Skocz do zawartości

karakan

Użytkownicy
  • Postów

    45
  • Dołączył

Osiągnięcia karakan

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. FOTKA Tak się prezentuje moja maszyna po przejechaniu ok. 300km Na razie nie zmieniałem tych opon, bo u mnie remont dróg i w tych na razie jest komfortowo. Bardzo rower się obniży po zastosowaniu takich cienkich opon? z 2.0 na 1.35 przy 27.5? Zanim skończą remont, to będę pewnie szukał zimówek Wiem, że błotniki oszpecają rower, ale jeżdżę w każdych warunkach i jednak ratują dupe, no i ten obrzydliwy napis QARK - chciałem przycebulić, rama za 350zł można to jakoś ukryć bez malowania roweru? 
  2. No więc pozostaje kupić SV12 i zobaczyć co się stanie ?
  3. Ogólnie to dziwna sytuacja chyba jestem bardzo wymagający ? No ale jeśli są takie cienkie opony do 27.5 to niemożliwe, że nie ma dętek. Mam 2 dętki 28 32/47 i niby można ich używać z kołem 27 więc pewnie też powinno działać z 27.5
  4. Cześć, Złożyłem rower pierwszy raz w życiu, jest to projekt do zadań specjalnych. Chcę kupić opony schwalbe kojak 1.35, ale za cholerę nie mogę znaleźć takich dętek... Gdzie dostać 584x35 / 27.5x1.35 ? Najlepiej na presta. Zaraz mnie pewnie zwyzywacie, że robię spam na forum, ale naprawdę nie mogę takich znaleźć..
  5. Kończę składać rower, jednak kupiłem przerzutkę sory, bo miałem problem z alivio przy takiej kasecie. Jedyne co mi zostało, to skrócić przewód tylnego hamulca, zamówić tarcze, bo mam ale 180mm myślę, że do takiego roweru to stanowczo za dużo i kupię jakieś 160mm. Wczoraj zamówiłem przednie koło, bo się okazało, że to które mam ma rozjechaną piastę gdy czyściłem łożyska Żeby nie zakładać drugiego tematu, chcę kupić opony schwalbe kojak 1.35, ale za cholerę nie mogę znaleźć dętki 27.5 1.35 takie istnieją? czy są kompatybilne te z 28? serio pytam, bo nigdy nie kupowałem takich cieńkich dętek https://www.sbike.pl/schwalbe-detka-mtb-schwalbe-sv12-26x1.75-1.14-presta-40mm-o_4044.html tutaj jest napisane 26'', ale strona sama mi zaproponowała tą dętkę do tej opony.. jak to działa?
  6. Strzeli nie strzeli, to już nie istotne, bo jutro przyjdzie prawidłowa zębatka ? Czekam jeszcze na widelec z ali i mogę się bawić w składanie Zobaczymy, aktualnie mam korbę 22-30-40 czy coś takiego i dosyć często mi się zdaża używanać 40 przód 11 tył wcale nie z powolną kadencja, no ale to wymaga pewnych warunków. Tak, będę tym jeździł tylko i wyłącznie bo prostej drodze w większości asfalt.
  7. Heh, tak też pomyślałem, zamówiłem nową, niestety 36t. Ciężko znaleźć większą co mnie dziwi, no ale może wystarczy.
  8. W sensie rozszerzyć otwory? Hmm, może faktycznie da się to uratować
  9. Czyli kupiłem nie to co trzeba, no cóż.. dzięki za wyjaśnienie
  10. Kupiłem tą zębatkę co dołączyłem post wyżej, ale gdy tak z grubsza przymierzałem ją do swojej korby, to miałem wrażenie, że nie do końca jest kompatybilna, co to znaczy, że jest symetryczna i asymetryczna. Nigdzie nie mogłem tego znaleźć jeśli chodzi o moją fc4050, a jedynie informacje 96/64 i teraz się boję, że ta zębatka nie nadaje się do mojej korby. Mógłby ktoś pomóc? 
  11. Dziękuję za wyjaśnienie. A przy zakupie zębatki mam zwracać uwagę tylko na to czy ma 96bcd? Czy są jeszcze inne parametry? Znalazłem coś takiego, będzie git? No i kolor odpowiada. Ogólnie ciężko znaleźć 38t, to jedyne co znalazłem na 96bcd w normalnej cenie
  12. Czyli ta oś korby ma inny rozmiar czy co? Ciekawi mnie co konkretnie za to odpowiada. No dzięki za pomoc, nie popełnię przynajmniej błędy i kupię narrow wide pod 4050
  13. A wiesz może czym się różni korba boost od zwykłej? W sensie w moim wypadku czy to ma znaczenie przy 1x9, bo mam dwie korby alivio 4050(96bcd) i 4050-b2 (104bcd)(tą drugą kupiłem przez przypadek) Na tą z boostem łatwiej znaleźć większy blat niż 36 i taniej, ale boje się, że coś nie będzie działać.
  14. Korzystam z trochę innego kalkulatora, nie mam żadnych górek, tylko prosta droga 90% asfalt, najchętniej wrzuciłbym blat 42, ale na allegro nie ma takich za normalną cenę,a nie chcę mi się czekać 2 miesiące z aliexpress więc 38 będę szukał. Nawet w opisie tej przerzutki jest wpisane, że najlżejsza zębatka musi mieć minimum 32 zęby, na forach ludzie piszą, że nie będzie dobrze działać z mniejszą, sam nie wiem.. Czyli kupuje blat i nic więcej poza nim mi nie trzeba?
  15. Hej, Pierwszy raz składam swój rower, ma to być budżetowy cross na sztywnym widelcu, który będzie tani w eksploatacji. Mam dużo swoich części: Rama: Chińczyk 27.5 nieużywany, kiedyś kupiłem właśnie z myślą o złożeniu roweru "quark 27.5" Koła: 27.5 jakieś tanie, na łożyskach kulkowych, ale się kręcą Mostek: 80mm od kellysa Kierownica: 700mm z innego roweru Korby: fc-m4050(używana) i nowa fc-m4050-b2 (nowa, kupiona przez pomyłkę) Przerzutka: rd-m4000 sgs Manetka: alivio 9rz Widelec: (czekam na dostawę z aliexpress) mosso m5 aluminiowy, 800g Hamulce: Shimano MT400 + tarcze 180, ale zamienie je na 160 z racji na sztywny widelec i przeznaczenie roweru Kaseta: do wymiany, bo już jest dosyć zużyta cs-hg 400 11-32 (bardzo bym chciał zmienić na 11-28, ale przerzutka tego nie ogarnie więc niestety muszę zrezygnować i dać taką samą) Suport: sm-bb52 68mm (dosyć trzeszczy więc nie wiem czy nie będzie wskazana wymiana) Stery: accent hsi-exe 44/44 półzintegrowane, maszynowe łożyska Łańcuch: nowy, kmc x9 Sztyca, zacisk sztycy, siodełko, linki, pancerze, końcówki itp.. Chyba wszystko mam oprócz właśnie przedniego blatu i czekam na widelec, który ma przyjść do 2 tygodni. Więc chciałem z tego co mam+ z niewielkim nakładem finansowym złożyć coś swojego. Będzie on służył głównie do dojazdu do pracy więc tylko asfalt i utwardzone bezdroża, ale tylko prosta droga więc nie potrzebuję dużego zakresu przełożeń + prostota w serwisowaniu, nie ma amora, nie ma przedniej przerzutki, a na tym mi bardzo zależy. (W każdych warunkach, deszcz, śnieg, grad, tornado) Myślę o wrzuceniu z przodu tarczy 38t narrow wide (allegro okolice 50zł) a z tyłu, kasetę 32, dałbym mniejszą, ale mam przerzutkę alivio m4000 sgs więc nie wrzucę tu 28 czy 25 Tylko teraz tak, posiadam 2 korby od alivio fc-m4050 (którą używam aktualnie) oraz nieużywaną, którą kupiłem kiedyś przez przypadek fc-m4050-b2 pod boost. Pytanie czy przy 1x9 ta korba boost ma jakieś znaczenie? Bo tu nic nie będzie kompatybilnego z boostem, jeśli wrzuciłbym tam 1 blat? bo łatwiej jest dostać i taniej narrow wide pod 104. Z resztą sobie poradzę, ale nie wiem co odnośnie korby, czy będę potrzebował jakiś podkładek? czy po prostu zdejmuje tarcze z korby, zakładam narrow wide i montuję korbę w suporcie i sprawdzam czy wszystko działa? jakby ktoś pytał jaki jest sens tego 1x9, to już tłumaczę. Używam tylko i wyłącznie przełożeń 7-8-9 a z przodu zazwyczaj średniej, czasami jak wiatr w plecy to największej tarczy czyli 40t, a tak to jeżdżę 30t przód, 11-12-14 tył, ale bardziej do mnie przemawia po prostu prostota, pozbycie się przerzutki. Tak jak pisałem, to rower do jazdy do pracy tylko po prostej drodze, ale w każdych warunkach więc wiem co potrzebuję. No i prostota w obsłudze, im mniej rzeczy ma się popsuć tym lepiej> Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że ktoś mi pomoże ogarnąć sprawę z korbą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...