Skocz do zawartości

Wymiana kół w szosie


Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zmianą kół w mojej szosie i jestem ciekaw czy lżejsze koła zmniejszą opory toczenia. Obecnie moje koła Entity ważą  2263g (piasty novatec- NT-D791SB oraz Novatec NT-D792), a koła DTSwiss 1667g. Wymieniłem już opony z Schwalbe One TLE 28cc na Conti GP5000 28cc. Nie jestem lekką osobą, moja obecna waga to 96kg, lecz konsekwentnie spada w dół. Średnia z jaką jeżdżę oscyluje w granicy 28,5km/h - dystans powyżej 100km.

Odnośnik do komentarza

Ciężar kół nie wpływa na opory jazdy. Wpływa na przyspieszenie ale nie na jazdę ze stałą prędkością. Aby zwiększyć średnia prędkość najłatwiej albo zmniejszyć opor aerodynamiczny wkładając bardziej obcisłe ciuchy, golac nogi, dając krótsze skarpetki, zwezajac kiere, obniżając kiere albo zmieniając chwyt na niższy, albo zwiększając moc za pomocą treningów. 

Średnia prędkość jest wrogiem rozwoju kolarza. Jeśli chcesz się rozwijać to interwały 2 razy w tygodniu a reszta to spokojna jazda nie nastawiona na czas ale na robienie bazy tlenowej. 

Odnośnik do komentarza

Koła 2260 to jakbyś miał kotwice w d. :) Aczkolwiek waga w jeździe po płaskim nie jest kluczowa to jednak należy założyć że to chłam na najtańszych piastach i szprychach.
Natomiast nie oczekuj cudów. Dobre aluminiaki na dobrych piastach powinny przyspieszyć Cię ok. 1 km/h przy 30 km/h po płaskim. Masz rower na hamulcach obręczowych czy tarczowych? Jeśli na obręczowych to najlepszym wyborem są koła alu-karbon. Wysoki stożek alu-karbon powinien przyspieszyć kolejne 1 km/h. Jeździłem na 58 mm latami a waga w przedziale 82-95 :)

Brak opisu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...