Skocz do zawartości

Orbea, Cube czy Giant


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem świadkiem takiej sytuacji. Jechaliśmy z kolegą przez lasek, trochę szutrem, trochę asfaltem. Latem, sucho. Po przejeździe przez tory kolejowe ja pojechałem tak jak wiodła wydeptana ścieżka w prawo i w lewo. Kolega skrócił sobie drogę przez trawę. Traf chciał że pod tą trawą była dziura której nie było widać. Wykonał szybki lot przez kierownicę. Podchodzę do niego a jego dwie przednie jedynki leżą przez nim na ścieżce. Raczej nie było mu do śmiechu. Wezwaliśmy pogotowie bo sikał krwią ale zęby szlag trafił. Rower trekkingowy bez amora.

No i tu wracamy do amortyzatora. Amortyzator jest to coś co powinno uginać się i rozprężać w  sposób kontrolowany i dostosowany do wagi danego użytkownika. Jeśli chodzi o amortyzatory do rowerów typy trekking/cross to są tylko dwa które tak robią. Najlepszy z nich czyli RockShox Paragon i ciut gorszy bo nie mający oleju w środku Suntour NRX Air. Te pozostałe, które są atrapą ugną się jak się najedzie na dziurę ale rozprężą się w sposób niekontrolowany co może skutkować tym że polecimy jednak przez kierownicę. Nie ma też w tych atrapo-amortyzatorach możliwości dostosowania ich do czegokolwiek. Więc albo rower bez amora albo z dobrym. 

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, jajacek napisał(a):

Byłem świadkiem takiej sytuacji. Jechaliśmy z kolegą przez lasek, trochę szutrem, trochę asfaltem. Latem, sucho. Po przejeździe przez tory kolejowe ja pojechałem tak jak wiodła wydeptana ścieżka w prawo i w lewo. Kolega skrócił sobie drogę przez trawę. Traf chciał że pod tą trawą była dziura której nie było widać. Wykonał szybki lot przez kierownicę. Podchodzę do niego a jego dwie przednie jedynki leżą przez nim na ścieżce. Raczej nie było mu do śmiechu. Wezwaliśmy pogotowie bo sikał krwią ale zęby szlag trafił. Rower trekkingowy bez amora.

No i tu wracamy do amortyzatora. Amortyzator jest to coś co powinno uginać się i rozprężać w  sposób kontrolowany i dostosowany do wagi danego użytkownika. Jeśli chodzi o amortyzatory do rowerów typy trekking/cross to są tylko dwa które tak robią. Najlepszy z nich czyli RockShox Paragon i ciut gorszy bo nie mający oleju w środku Suntour NRX Air. Te pozostałe, które są atrapą ugną się jak się najedzie na dziurę ale rozprężą się w sposób niekontrolowany co może skutkować tym że polecimy jednak przez kierownicę. Nie ma też w tych atrapo-amortyzatorach możliwości dostosowania ich do czegokolwiek. Więc albo rower bez amora albo z dobrym. 

Czytałam już wcześniej, ze tylko dobry amor ma sens. Dzięki za konkret. Już znam kierunek poszukiwań. 

Odnośnik do komentarza

Jajacek i inni, jechałam tez wczoraj na tym rowerze: https://goodsport.pl/rowery/turystyczne/crossowe/trek-dual-sport-3-2023/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAo8m_WqBljkGlaMr4KorLA4lryORF&gclid=CjwKCAiA1fqrBhA1EiwAMU5m_4WT5Rvw5PnoNaZpSln3btz7h3XFlo3iBoh0pSpNQbjmpV8jMOzLRRoCYf4QAvD_BwE

Sadzisz/sądzicie, żeby szukać czegoś z amortyzatorem, który wymieniłeś jako pierwszy, czy warto pochylić się nad tym modelem? Jechałam na M-ce (mam 162 cm wzrostu), bo w sklepie nie mieli S-ki, ale po obniżeniu siodełka było mi na nim wygodniej pod względem siegania do pedalow niż na S-ce Giant z pierwszego posta. Choc i tak zapewne wybrałabym S-ke.
 

PS Na zdjęciach widać, ze S-ka ma inny kształt ramy. 
 

Edit: Dopatrzyłam się, ze ten rower ma jednak inny amortyzator niż ten, który wymieniłeś jako drugi. Brakuje członu Air. R to literówka czy NRX i NEX to dwie różne rzeczy?

Edytowane przez PhantomGreen
Odnośnik do komentarza

Powiem szczerze, mam trzy Rumaki, każdy ma amortyzator zwykły sprężynowiec, dwa Suntur XCM30, trzeci w tej chwili nie pamiętam. Nie mam szczególnych wymagań, bo przecież jako turysta nie będę "daunhilował"?. Ważne aby był sprawny, płynnie pracował, koniecznie miał regulację napięcia wstępnego, blokada może być (w zasadzie to tu zawsze jest) ale ja i tak nie korzystam (prawie?).  To wszystko można sprawdzić już w sklepie, kręcić regulację i uginać. Sprawdzam najpierw ciężarem ciała, potem jazda i hamowanie, czy ładnie wchodzi ale nie odbija i kołysze, przy okazji hamulce?. Trzeba być zadowolonym, tu nie ma kompromisu. Jak nie odpowiada to zostawić. Jeden z moich zaczął szwankować, nie odpuściłem i dopiąłem do wymiany gwarancyjnej (w sumie dostałem lepszy?).  Potem ze spokojem można ocenić/ dobrać inne zespoły, przecież cały Rumak ma być czystej krwi. 

Odnośnik do komentarza

To nie są żadne amortyzatory. Tylko atrapy. Nie mają żadnej regulacji. Tym pokrętłem możesz sobie kręcić na Berdyczów. Nic nie robi :) W środku jest kawałek stalowej sprężyny zamkniętej w tej przypominającej amortyzator budzie. Są warte z grubsza tyle ile na złomie za nie dadzą. Wersja XCM ma jeszcze kawałek elastomera. Używane chodzą po ok. 80 zł

Odnośnik do komentarza
15 minut temu, PhantomGreen napisał(a):

Mam mieszane odczucia. Z jednej strony ma dobry amor. Z drugiej wygląda jak by go jakiś pijany Józek spawał. Ohydniejszej ramy już dawno nie widziałem. Reszta taka sobie. Spójrz może co tam w Decathlonie mają.

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, jajacek napisał(a):

Mam mieszane odczucia. Z jednej strony ma dobry amor. Z drugiej wygląda jak by go jakiś pijany Józek spawał. Ohydniejszej ramy już dawno nie widziałem. Reszta taka sobie. Spójrz może co tam w Decathlonie mają.

To jeszcze pytanko o Leader Foxa. Może kogoś osłabie ? albo rozśmiesze, ? ale muszę o to zapytac, bo bardzo lubiłam poprzedni rower Leader Fox: 

https://m.olx.pl/d/oferta/rower-treningowy-28-damka-leader-fox-aluminium-amortyzator-CID767-IDXxO3I.html?reason=extended_search_extended_category

Warto w tej cenie???

Odnośnik do komentarza

Na stronie producenta są 4 modele damskie, ale nic mi amory i inne parametry nie mówią, dlatego jeśli udałoby Ci się zerknąć w wolnej chwili na te 4 modele i coś naskrobać/doradzić, to byłabym ogromnie wdzięczna. Bo ja musiałabym chyba rzucić kostką i w ten sposób wybrać. ? 

https://wheeler.com.pl/product-pol-932-Rower-Wheeler-Cross-6-3-damski-Kolekcja-2023.html

https://wheeler.com.pl/product-pol-933-Rower-Wheeler-Cross-6-1-damski-Kolekcja-2023.html

https://wheeler.com.pl/product-pol-934-Rower-Wheeler-Cross-6-2-damski-Kolekcja-2023.html

https://wheeler.com.pl/product-pol-935-Rower-Wheeler-Cross-6-4-damski-Kolekcja-2023.html

Widzę, ze w drastycznie odchudzonych cenach te same modele są dostępne na Allegro. Aż trudno uwierzyć. ?

https://allegro.pl/kategoria/rowery-crossowe-125055?marka=Wheeler

 

 

Odnośnik do komentarza

Nie znam firmy Spinner. Zakładam że te amory to jakieś atrapy. Jeśli chcesz rower na lata to celuj w coś dobrego. Jak tylko ma się jakoś toczyć to jakaś używka może? Zdarzyło mi się kupić bardzo dobre używane crossy za ok. 2000-2500 zł jakiś czas temu. No i damskie rowery rzadko kiedy bywają mocno wyeksploatowane. Rower miał nawet niezłego crossa. Orkan ale nie pamiętam numerka. Miał amor powietrzny i napęd Deore. To wystarczy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...