne uszczelki skf). No i dopasować różnicę objętości komór powietrznych pod siebie (tokeny). Nie będzie to fox z tłumikiem grip2 (który po "wyjęciu z pudełka" działa świetnie) ale w ślepym porównaniu z sidem na chargerze 2.1 na mało wymagających trasach będzie kłopot z poprawnym rozpoznaniem.

Co do hamulców to min. przyzwoitości pod mtb to deore m6100. Chiciaż obecnie nawet nowe xt m8100 już w okolicach 600zł widiwałem. W komplecie koniecznie z japońskiej produkcji tarczami shimano ew. 3rd party.

Mt500 to pozagrupówka, przewody są niskopółkowe (bh59) i zakończone na prosto więc zacisku slx się nie założy. Zacisk+przewód bh90 kosztuje tyle co cały hamulec.

Czy te RR są nadal na napędzie GX? Jesli tak to jest to dla mnie osobiście jest to tym bym się tylko martwił.

Odnośnik do komentarza

Jeździłem raz na XC 900s, zgadzam się z tym co piszę @Veriv, na trasy maratonowe, to super rower. Do lekkiej zabawy tak samo. Na podjazdach dość szybki, rowery pokroju Canyon neuron zostawia bez problemu. Na łatwiejszych trasach enduro również będzie wystarczający. Osobiście Rebę lubię. Mam ostatnio porównanie do foxa 34. Fox ładniej wybiera, ale nigdy mi na rebie nie brakowało wybierania. Reba 120 mm i reba 100 mm to inne amory, pod inne zastosowania. Może konstrukcyjnie są takie same, ale te 2 cm naprawdę robią różnicę. Jeśli więc maratony + uniwersalny rower + lekkie enduro taki XC 900s robi robotę. 

Osobiście wolę rebę od foxa czy sida ze względu na łatwość serwisu. Fox dopiero w najwyższych wersjach daje się serwisować w domowych warunkach bez specjalistycznych narzędzi. Wymiana oleju w goleniach czy uszczelek kurzowych zajmuje mi w mieszkaniu poniżej 30 minut. Mavicki są super w tej kategorii cenowej, ostatnio porównywałem GX do XT i spodziewałem się przepaści na korzyść XT, mój GX jednak ładniej pracował niż XT u kolegi - możliwe, że błąd pomiarowy przez złą regulację albo zły łańcuch. 

Sram wystarczające, porównywalne do mt 400, mt 500 trochę lepsze, m6100 dużo lepsze i z takimi jeżdżę, choć po roku używania m6100 będę drugi raz wysyłał hamulce do wymiany gwarancyjnej na nowe. Na początku po 500 km lewy hamulec był gumowy, po wciśnięciu i przytrzymaniu po minucie manetka dotykała już gripa i rower nie hamował, trzeba było odpuścić klamkę i zacisnąć jeszcze raz, teraz po 6kkm prawy hamulec zaczął puszczać olej przez membranę przy klamce, problemu z hamowaniem nie ma, ale po miesiącu stania miałem krople oleju na klamce. 

 

Moim zdaniem, jeśli ktoś nie zarabia bardzo dużo i się nie ściga, reba, m6100, sx, gx, deore - xt, sunringle czy crossmaxy to zupełnie wystarczający set. 

Odnośnik do komentarza

Nawet jeśli ktoś się amatorsko ściga to reba czy klamoty pokroju deore dają radę. Zawsze musi minąć kilka sezonów zanim człowiek dojrzeje do topowych gratów, które świeżakowi kompletnie nic nie dadzą a za te 2-3 lata będą nowe, "lepsze" (chociaż to i tak zawsze kończy się zmianą całego roweru 😉).

Odnośnik do komentarza

Które dadzą ułamki sekund oszczędności, srogi ból głowy jak urwiesz i srogi awans o 2 miejsca w 3cim sektorze 😄 Ale, i tak bym szedł w takie zmiany 🙂

Tak mysle, ze jak miałbym coś zmieniać w takim Rockriderze XC900s to 

- mykmyk

- upgrade kit do AXS : https://www.google.com/search?q=upgrade+kit+gx+axs+bikeinn&sca_esv=599707515&sxsrf=ACQVn0-d3Bd6LSM5ciLYbOp6DNIl9ADORA%3A1705643431320&ei=pw2qZbSRE7a2xc8P5JaC4Aw&ved=0ahUKEwj0gNn24OiDAxU2W_EDHWSLAMwQ4dUDCBA&uact=5&oq=upgrade+kit+gx+axs+bikeinn&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiGnVwZ3JhZGUga2l0IGd4IGF4cyBiaWtlaW5uMggQABiABBiiBDIIEAAYgAQYogQyCBAAGIAEGKIESJsZUKwCWNoXcAF4AZABAZgBkQWgAacPqgEJNC42LjEuNS0xuAEDyAEA-AEBwgIKEAAYRxjWBBiwA8ICBhAAGBYYHsICCxAAGIAEGIoFGIYDwgIHECEYChigAcICBBAhGBXiAwQYACBBiAYBkAYI&sclient=gws-wiz-serp

Najlepiej tez by było puścić kabel do tylnego hamulca przez ramę, tak jak fabrycznie jest to robione w 900s w wyższej specyfikacji. Ten model "cierpi" na nadmiar kabli, które ciężko ułożyć w rozsądny sposób. Wrzucając kable w ramę i dokładając AXSa można bardziej spójnie zagospodarować kokpit roweru. Ciekawe jak będzie to rozwiązane w nowym modelu 900s

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...