Skocz do zawartości

Jaki rower do 6 tysiecy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy dostałbym odpowiedź na pytanie jak w temacie? Celuje w gravela albo szosę z tego co widzę to gravel w podobnej cenie co szosa ma nieco gorsze części czy to tak jest zawsze czy może źle na to patrzę.

Nie znam się za bardzo na rowerach ostatni na jakim jeździłem to było 12 lat temu więc widzicie sami xdd. Lecz mam upatrzone parę i chciałabym prosić o pomoc który z nich będzie najbardziej opłacalny.

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-105/_/R-p-305449

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-edr-af-centaur/_/R-p-335668

https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-gravel-dla-doroslych-romet-aspre-2-2023/_/R-p-d44f9ef2-da8b-409f-a747-06c211da717f

https://prorowery.pl/pl/p/-Rower-Szosowy-ROMET-HURAGAN-CRD-2023/982996

https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-4-0-disc-czerwony-bordowy-polysk

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-6-0-czarny-szary-polysk

https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/2732.html?dwvar_2732_pv_rahmenfarbe=R074_P05

Takie sobie wybrałem czy któryś z nich jest lepszy biorąc pod uwagę to że rower będzie głównie używany do jazdy po parku lecz mam na myśli głównie asfalt no i trochę leśne ubite ścieżki niezbyt wyboiste no i jazda naprawdę rekreacyjna a nie jakieś zawodowe wyczyny xdd.

Moja wiedza jest tu bardzo mała bardziej orientuje się w sprzęcie komputerowym niż rowerowym dlatego chciałbym prosić o pomoc bo widzę że znawców tu nie brakuje :). Nie wiem także jaki rozmiar roweru przymierzałem się do M esker 6 i wydawało mi się że jest za mały mam 177cm.

Chciałbym jeszcze dodać że wybrałem rowery takich marek które są dostępne bo z tego co widzę jest problem kupna rowerów lepszych marek bo ich nie ma przynajmniej w okolicy Katowic a także że względów finansowych a niechce mi się polować miesiącami na rower z którego pewnie i tak będę zadowolony choćby nawet kosztował 3k poniewaz bardzo dawno nie jeździłem a chciałbym zacząć od czegoś. Najbardziej podoba mi się ten Aspre 2 albo canyona jeśli miałbym teraz decydować

 

Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Daniko
Odnośnik do komentarza

Warunki brzegowe przyzwoitego roweru szosa/przełaj/gravel są takie:
- dobra rama alu
- karbonowy widelec najlepiej z karbonową rurą sterową
- osprzęt minimum Tiagra
- jeśli większość czasu spędzimy na asfalcie to napęd 2x

Żadna rama z aluminium 6061 nie jest dobra. Są to ramy bardzo przeciętne, nędznie tłumiące drgania i dosyć ciężkie.
Podlinkowałeś zarówno gravele do których wejdzie opona 42 mm jaki i rowery szosowe bez tarcz do których wejdzie maksimum 28-30 mm.
Jeśli odpuścisz temat jeżdżenia po lesie to rower taki jak EDR AF 105 jest rowerem na bardzo przyzwoitym osprzęcie i na dobrych kołach ale nie kiepskiej ramie. Zdecydowanie w takich przypadku wolałbym kupić używany karbonowy Specialized Roubaix na którym jeżdżę, który na osprzęcie 105 można kupić za 5k a na Tiagrze za 4-4,5k. Różnica w jakości ram i w komforcie między tymi rowerami jest ogromna. Ten Huragan CRD to też jest atrakcyjna opcja. Jest to chińska rama Flyxii, którą można kupić na Ali Express ale całkiem przyzwoita plus dobry osprzęt. Z tym że jest to rower o wyścigowej geometrii i komfort na nim będzie słaby i wymusi on bardzo pochyloną sylwetkę podobnie jak EDR AF. W Roubaix pozycja jest mniej pochylona a rama jest gold standardem wśród rowerów szosowych typu endurance.

Natomiast jak chcesz jeździć po lesie to jednak dobrze mieć przełajową oponę 33 mm i wtedy rower szosowy na tarczach lub gravel. Romet i Kross mają bardzo przeciętne ramy aluminiowe co nie znaczy że złe. Najtańszy gravel z dobrą ramą to Merida Silex 400. Rozważałbym też wtedy zakup używanego roweru na tarczach takiego jak Specialized Roubaix, Trek Domane, Specialized Crux E5 lub karbon lub Specialized Diverge E5. Wszystkie one oferują wysoki poziom komfortu i mają technologie redukujące drgania. Maksymalna szerokość opony w Roubaix tarczowym 33 mm, w Domane 38 mm, w Crux E5 lub karbon 38 mm, w Diverge E5 45 mm.
 

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, jajacek napisał(a):

Warunki brzegowe przyzwoitego roweru szosa/przełaj/gravel są takie:
- dobra rama alu
- karbonowy widelec najlepiej z karbonową rurą sterową
- osprzęt minimum Tiagra
- jeśli większość czasu spędzimy na asfalcie to napęd 2x

Żadna rama z aluminium 6061 nie jest dobra. Są to ramy bardzo przeciętne, nędznie tłumiące drgania i dosyć ciężkie.
Podlinkowałeś zarówno gravele do których wejdzie opona 42 mm jaki i rowery szosowe bez tarcz do których wejdzie maksimum 28-30 mm.
Jeśli odpuścisz temat jeżdżenia po lesie to rower taki jak EDR AF 105 jest rowerem na bardzo przyzwoitym osprzęcie i na dobrych kołach ale nie kiepskiej ramie. Zdecydowanie w takich przypadku wolałbym kupić używany karbonowy Specialized Roubaix na którym jeżdżę, który na osprzęcie 105 można kupić za 5k a na Tiagrze za 4-4,5k. Różnica w jakości ram i w komforcie między tymi rowerami jest ogromna. Ten Huragan CRD to też jest atrakcyjna opcja. Jest to chińska rama Flyxii, którą można kupić na Ali Express ale całkiem przyzwoita plus dobry osprzęt. Z tym że jest to rower o wyścigowej geometrii i komfort na nim będzie słaby i wymusi on bardzo pochyloną sylwetkę podobnie jak EDR AF. W Roubaix pozycja jest mniej pochylona a rama jest gold standardem wśród rowerów szosowych typu endurance.

Natomiast jak chcesz jeździć po lesie to jednak dobrze mieć przełajową oponę 33 mm i wtedy rower szosowy na tarczach lub gravel. Romet i Kross mają bardzo przeciętne ramy aluminiowe co nie znaczy że złe. Najtańszy gravel z dobrą ramą to Merida Silex 400. Rozważałbym też wtedy zakup używanego roweru na tarczach takiego jak Specialized Roubaix, Trek Domane, Specialized Crux E5 lub karbon lub Specialized Diverge E5. Wszystkie one oferują wysoki poziom komfortu i mają technologie redukujące drgania. Maksymalna szerokość opony w Roubaix tarczowym 33 mm, w Domane 38 mm, w Crux E5 lub karbon 38 mm, w Diverge E5 45 mm.
 

Dziękuję bardzo za tą pomoc dużo mi wyjasnileś to raczej jakiś gravel będzie bo jednak do lasu lubie jeździć no i te opony szersze się przydadzą.

Sprawdzę też rowery które poleciłeś i więcej uwagi zwrócę na ramę.

Jeszcze jedno pytanie mam czy lepiej jest mieć trochę za duży rower niż za mały jest to prawda? Bo szczerze jak przymierzałem M to szału nie było a L wydawały mi się dobre i też bardziej wyprostowana pozycja wtedy jest tak mi się wydaje. Wiem że można podnieść mostek chyba tak to się nazywa xdd i mieć wyżej kierownicę ale jednak mam wątpliwości co do rozmiarów dla mnie mam około 177.

 

Odnośnik do komentarza
14 minut temu, Greg29 napisał(a):

Bardzo często polecany jest Romet Aspre 2 jako najtańszy "wszystkomający" grawel na rynku, tzn. sztywne osie, napęd 2x10 grx, karbonowy widelec i hydrauliczne hamulce. Chociaż rama, jak pisał Jacek, jest przeciętna i pozycja za kierownicą dość sportowa - ale to można poprawić mostkiem w razie potrzeby 

Dzięki bardzo będę myślał nad nim też ale np jakby tak podskoczyć do 7.5k to macie jakieś ciekawe propozycje na gravel?

Odnośnik do komentarza

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx-600/_/R-p-X8815503

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gravel-RIDLEY-KANZO-A-GRX-400/996422

Jeszcze patrzę na te ale widzę że rama też raczej nie za dobra prawda? Są jeszcze te Boreasze ale też widzę że wciskają ta sama ramę jeszcze skupie się na tych co Jacek polecił rowerach ale chciałbym żeby do tych 2 też byście się odnieśli jeśli można prosić was ?

Odnośnik do komentarza

Mam te Ridleye na swojej liście potencjalnych przyszłych zakupów ?. Popatrz się jeszcze na Kellys Soot 50 - też sztywne osie, napęd grx 2x11, hamulce hydrauliczne. No i rama aluminiowa pewnie też z tego stopu 6061 ale oglądając różne rowery w necie to mam wrażenie, że co najmniej 90% rowerów aluminiowych jest zrobionych z tego stopu

Odnośnik do komentarza

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx-600/_/R-p-X8815503

https://www.bikeatelier.pl/gravel/1009-4380-rower-merida-silex-400.html#/2-wariant-m

https://www.bikeatelier.pl/gravel/3776-4578-rower-rondo-ruut-al2.html#/1-wariant-s

https://republic.pl/product-pol-1705-Rower-Gravel-Kellys-Soot-50-2019.html

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gravel-RIDLEY-Kanzo-A-Sram-Apex1-HDB-Inspired-4/998850

Dobra takie mam propozycję chyba lepsze od poprzednich czy któryś z tych rowerów jest lepszy czy wszystkie oferują już jazdę na jakimś poziomie i czy któryś z nich się wyróżnia wybitnie tylko tyle chciałbym jeszcze wiedzieć jeśli można prosić was ?

Odnośnik do komentarza

Ja bym odrzucił Meridę ze względu na jej geometrię - jest to dziadkowóz oferujący wybitnie wyprostowaną sylwetkę jak na trekkingu. Odrzuciłbym też Rondo ze względu na mechaniczne hamulce i napęd 1x. Więc pozostaje wybór spośród Kellysów i Ridleyów - jak masz gdzieś możliwość się przymierzyć to to zrób, może się okaże, że któryś Ci wybitnie nie leży. Może inni koledzy zwrócą uwagę na jakiś element, typu koła czy piasty, który zadecyduje o wyborze 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Greg29 napisał(a):

Ja bym odrzucił Meridę ze względu na jej geometrię - jest to dziadkowóz oferujący wybitnie wyprostowaną sylwetkę jak na trekkingu. Odrzuciłbym też Rondo ze względu na mechaniczne hamulce i napęd 1x. Więc pozostaje wybór spośród Kellysów i Ridleyów - jak masz gdzieś możliwość się przymierzyć to to zrób, może się okaże, że któryś Ci wybitnie nie leży. Może inni koledzy zwrócą uwagę na jakiś element, typu koła czy piasty, który zadecyduje o wyborze 

Dzięki bardzo to Merida i rondo odpadają zostają Kelly i Ridley proszę o pomoc koledzy. Jeszcze tak patrzę to czy Apex i grx 800 to są godne sobie serie czy któraś jest lepsza?

Choć może ta Merida jeszcze mnie ktoś przekona co do tego to jak xdd Ale zostają na pewno

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gravel-RIDLEY-Kanzo-A-Sram-Apex1-HDB-Inspired-4/998850

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx-800/_/R-p-X8815501

https://rowmix.com.pl/tour/10468-81574-silex-600-2022.html#/617-rowery-xs

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Greg29 napisał(a):

Mam te Ridleye na swojej liście potencjalnych przyszłych zakupów ?.  No i rama aluminiowa pewnie też z tego stopu 6061 ale oglądając różne rowery w necie to mam wrażenie, że co najmniej 90% rowerów aluminiowych jest zrobionych z tego stopu

Stop stopem sam w sobie nie jest tragiczny my. Szkopół s technologii słuchania rury (cieniowania) i spawania.  Najlepsze i najlżejsze ramy na tej technologii wyrabia giant, spec (nie do zaakceptowania firmowe amory) i marin (team 2 - amor na foxie). 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Greg29 napisał(a):

Ja bym odrzucił Meridę ze względu na jej geometrię - jest to dziadkowóz oferujący wybitnie wyprostowaną sylwetkę jak na trekkingu.

Merida Silex ma stack/reach wynoszace 1,55, tyle samo albo nawet mniej (czyli trochę bardziej sportowa pozycja) niż Trek Domane czy Spec Roubaix. Dokladne wyliczenia przedstawiałem w którymś wątku kilka miesięcy temu.

 

Ten post i kolejne

https://roweroweporady.pl/f/topic/9564-jaki-rower-kupić-do-10k/?do=findComment&comment=70228

 

Odnośnik do komentarza

Dodam jeszcze, że Merida Silex ma geometrię mocno inspirowaną mtb (co obecnie jest coraz częściej spotykane w gravelach). Dziś byłem ze szwagrem na singlach mtb (on ma Rometa Aspre 1) i geometria Meridy zdecydowanie lepsza do zjazdów (ale oczywiście mniej aero na asfalcie). Silex ma stack/reach 1,55, Aspre o ile pamietam 1,44 (mocno pochylona pozycja).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...