jajacek Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja Nie rozkminiałem. Trza się przyjrzeć 🙂 Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 20 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja Cieszy mnie fakt, że powoli oferta rowerów idzie też w kierunku lżejszych, smuklejszych konstrukcji. W tym roku ma być więcej modeli z silnikami Bosh SX do lekkich rowerów MTB, gravel czy trekking. Dla mnie chyba nawet taki Canyon byłby już wystarczający https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-on-sl-6/3606.html choć akurat ten jest jeszcze ciut cięższy od mojego Treka FX+ Ostatnie złoto jakie włożę do Treka to będzie mostek amortyzowany i może jeszcze nieco szersza opona 2". To powinno coś podnieść komfort bo tak to jestem z niego zadowolony. Jak niezbyt to pomoże, to na przełomie roku będzie poszukiwanie nowego 😁 Twój amortyzowany mostek z Ali, podoba mi się i ma cenę dobrą, ale on na bank obniży lekko pozycję za kierownicą bo ma "ujemny skos", ale zastanawiam się że to może i dobrze? Teraz czuję się trochę zbyt "wyciągnięty" na rowerze, przez co ręce w okolicach łokci są wyprostowane i po dłuższej jeździe bolą. A to chyba wbrew logice jest tak, że im bardziej pochylam tułów w dół, tym bardziej zmniejszam odległość pomiędzy barkami a kierownicą? To jak dobrze myślę, powinno spowodować że, ręce będą w nieco luźniejszej pozycji? Czy się mylę? Bo jeśli, tak jest faktycznie to ten mostek amortyzowany z Ali mógłby mi pomóc w dwóch tematach na raz 😄 Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 21 Maja Udostępnij Opublikowano 21 Maja Nie zaglądałem do tego wątku, ale oznaczył mnie Jacek odnośnie Redshifta i od tego fragmentu zacząłem czytać. A propos mostka Redshift, dodam, że bardziej niż zamawiać przez polską stronę mi się opłacało zamówić bezpośrednio od producenta. Teraz mają 20% zniżki, za Redshift Stem wychodzi obecnie 176 EUR, czyli jakieś 750 PLN (w wersji podstawowej; Pro jest trochę lżejsza ale IMO nie warta dopłaty). Wciąż dużo, ale jednak już nie 950zł 🙂 https://redshiftsports.com/products/shockstop-suspension-stem Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 21 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja @sl66 Dziękuję za odzew i polecajkę, faktycznie ta cena już jest bardziej przyjemna i chyba się skuszę 🙂 Rozumiem, że Ty jesteś z tego mostka zadowolony i sprawdza się? Po czasie nie łapie luzów? Zmiana elastomerów nie stanowi żadnego problemu? teraz widzę, że w ofercie mają mostki +/- 6 stopni oraz 30 stopni, dzięki któremu można podnieść wysokość kierownicy. Nie wiem tylko, czy w związku z moimi bólami w okolicach łokci, kierownica lepiej jak pójdzie na dół czy do góry ? Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 21 Maja Udostępnij Opublikowano 21 Maja Tak, jestem bardzo zadowolony, już bym nie wrócił do gravela bez mikroamortyzacji. Żadnych luzów nie zaobserwowałem (przejechałem na nim jakieś 1500km jak dotąd). Wymiana elastomerów to żaden problem, zajmuje to 10-15 minut, trzeba tylko uważnie śledzić instrukcję na początku, potem robi się z pamięci 🙂 U mnie jest ustawiony na miękko, o jeden stopień lżej niż by to wynikało z tabelki dla mojej wagi. Testowałem kilka wariantów i ten mi się najbardziej sprawdza. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 21 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja @sl66 Super, dziękuję Ci za pomoc! Ostatnia kwestia która mnie nurtuje - Wyczytałem gdzieś, że przy podniesieniu mostka o 10 mm, kierownica przybliża się do siodła o ok. 4 mm. W związku z tym że mój rower jest trochę zbyt duży dla mnie, to lepiej będzie gdy mostek pójdzie w dół czy w górę? bo już się pogubiłem 😁 Im bardziej pochylam tułów w dół, tym bardziej zmniejszam odległość pomiędzy barkami a kierownicą? To jak dobrze myślę, powinno spowodować że, ręce będą w nieco luźniejszej pozycji? PS. kierownicę mam ok. 5 cm wyżej od siodła. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 23 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja Zaszalałem i kupiłem mostek Redshift. Zamontowałem go w rowerze i... aż trudno uwierzyć, że daje tak dobry efekt! Nierówności są pięknie wygładzane i mam wrażenie, jakbym jechał na innym rowerze 😁 Mega się ciesz z tego wyboru. Przy okazji przełożyłem jedną podkładkę i mam teraz kierownicę nieco niżej - na razie tak to zostawię, bo wydaje się wstępnie że teraz jest wszystko ok, ale sprawdzę to jeszcze wnikliwie na jakiejś dłuższej wycieczce. Mam nadzieję , że dobrze zrozumiałem instrukcję i w mojej sytuacji przy wadze 70kg i prostej kierownicy, założyłem tylko jeden żółty elastomer 60g. Muszę jeszcze tylko poszukać jakiegoś uchwytu do tego nowego mostka na moją fabryczną lampę, która teraz chwilowo wisi na trytytce 🤣 Uchwyty Ergona i rogi SQlab też zostają na stałe bo są świetne 👍 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Czyli moje przypuszczenia i koncepcja wydają się słuszne. Sam też planuję mostek amortyzowany do gravela. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja Super! Gratulacje i udanych wypraw! :D Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 24 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja Panowie, bardzo pomogliście - dziękuję Wam serdecznie, a jak będziecie w okolicach Rybnika to zapraszam na kawę/piwo 😄 Jeszcze może ostatni element, który planuję zmienić to pedały. Wybór tego jest ogromny, jak macie coś sprawdzonego to proszę pisać. Zapewne, jeszcze wrócę z niejednym pytaniem. Człowiek całe życie się uczy... 😁 udanego weekendu! Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 24 Maja Udostępnij Opublikowano 24 Maja Ja jeżdżę od lat we wpinanych. A na szybko na miasto w takich z pinami. Jedno i drugie rozwiązanie jest połączone w pedałach Shimano PD-EH500 Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 24 Maja Udostępnij Opublikowano 24 Maja Ja tez używam Shimano PD-EH500. Na dluzsze dystnse wpinane zdecydowanie na plus. Po miescie, gdzie co chwila trzeba stawac na światłach, wygodniejsze są platformowe. Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 24 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja Ja chciałbym jakiś sensowny odpowiednik tych Shimano PD-EH500, ale platformowe bez wpinania (na razie 😆 ) Odnośnik do komentarza
DjDario Opublikowano 8 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca Cześć, Wyprawy rowerowe idą u mnie pełną parą - jeżdżę co drugi dzień 60-70km. Polubiłem się już z moim "podrasowanym" Trekiem, ale jak to w życiu bywa, człowiek zawsze rozgląda się za czymś innym. Jest możliwość odkupić nowy rower Spec Turbo Tero 4.0 EQ w fajniej cenie 7 tys. zł. Osprzęt ma całkiem solidny, silnik 70Nm i bateria 710 Wh https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-tero-40-eq/p/216844 W takiej cenie to mnie korci, i wagowo jak na elektryka 21,6 kg jest nieźle. 😄 Tylko jest w rozmiarze L, co przy moim wzrośnie 178 cm może być znowu lekko za dużo? Drugi który mi się podoba z tej kategorii, i niebawem ma się pojawić w sklepach to Giant Fathom E+ EX2 https://www.giant-bicycles.com/de/fathom-eplus-ex-2 Waży więcej bo już 26kg. W tym modelu to raczej na pewno rozmiar M by musiał być, ale tu na przeceny to trzeba będzie poczekać do przyszłego roku Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 8 Lipca Udostępnij Opublikowano 8 Lipca L przy 178 wydaje się akurat. Specyfikacja z sensem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się