Skocz do zawartości

tygrysek

Użytkownicy
  • Postów

    89
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

1 444 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tygrysek

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Cześć Wraz z żoną doczekaliśmy się 6 miesięcznej córeczki, a ja nie mogę sie doczekać gdy na wiosne 2025 r. wdrożę ją do kolarstwa. Na przełomie kwietnia i maja ukończy 12 mc i mam nadzieję że zaczniemy odbywać wycieczki rowerowe w 3. Duzo myślałem czy zakupić fotelik czy przyczepkę i ciekawy jestem waszych doświadczeń co jest lepsze. Ja na dzień dzisiejszy raczej skłaniam sie ku zakupowi przyczepki rowerowej, ale z tego co oglądałem w Decu czy innych sklepach to większa część przyczepek raczej nie ma amortyzacji. Dla mnie to wydaje się byc problemem bo z tak małym dzieckiem raczej nie zamierzam jeździć jezdnią, a po ściezkach rowerowych, chodnikach i róznego rodzaju leśnych duktach,. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony model?
  2. Mój Marin 4 Corners z 2022 jest wyposażony w opony WTB Resolute, 650B/700Cx42mm, Puncture Protection i ma za sobą już prawie 10.000 km na tych oponach Rowerem jeźdzę głównie do pracy i na wycieczki, do szybkiej jazdy mam rower szosowy. Na dzień dzisiejszy opony się ładnie toczą, bieżnik wygląda na juz dosyc mocno zużyty ale w tym roku nie złapałem jeszcze flaka - a flak w przedniej oponie z jesieni 2023 po jego doraźnym napompowaniu na trasie pianką uszczelniająca z Decathlonu - do dzisiaj sie nie rozszczelnił - przejechałem juz z 1.600 - 1700 km na tak uszczelnionej, lekko dziurawej dętce mimo pompowania jej do górnych zalecanych norm 80 psi. Także pianka z Deca daje radę . 🙂 Stąd pytanie - po jakim czasie taka opona zazwyczaj nadaje sie już do wymiany (nie chodzi mi o to dziurawą detkę) ? Wydawało mi sie że 10 tys km to całkiem sporo nawet jak na opony z wyższej półki, trochę mi sie one już znudziły, ale jak jeździły tak jeżdzą dalej......
  3. Wosku już próbowałem i nie przekonał mnie, zwłaszcza że rower zostawiam pod chmurką i w takich warunki jedynie Rohloff daje radę na dłuższe dystanse Z tego co patrzę to nie bardzo są osłony na taką korbę. Trochę mnie to dziwi bo stare rowery szosowe przecież miały zębatki ponad 50 i były potem przerabiane na single. Nikt nie montował osłon?
  4. Szukam sposobu w jaki dojeżdzając do pracy Marinem 4 Corners z korbą 50-39-30 T zabezpieczyć łańcuch tak aby nie brudził mi nogawek spodni wyjściowych. Próbowałem przecierać łańcuch po smarowaniu, ale to nie wystarczy i dalej są czarne plamy smaru na nogawce. Ktoś ma jakiś patent?
  5. Chyba najbezpieczniej będzie odkręcic te zmiany czyli wrócic do liczby podkładek i długości sruby jaka była w oryginale i dać mostek w drugą stronę tak aby kierownica była w górę a nie w dół
  6. witajcie zakupiłem sobie rower Huragan 1 w rozmiarze 54, po zakupie i wstępnej przymiarce stwierdziłem że rower jest fajny, rozmiar ramy jest ok (wedle producenta 168-178 to wlaśnie 54) ale jak na mój wiek i przyzwyczajenia pozycja za kierownicą jest trochę "zbyt sportowa" to znaczy przy wzroście 179 cm sięgając kierownicy muszę się zbytnio wyciągać w dół, przyzwyczaiłem sie do jazdy na gravelu gdzie pozycja była bardziej wyprostowana Oryginalnie w rowerze były bodajże 2 podkładki, nad mostkiem już żadnych podkładek nie było. W celu poprawy tej pozycji na bardziej wygodną wedle mojego konceptu podłożyłem z innego roweru pod mostek jeszcze 3-4 podkładki, całość jest teraz wyższa o jakieś 1,5 do 2 cm niz to było oryginalnie w tym modelu. Rzecz jasna śruba rury sterowej która oryginalnie była zainstalowana jako m6 o długości 50 mm musiała zostać wymieniona - stad w jej miejsce wkręciłem śrubę m6 o długości 80 mm i na pierwszy rzut oka całość wydaje się działać poprawnie, widelec sie fajnie kręci, wszystko wydaje się solidnie zmontowane Tylko tak w tyle głowy pojawiła mi się obawa czy przypadkiem w ten sposób podnosząc wysokość kierownicy nie ryzykuje tym że bądź to na rurze sterowej badź na mostku powstają napręzenia i całosć jest bardziej podatna na pęknięcie. Nie potrafie sie wczytać czy w tym modelu rura sterowa jest aluminiowa czy wykonana z karbonu, a to chyba robi różnicę Więc teraz siedzę i się zastanawiam czy takie dokładanie podkładek wraz z wymiana śruby rury sterowej to na pewno dobry pomysł, czy jednak lepiej kupić inny mostek Prosze o porady
  7. właśnie zakupiłem typową szosę na szczękach i nie rozważałem hamulców tarczowych. Mam porównanie do hamulców tarczowych mechanicznych w marin 4 Corners i wcale nie uważam żeby jakość hamowania była o wiele lepsza niz na dobrze ustawionych szczękach w dobrej pogodzie, a ich dobre ustawienie wymaga więcej wysiłku. A hamulce hydrauliczne w szosie to startujemy z ceną od 5 tys zł w górę, a ja szukałem taniego wozidła na okazyjne wycieczki bez rodziny po pracy na 50-60 km po płaskim. Jak się ma malutkie dziecko to możliwosc wyskoczenia nawet na Wigry 3 staje się świetną opcją. 🙂
  8. W sumie to masz rację Jestem w gorącej wodzie kąpany więc jako drugi rower (obok Marina 4Corners) zakupiłem Romet Huragan. Uznałem że to coś podobnego do Tribana, osprzęt jest niższej klasy więc będzie tańszy w obsłudze.
  9. Jestem posiadaczem zupgrajdowanego roweru Triban 100 w rozmiarze M w którym w trakcie próby naprawy i wyprostowania zmasakrowanego haka przerzutki (niewymiennego w tym modelu) ten niestety sie nadłamal. W tym rowerku mam w miarę nowe koło tylne na kasetę, korbę 1 blatową 38 zębów na Hollowtech II, jakąs nowiutka kasete 8 rzędów z prawą klamkomanetką Shimano Claris i przerzutkę Microshifta oraz nowe hamulce szczękowe. Reszta szpeju jest oryginalna z Tribana Stoje przed wyborem - próbować podkładać jeszcze jakis inny hak (ale to juz chyba bym musiał oddać do spawacza), kupic samą ramę i przekładać szpej czy po prostu kupic nowy rower Zastanawiam sie czy taka przekładka ma sens. Na rynku wtórnym jest mały wybór ram w rozmiarze 54-55, które byłyby z aluminium a nie z karbonu, a jeszcze byłyby pod hamulce szczękowe Co byście doradzili?
  10. Nom to jest słabe że pytam polskiego dealera i on de facto wprowadza w BŁĄD! (bo od nich dowiedzialem się że ta piasta to jakaś Fomula).... Rzecz jasna jakiegokolwiek rysunku tej piasty nie dostałem, ale zdązylem sie dowiedzieć że do rowerka za 4-5 tys (wiem, są droższe) wsadzają najtańszą piastę Novateca za okolo 20$, tak atrakcyjną że ostatni raz pojawilła sie w katalogu na 2022 a w 2023 już ją wycofali
  11. To jeszcze może ktoś by podpowiedział skąd wziąć rysunek techniczny JoyTech D762-TSE?
  12. w końcu dzięki kontaktowi na amerykańskiej grupie Marina dostalem maila do Steven Gravenites <steven.gravenites@marinbikes.com> , znanego mechanika MTB teraz pracującego dla Marina Oto i odpowiedź Hello Marcin and thanks for your email and support of Marin Bikes, Greetings from Northern California! The rear hub spec for the '22 Four Corners model = JoyTech D762-TSE, with #992719 freehub body. I highly encourage you to call or visit your local Marin Bikes dealer for test rides, quality service, correct parts, accessories, or expert repair service, which can easily be found through our dealer locator below. Thanks again and please feel free to email back with any more questions, Gravy
  13. W gruncie rzeczy jestem ciekawy czy Marin jako firma wskaże mi jaki konkretny model piasty jest w tym kole. Po przeszukaniu przez kilka godzin zawartości ich strony stwierdzam ze sie tym nie chwalą.....
  14. W przyszłości być może zmienię te koła, ale trochę traktuje to jako szansę na wdrożenie sie do serwisowania swoich rowerów. W drugim posiadanym rowerze Triban 100 samodzielnie będę naprawiał gwint haka przerzutki i próbowal go prostowac narzędziem. Zarówno koła w marinie jak i cały Triban są już mocno zużyte, wiec nawet jak coś spieprzę, to szkoda wielka nie będzie Zaopatrzylem się w książkę Lennarda Zinna Sztuka serwisowania rowerów górskich i metodą prób i błędów staram sie to zrobić jak umiem. Gdy coś mi się uda (np. montaż i regulacja nowych szczęk w tribanie) to satysfakcja jest rownie duża jak po udanej wyprawie rowerowej
  15. Napisałem maila do producenta. Piaste ostatecznie rozkręciłem, rysunek techniczny jest mi potrzebny raczej do złożenia w całosć w należytej kolejności. 🙂 Tak w ogóle to spodziewałem sie lożysk maszynowych (tak mi świtało że tak miało być), a są kulki luzem. Od strony napędowej (bebenka) zamiast 9 kulek de facto w bieżni są 2 lub 3. Zastanawiam sie czy wyzbierać je ze środka czy od razu zamawiać nowe . Tak czy siak pierwszy raz w życiu rozbieram piastę i jest to Niezła zabawa 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...