Skocz do zawartości

Indiana x-pulser 6.9 model 2023 vs Unibike Fusion


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jajacek napisał(a):

Jakieś chłamy, szkoda czasu.

 

1 godzinę temu, krix napisał(a):

Moim zdaniem albo czekasz aż Merida klęknie z promocjami i jesienią np jakiegoś BigNine Lite albo XC100 albo patrz też na bike-discount.de

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki wielkie za informacje....

a ta Indiana w promocji z 4999 na 2699 - daleko jej do Rockridera 540? w sensie co jej brakuje w  tej cenie?

-> https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-6-9-m22-29-cali-meski-czarny?gclid=CjwKCAjwpuajBhBpEiwA_ZtfhZmHYq6HSSdDQrm4oTSjFbJzxSbnxzprsI3rlfCSdGS_MpxAyPLd7hoCXj0QAvD_BwE

Odnośnik do komentarza

Mi się rzuca w oczy waga - 16 kg. Mój trekking złom po wstawieniu lekkich opon Kojak, każda po ca 350 g waży 17 kg. Niedawno miałem przez chwilę rower karbonowy 10 kg, jak go podniosłem, myślalem, że to jakaś styropianowa wydmuszka. Teraz waham się czy kupić rower 13,8 kg, mając nadzieję że zejdę zmianą amora i opon do nieco ponad 13. XC100, Meridy Big.Nine Lite - to rowery w okolicach 12 kg.
Taką wagę czuć w ręce przy noszeniu czy w jeździe.
I teraz 16 kg - moim zdaniem to sporo.
17 kg waży trekkingowy Cube Kathmandu z pełnym rynsztunkiem bagażników, piast z dynamem, błotników - i uważam, że to trochę dużo jak na rower za 10k. Ale to jest treking, nie MTB.









Odnośnik do komentarza

@Oskarr, @jajacek, co byście powiedzieli o tym rowerze vs Rockrider Explore 540 w obecnej cenie 3800zł vs Rockrider XC 100 za 4200zł? Do którego warto dopłacić? Z myślą o przeznaczeniu - dojazdy do pracy 20km w jedną stronę po asfalcie (po drodze kilka wzniesień, w tym jedna spora górka), rekreacyjne wypady w teren mieszany, czasem dla zabawy single tracki po lesie z hopami? XC 120 chyba odpada przy takiej jeździe ze względu na wyższe koszty eksploatacji i szybsze zużywanie się elementów napędu?

Odnośnik do komentarza
25 minut temu, Fantaz napisał(a):

@Oskarr, @jajacek, co byście powiedzieli o tym rowerze vs Rockrider Explore 540 w obecnej cenie 3800zł vs Rockrider XC 100 za 4200zł? Do którego warto dopłacić? Z myślą o przeznaczeniu - dojazdy do pracy 20km w jedną stronę po asfalcie (po drodze kilka wzniesień, w tym jedna spora górka), rekreacyjne wypady w teren mieszany, czasem dla zabawy single tracki po lesie z hopami? XC 120 chyba odpada przy takiej jeździe ze względu na wyższe koszty eksploatacji i szybsze zużywanie się elementów napędu?

Przy rotowaniu łańcuchów w takim XC 120 kaseta wytrzyma 10kkm. Na łańcuch wydamy w XC 120 100 zł, łańcuch 11s kosztuje 80, 10 s koło 70 zł. Na 10kkm zużyjesz 3 łańcuchy, na 10kkm na XC 120 wydasz o 90 zł więcej niż na EXPL i 60 zł niż na XC 100, z tą różnicą, że w XC 120 nie będziesz musiał wymienić hamulców jeśli będziesz chciał agresywniej jeździć i nie pogną Ci się koła jak będziesz skakał hopki albo ujeżdżał rower w lekkim enduro. Na przestrzeni 2-3 lat XC 120 wyjdzie Ci teniej w eksploatacji.

ta indiana kosztuje obecnie 2700, w tej cenie jest super rowerem. Jako rower do dojeżdżania do pracy i wycieczek z rodziną jest więcej niż wystarczający. EXPL czy XC 100 to są inne rowery pod trochę inne zastosowania, jeśli chcesz mocniej męczyć rowery, wybrać się w przyszłości na jakieś ciekawsze single to szedłbym w kierunku expl czy XC 100 ze względu na sztywne osie i powietrzne amortyzatory. EXPL tak jak stoi jest trochę wygodniejszy niż XC 100, ma ramę pod montaż bagażnika rowerowego (znalezienie pasującego bagażnika do tego expl aby to jako tako wyglądało to 7 praca asterixa, ale ogólnie da się), ma otwory pod montaż błotników. Więc EXPL jako rower na dojazdy do pracy przez cały rok z okazjonalnym wyskoczeniem na single będzie lepszy niż XC 100. Jeśli chcesz dojeżdżać do pracy w ładną pogodę 1-2 razy w tygodniu a głównie chcesz jeździć po lesie i chcesz się ścigać z kolegami na singlach i pokazywać ludziom na 2x droższych rowerach jak się jeździ to wygrywa XC 100, jeśli jesteś cięższy niż te 80 kg to XC 120. XC 120 ma wytrzymalsze koła, sztywniejszy widelec (przy niskiej wadze różnic nie poczujesz między Manitou a RockShock a moim zdaniem Manitou trochę ładniej pracuje), lepsze hamulce i trochę szerszy napęd. 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję Ci bardzo za wyczerpująca odpowiedź. Właśnie masa ciała u mnie trzyma się w okolicy 78-82kg. Czyli iść w stronę XC 100 i ewentualnie w przyszłości można myśleć o upgradzie kół i hamulców?

Jak wygląda serwis amortyzatora? Da się to ogarnąć samemu (w rock shox chyba nie traci się wtedy gwarancji)?

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, Fantaz napisał(a):

Dziękuję Ci bardzo za wyczerpująca odpowiedź. Właśnie masa ciała u mnie trzyma się w okolicy 78-82kg. Czyli iść w stronę XC 100 i ewentualnie w przyszłości można myśleć o upgradzie kół i hamulców?

Jak wygląda serwis amortyzatora? Da się to ogarnąć samemu (w rock shox chyba nie traci się wtedy gwarancji)?

Manitou jest jeszcze prostszy w samodzielnym serwisie. 

Odnośnik do komentarza

Amor w Indianie prawe zero kosztów eksploatacji. Amor w EXPL 540 bardzo niskie koszty eksploatacji ale groźba że padnie tłumik (często padają) i wtedy będzie do wymiany. XC 100/120 większe koszty eksploatacji amora ale amory bezproblemowe. Jak sam serwisujesz to koszt oleju i gdzieś raz na dwa lata pełny serwis kit, który teraz kosztuje chyba ok. 200 zł. Sugeruję wymianę oleju samemu ale pełny serwis z rozbieraniem tłumika i wymianą uszczelek przez dedykowany serwis. Bo raz że można coś spieprzyć a dwa że trzeba mieć narzędzia.

Więc do pracy lepsza Indiana, na single XC 100/120.

Odnośnik do komentarza

Dopiero dzisiaj wieczorem odebrałem Indianę:-) W kartonie spakowany w całości skrecony, więc musialem go wypakować bo karton tak wielki że nie chciał wleźć do auta. Musialem zdjąć przednie koło:-) Jak dzieciaki udało się w końcu położyć, skręciłem rower i zrobiłem rundkę po osiedlu (przed chwilą wróciłem). Powiem Wam, że dawno nie byłem tak uśmiechnięty na rowerze. Jak dziecko:p Przyszła mi nawet taka myśl do głowy, że to czym jeździłem wcześniej w życiu to nie były rowery:p Takie to pierwsze wrażenie.

Z ciekawostek zamawiałem rower który w opisie miał rozmiar ramy 22". Po rozpakowaniu naklejka na lince była z informacją o rozmiarze 23". Na szczęście jest ok:-) Zastanawiam się czy w ogóle one występująw rozmiarze 22 czy to nie jest jakiś błąd.

Dzięki za Wasze wpisy i opinię, szczególnie @jajacek

Dobrej nocy

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Przekonał mnie @kuna144 tym pięknym opisem do Indiany. Też chcę się" poczuć jak dziecko :)..."  Tylko jest straszny bałagan w media expercie z tymi rowerami. Doradzcie proszę, która z nich będzie najkorzystniejsza pod wzgledem stosunku ceny do jakosci :

1. MTB INDIANA X-Pulser 5.9 M21 kolekcja 2023 - 2999zl

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-5-9-m21-29-cali-meski-czarny

2. MTB INDIANA X-Pulser 5.9 M21  kolekcja 2021 - 3499zl

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-5-9-m21-czarny-grafit-r21

3. MTB INDIANA X-Pulser 6.9 M21  - kolekcja 2023 - 2999zl

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-gorski-mtb-indiana-x-pulser-6-9-m21-29-cali-meski-czarny

4.MTB INDIANA X-Pulser 6.9 M21 - kolekcja 2021 - 2799

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m21-czarny-brazowy-r20

 

I czy ta deklasuje tamte cztery i zdecydowanie warto do niej doplacic...

5. MTB INDIANA X-Pulser 6.9 M21 kolekcja 2022 - 3999zl

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m21-czarny-brazowy-r21

Dziękuję za wszelką pomoc !! (Mam 183cm/83kg)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...