Skocz do zawartości

Pierwszy rower szosowy - spełnienie marzenia z dzieciństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Różnica między starą ramą na starych kołach i starych szytkach czy oponach a nową ramą aero z wysokimi stożkami karbonowymi, karbonową kierownicą aero i super szybkich gumach to ok. 20W na ramie, 5W kiera, 20W stożki. 45W różnicy. Kolarz zawodowy jedzie wyścig zwykle ok. 300W.  Czyli nowy rower jest szybszy o 15%. To nie jest nawet przepaść. To jest kosmiczna czarna dziura różnicy w sporcie wyczynowym. A jeszcze 10W na gumach i parę innych szczegółów :)

Natomiast 20 km/h można pojechać na każdym rowerze.

Odnośnik do komentarza

Uwierz mi, że to jest bardzo duża różnica gdzie się zmienia biegi - jako commutera w miejscu pracy używam Tribana 100 a on ma manetki na kierownicy (tak 2 bo mu dołożyłem przednią przerzutkę i wymieniłem korbę na 2-rzędową) więc mam porównanie. Czy jedziesz szybko i chcesz wbić wyższy bieg, czy dojeżdżasz do świateł i przyhamowujesz, czy podjeżdżasz pod górę i chcesz zredukować to musisz oderwać rękę od kierownicy

Odnośnik do komentarza

W rowerach szosowych rower bardzo dużo zmienia. Różnica między tribanem 520 za 3k a karbonowym specem za 6k to była różnica około 1-2 km/h na tych samych kołach. Przy jeździe ze stałą prędkością dużych różnic nie ma, przy sprintach albo szybkich podjazdach odczuwa się różnice w sztywności. Różnica między moim specem a rowerem za 20-25k to kolejne 2-3 km. To jest gigantyczna różnica jak się jedzie w grupie. Będąc na zmianie jadąc w grupie ja musze pedałować z mocą 300 watow a chłopak obok mnie na droższym rowerze jechal z mocą 260 watow. 260 watow mogę utrzymać przez 1,5h, 300 watow przez 10 minut. 

W gcn porównywali Speca termaca sl4, który jesto ogólnie dobrym rowerem, 10 lat temu to był topowy rower do nowego canyona za jakieś 30k pln. Różnica wyszła na poziomie 3km/h. Na tych samych kołach i tych samych oponach różnica spadła do 1,5km/h

Odnośnik do komentarza

Panowie nie rozważamy tutaj o szosie do jazdy w grupie, ciśnięcia na wynik itp tylko o rowerze do "spróbowania czy mi się będzie podobać".
Greg - wiem jaka jest różnica w zmianie biegów przy ramie a w klamkomanetkach - mam możliwość porównania na co dzień, bo w Hultaju mam SRAM Force, a w Batavusie Shimano Exage (jeśli ktoś pamięta jeszcze tą grupę z ubiegłego wieku). Jeśli jeździsz po płaskim, a ja tak jeżdżę, to zmieniam bieg na szosie 1 raz na godzinę.

Odnośnik do komentarza

Jest pewna prędkość od której się fajnie jedzie i daje to frajdę. Mi frajdę na rowerze szosowym daje 30+ km/h. Na starej retro szosie utrzymanie 30+ km/h to walka jak na mistrzostwach Polski, na nowoczesnym rowerze Alu to taka prędkość przelotowa a na karbonowym rowerze za 20k to spacerek. Może ta średnia 2km/h nie brzmi jak duża różnica, ale w jeździe na 100 km przy średniej 25 km/h na nowoczesnym rowerze będzie się jechało 4h na najtańszej nowej szosie 4:20. Przy próbie bicia 200 km już pewnie wyjdzie z godzina różnicy. Jadąc solo nie ma problemu, jadąc z kimś już może być problem bo po 2-3h wspólnej jazdy nasz kompan siadzie wygodnie i wypije piwo a my będziemy myśleli tylko o pójściu spać. 

Ogólnie szosa to często zdecydowanie bardziej sport który się wykonuje w parę osób. Ja w praktyce na szosę wychodzę teraz tylko we wtorki i czwartki bo wtedy w Toruniu jeździ się w grupie, reszta dni to solo mtb 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...