Skocz do zawartości

Jaki MTB, taki całkiem, całkiem? do 3200zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Zarówno podstawowe hamulce Tektro jak i Shimano mt200 są montowane fabrycznie w rowerach nie tylko budżetowych ale i w tych ze średniej półki bo dla większości ich użytkowników one wystarczają, bo większość ich użytkowników jeździ nimi po bułki albo na niedzielne przejażdżki. Świadomi użytkownicy, wiedzący co potrzebują w rowerach, użytkujący je bardziej ambitnie dostosowują rowery do swoich potrzeb i wymieniają w nich m.in. hamulce na lepsze - jedni na SRAM-y, inni na Shimano a jeszcze inni na Magury, itp. Dlatego firmy produkujące rowery montują w nich te podstawowe hamulce i dlatego na portalach typu olx jest tak dużo części z demontażu z nowych rowerów. I pisanie do Decathlonów czy innych Krossów nie ma sensu bo i tak nawet jak producenci zaczną montować np. m6100 to po pierwsze podniesie to cenę roweru, pi drugie większość tzw. przeciętnych zjadaczy chleba nie potrzebuje ich i ich nie doceni a ci co się znają i tak będą wymieniać po swojemu

Odnośnik do komentarza

Shimano od deore w górę stosuje w klamkach pewną "sztuczkę" - zmienia się dźwignia z jaką działamy na tłok w klamce - im głebiej wciskamy klamkę tym dżwignia staje się dłuższa. Stąd po przesiadce ze zwykłych klamek początkowo niektórzy mają problem z opanowaniem roweru. Najlepsze jest to, że hydraulicznie nic się nie zmienia - deore ma te same średnice cylindrów/tłoków w zaciskach oraz klamkach. Caly wzrost sily względem najniższuch grup bierze się z klamki.

Odnośnik do komentarza

Tektro i mt 200 są słabe, ale dla większości ludzi wystarczające. Do jeżdżenia po mieście i lżejszym terenie pewnie będą ok. Ja jestem trochę spaczony przez mój styl jazdy i warunku w jakich jeżdżę. Rzadko kiedy wyjeżdżam na rowerze do miasta. Rok temu kupiłem XC 100s z hamulcami tektro. Rower używany, właściciel zachwalał, że super hamulce a to była tragedia. Drugiego dnia na singlach zabrakło mi pół metra w drodze hamowania i aby nie skończyć jak ziomek z instagrama kładłem rower na bok i ślizgiem wleciałem do rowu. To był też moment, kiedy zainteresowałem się bardziej hamulcami, kupiłem sobie do testów mt 200, mt 400 i m6100. 
Na mt 200 nawet zrobiłem 300 km po alpach, aby się przekonać jak to hamuje. Moja dziewczyna po alpach jeździła wtedy z tektro m276 i też dawała radę. Tylko, że po 800 metrach w pionie zjazdu palce mnie i dziewczynę bolały od ściskania klamek, czego przy sramach levelach albo m6100 nigdy nie uświadczyłem. 

Fajnie mieć ABS na kołach w mieście, ale w terenie abs się często słabo sprawdza. Ale jak najbardziej możemy mieć inne spojrzenie na problem bo używamy rowery do zupełnie innych zastosować. 

Podczas testów miałem też ciekawe odczucie, gdzie m276 tektro całkiem dobrze hamowały, bez problemu podnosiłem tylne koło podczas hamowania a droga hamowania była dłuższa, podczas gdy w moim XC 900 mogę zablokować przednie koło praktycznie bez podnoszenia tylnego koła. Wynika to z tego, że rowery do spokojniejszej jazdy mają krótszą bazę kół, bardziej wyprostowaną pozycję i dużo wyższy środek ciężkości. Do tego hamując w mieście raczej nie nastawiacie się na przerzucenie tyłka nad tylne koło aby poprawić trakcję ? Następnie dochodzą opony, Schwalbe racing ray w wersji Addix Speed Grip z ciśnieniem w okolicy 1,1 bara daje absurdalnie dużo przyczepności. Do tego kierownicę mam pewnie z 15 cm niżej niż @Turysta05, przy hamowaniu w terenie dodatkowo pomaga myk myk. No i w takich warunkach mt200 i tektro m276 wypadają słabo, co nie znaczy, że nikomu te hamulce nie podpasują. 

Odnośnik do komentarza

mysle, ze nie ma zadnego sensu by przeskalowywać hamulce. Te hamulce typu tektro czy mt200 nie są słabe, są dopasowane do potrzeb użytkownika.

Mnie przy Sram Level bardzo drętwiały ręce. ale działo się to po jakiś długich, przynajmniej kilkunastominutowych zjazdach w górach. Załozyłem G2R i jest znacznie lepiej w górach. Podczas przejazdzki z dziećmi to jest overkill i bez problemu bym przelatywał przez kierownicę, gdybym nie uczył się kilka lat hamować motocyklami.

To, że G2R działają dobrze postrzegam to jakąś formę fuksu, bo testowałem Code  kilku kolegów i zawsze hamowały słabo(wada fabryczna? Zapowietrzone w nowym rowerze?)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...