kubsonik Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Cześć. Przymierzam się do zmiany swojego obecnego roweru, jakim jest zwykły góral od Meridy. Zamysł zmiany jest spowodowany chęcią robienia dłuższych tras, gdzie przy obecnym sprzęcie jest to jednak większym wyzwaniem. Jeśli chodzi o trasy jakie dotychczas robiłem to w składały się one w głównej mierze z drogi asfaltowej, choć pojawiały się drogi leśne czy szutrowe. Stąd również się nasuwa pytanie czy aby na pewno gravel będzie odpowiednim rozwiązaniem? Bo wybierając stricte szosę raczej nie ma opcji korzystania z innego rodzaju dróg, jak np. szutrowe. Czy gravel nadal się opłaca dla tras składających się, np. w 80-90% z dróg asfaltowych? Jeśli jednak gravel będzie dobrym wyborem, to co można polecić osobie początkującej do około 4 tys zł? Patrzyłem na Eskery 2.0, Romety Aspre/Boreas czy Decathlonowe Tribany. Jeśli są jeszcze jakieś ciekawe propozycje to chętnie wysłucham. Dodając to najbardziej skłaniam się ku Eskerze 2.0 MS ze względu na sztywne osie i carbonowy widelec, choć ludzie narzekają na psujące się piasty. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 19 minut temu, kubsonik napisał(a): Cześć. Przymierzam się do zmiany swojego obecnego roweru, jakim jest zwykły góral od Meridy. Zamysł zmiany jest spowodowany chęcią robienia dłuższych tras, gdzie przy obecnym sprzęcie jest to jednak większym wyzwaniem. Jeśli chodzi o trasy jakie dotychczas robiłem to w składały się one w głównej mierze z drogi asfaltowej, choć pojawiały się drogi leśne czy szutrowe. Stąd również się nasuwa pytanie czy aby na pewno gravel będzie odpowiednim rozwiązaniem? Bo wybierając stricte szosę raczej nie ma opcji korzystania z innego rodzaju dróg, jak np. szutrowe. Czy gravel nadal się opłaca dla tras składających się, np. w 80-90% z dróg asfaltowych? Jeśli jednak gravel będzie dobrym wyborem, to co można polecić osobie początkującej do około 4 tys zł? Patrzyłem na Eskery 2.0, Romety Aspre/Boreas czy Decathlonowe Tribany. Jeśli są jeszcze jakieś ciekawe propozycje to chętnie wysłucham. Dodając to najbardziej skłaniam się ku Eskerze 2.0 MS ze względu na sztywne osie i carbonowy widelec, choć ludzie narzekają na psujące się piasty. Jeżeli się nie ścigasz to gravel jest lepszy. Jak sam zauważyłeś szosówką pojedziesz praktycznie tylko po szosie. Jeżeli większość tras u Ciebie to asfalt to opony 35-38mm pewnie będą optymalne. Ja używam 42-45mm bo wolę komfort niż szybkość. Sztywne osie i karbonowy widelec to już taki standard, który dobrze mieć. Nie mam doświadczeń z Krossem, ale jak się piasty popsują po gwarancji to kiedyś zmienisz na lepsze - a w tym budżecie gdzieś musieli przyoszczędzić. Odnośnik do komentarza
Greg29 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Jeśli dopuszczasz też używki to za 4k zł możesz mieć coś nie dość, że na sztywnych osiach i karbonowym widelcu to jeszcze z hydraulicznymi hamulcami Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 11 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2023 53 minuty temu, Greg29 napisał(a): Jeśli dopuszczasz też używki to za 4k zł możesz mieć coś nie dość, że na sztywnych osiach i karbonowym widelcu to jeszcze z hydraulicznymi hamulcami Przed chwilą znalazłem za 5,2k nowego Eskera 6.0 na hydraulice, grx i lepszych kołach - zdecydowanie warto kupić 6.0 Odnośnik do komentarza
kubsonik Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 6 godzin temu, Greg29 napisał(a): Jeśli dopuszczasz też używki to za 4k zł możesz mieć coś nie dość, że na sztywnych osiach i karbonowym widelcu to jeszcze z hydraulicznymi hamulcami Używki raczej odpadają, niby przeglądałem to w mojej okolicy nie ma nic sensownego/będącego w moim budżecie. Odnośnik do komentarza
kubsonik Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 6 godzin temu, Pepe75 napisał(a): Jeżeli się nie ścigasz to gravel jest lepszy. Jak sam zauważyłeś szosówką pojedziesz praktycznie tylko po szosie. Jeżeli większość tras u Ciebie to asfalt to opony 35-38mm pewnie będą optymalne. Ja używam 42-45mm bo wolę komfort niż szybkość. Sztywne osie i karbonowy widelec to już taki standard, który dobrze mieć. Nie mam doświadczeń z Krossem, ale jak się piasty popsują po gwarancji to kiedyś zmienisz na lepsze - a w tym budżecie gdzieś musieli przyoszczędzić. Co do piast to pewnie po skończeniu gwarancji byłby to niezbędny krok, a czy jest możliwość wymiany jedynie piasty czy trzeba całe koło od razu? Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Jak piasta jest zepsuta to całe koło jest do du...y. Więcej, jedna piasta jest zepsuta, cały rower jest do du...y. Tak na poważnie: piasty można zmienić. Sprawa raczej dla zawodowców. Wymaga to demontażu wszystkich szprych. Potem trzeba to poskładać tak, by kolo było okrągłe i proste. A to nie jest już takie proste. Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Można wymienić tylko piasty, ale obręcze w eskerze 2.0 są wąskie (19mm wewnątrz), w eskerze 6.0 mają 22mm wewnątrz. To taki standard w gravelach 22-24mm. A jak zechcesz całe koła wymieniać to wyjdzie więcej niż różnica w cenie tych rowerów. Przejedź się eskerem 2.0 i 6.0 - porównaj hamulce. Odnośnik do komentarza
kubsonik Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 55 minut temu, Pepe75 napisał(a): Można wymienić tylko piasty, ale obręcze w eskerze 2.0 są wąskie (19mm wewnątrz), w eskerze 6.0 mają 22mm wewnątrz. To taki standard w gravelach 22-24mm. A jak zechcesz całe koła wymieniać to wyjdzie więcej niż różnica w cenie tych rowerów. Przejedź się eskerem 2.0 i 6.0 - porównaj hamulce. Budżet 4 tys jest obecnie dla mnie maximum, dlatego nie rozważam nic powyżej. Obecnie 2.0 MS czy inne wymienione rowery można znaleźć na przecenie, dlatego też już pomiędzy 6.0 robi się roznica prawie 2 tys zł. Odnośnik do komentarza
kubsonik Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 A co z resztą propozycji? Jak pozostałe wymienione (lub inne) do 4 tys wypadają na tle 2.0 MS? Bo np. Boreas 1 Lite czy Tabou Gravo 2.0 posiadają karbonowy widelec oraz już hamulce hydrauliczne Odnośnik do komentarza
Pepe75 Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Jeżeli Esker 2.0 znajdziesz poniżej 4 tyś to jest to najlepsza opcja. W podobnych kwotach konkurencja nie ma sztywnych osi. Znalazłem Cube Nuroad, ale tu znowu 1100 euro + wysyłka. Boreas 1 Lite i Tabou Gravo 2.0 nie mają sztywnych osi i mają hamulce mechaniczne - przynajmniej z tego co na stronach producentów widać. Hydraulikę mają Aspre 2 i Boreas 2 po ok 6tyś Odnośnik do komentarza
kubsonik Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 35 minut temu, Pepe75 napisał(a): Jeżeli Esker 2.0 znajdziesz poniżej 4 tyś to jest to najlepsza opcja. W podobnych kwotach konkurencja nie ma sztywnych osi. Znalazłem Cube Nuroad, ale tu znowu 1100 euro + wysyłka. Boreas 1 Lite i Tabou Gravo 2.0 nie mają sztywnych osi i mają hamulce mechaniczne - przynajmniej z tego co na stronach producentów widać. Hydraulikę mają Aspre 2 i Boreas 2 po ok 6tyś Okej, dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się