-
Postów
2 860 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Profile Information
-
Płeć
Mężczyzna
-
Toruń
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia Oskarr

Wytrawny forumowicz (4/4)
-
Wracając jeszcze do wątku kół. Jestem po pierwszych 30 km. W porównaniu do wcześniejszych kół - mam te same opony ale zamiast dętek wlałem mleko. Ciśnienie mniej więcej te samo co na dętkach. Na odcinku testowym na 3,3 km asfaltu, na seryjnych kołach trzymałem na gravelu średnią 35,3, na nowych kołach 37,2 km/h. Wydaje mi się, że w okolicy 30 km/h dostajemy boosta w postaci 1 km/h, ale będę to jeszcze potwierdzał w dłuższych testach. Przy niższych prędkościach po lesie w okolicy 25 km/h nie czuje dużej różnicy w oporach. Im jedziemy szybciej, tym większe różnice, co dziwne, wydaje mi się, że dużo lepiej przyspiesza w dół górki 😄 Przy lekkim nachyleniu gdzie zwykle miałem koło 38 wczoraj miałem okolice 45. Ile z tego to jest placebo - nie wiem. Piasty się nie wyginają, jak przechylimy rower i jedziemy pod kątem 30stopni tarcze są dalej dokładnie tam, gdzie powinny być, nic nie zaczyna ocierać. Mam za wąskie opony aby zobaczyć czy przy przechylaniu jest szansa na wyginanie samego koła. Nowe koła z oponami ważą tyle, co stare koła bez opon, przez co rower stał się bardziej narwany, muszę się rozpędzić jeszcze z górki powyżej 70 aby zobaczyć, czy stabilność przy większej prędkości nie ucierpiała.
-
@jajacek domyślam się, że chciałeś mnie wcześniej wywołać do tablicy a nie oskara z 2 postami 🙂 Manitou markhor nie nadaje się na więcej niż 80 kg, jeśli jeździmy ostro to już 70 kg go wygina, jednak dalej mega miło wspominam ten amor. @Veriv w życiu bym nie zapłacił 700 zł za naprawę tego amora, bo za 800-1000 zł możemy kupić foxa 34, za 1300 zł możemy kupić wspaniały fox 34 performance - 120 mm skoku i 1600 gramów, mam taki amor w Canyonie luxie, w neuronie mam najtańsze 34 kupione za 820 zł. Jeden koszyk na bidon nie jest raczej dużym problemem. Ja też tak uważałem, że jest, stąd wybor luxa, ale obecnie połowa moich znajomych w trailu czy enduro i tak jeździ z plecakami i wrzuca tam bukłaki. Ograniczeniami wagowymi w decathlonie bym się nie przejmował. Miałem różne rockridery z serii XC, skakały dużo większe wysokości niż te, co były w instrukcji, zaliczały gleby, waliły po kamieniach, nic się nie działo. Uwaga - aluminiowe rockridery mają dożywotnią gwarancję na ramę i osprzęt, karbonowe mają 5 lat.
-
@jajacek Ad.1 Sam też nie polecałem w tym wątku łożysk ceramicznych a łożyska stalowe, takie też sam wybrałem. Ad.2 Masz racje, gdzieś mi w głowie została informacja, że dają dożywotnią i dlatego jest sens wydać 8 k na takie koła, jednak nie ma sensu 😄 Ad. 3. Też nie zakładam, że są tej samej jakości co DT, jednak sama piasta dt kosztuje tyle co komplet kół, które kupiłem. Toczą się ładnie, fajnie, że są kompatybilne z częściami od DT, żywotność będę sprawdzał. Ad. 4. To tanie trochę oszukańcze aero. Mają profil spłaszczonego rombu, póki co nie narzekam na sztywność, o ile się nie mylę, to mają po 24 szprychy, powinny być więc wytrzymałe, dostałem 3 w zapasie, jeśli je popsuje, to w przyszłości będę na pewno wsadzał zwykłe szprychy od Sapim. Ad. 5. Nie pisałem o wszystkich kołach karbonowych a o chińskich kołach czy tych składanych w Polsce na chińskich podzespołach - np. evanlite, elite, csc itp. Ad. 6. " Obecność na WorldTourze Podczas wyścigu UAE Tour (część kalendarza WorldTour), zawodnicy Team Solution Tech – Vini Fantini używali kół Elitewheels, co było ich pierwszym pojawieniem się w kontekście WorldTouru." Ad. 7. Pytanie jak klasyfikujesz zawodników wyczynowych a amatorów. Moim zdaniem najlepszym źródłem wiedzy są ambitni amatorzy którzy się ścigają. Sami muszą opłacić swój sprzęt więc szukają najlepszych stosunków jakość / cena. Ambitny amator będzie robił przybliżone przebiegi co zawodowcy, tylko będzie to robił bez trenerów, dietetyków i sponsorów.
-
Csc z bębenkiem d245 z wysyłką z Polski rzeczywiście wyruszyły z Madrytu i szły równo tydzień. Kosztowały 1480 zł, ważą 1420 gramów komplet. Mają stalowe szprychy aero, podróbki dt Swiss, ratcheta 54 z dużą ilością smaru, więc nie są super głośne. W komplecie dostajemy 3 szprychy i zestaw taśm. Jeden komplet do dętek, drugi do tubelessa. Zamleczałem je z oponami cst overton i tanimi wentylami z Chin, z pompki domowej udało się z jednym kołem, do drugiego musiałem strzelić z kompresora. 0 bicie, zero defektów, jedynie polecam wybrać błyszczące, bo matowe od patrzenia się brudzą. Jeszcze nie jezdziłem, bo przez przypadek tarcze pod centerlock zamowiłem przez pocztę polską 😄 Komplet kół + usunięcie dętek dało mi 1,2 kg w dół - przepaść. Teraz gravel zamiast ważyć z koszykami, pedałami i garminem 11,5 będzie wazył 10,3. Co ciekawe - do csc wrzuciłem kasetę z trenażera 11-36 10s zamiast 11-34 grx z oryginału i biegi się rozjeżdżają. Byłem przekonany, że te kasety są kompatybilne i zamienne a nie są. Łańcuch bez wyciągnięcia. Na 2 najniższych biegach jest ok, powyżej zaczyna się przesuwać.
-
[opony] MTB używany głównie jako "gravel"
Oskarr odpowiedział(a) na michalje temat w Części i akcesoria rowerowe
Mezcele są wolne w porównaniu do race kingów. Black chill niestety błyskawicznie znika i ma gorszą odporność na przebicia niż te tańsze warianty. Conti jednak jest najszybsze, ale mają gigantyczny problem z biciem - trzeba więc zamawiać w sklepie, który oferuje bezproblemowy zwrot/wymianę produktu. Niektórzy zamawiają po 5 sztuk i wybierają 2 najmniej bijące a reszte zwracają - stąd też wysyp tych opon na OLX. Jak zamówiłeś z niemiec albo z chin a biją, to odsprzedajesz je na olx 🙂 Wyższe modele rzadziej biją od tych tańszych. Z innych gravelowych opon do mtb to też można kupić terra hardpack. 2.0 cala szerokości, okolice 100 zł za sztukę, rzadziej biją niż race kingi czy terra trail. Z przodu masz mniejszy nacisk na oś niż z tyłu, stąd też różnica w watach drogiej do tańszej opony nie będzie 6 watów, ale bliżej 3-4, ale rzeczywiście, z przodu powinna wytrzymać z 10kkm. Ja do gravela będę za chwilę zamawiał continentale terra trail. Lepsze są speed, ale jak mam dobry okres na rower, to potrafię te droższe opony zajechać w miesiąc 😐 -
Pierwsza szosa do 10000 zł na treningi i zawody
Oskarr odpowiedział(a) na wino temat w Jaki rower kupić do X złotych?
przy odpowiedniej technice, druga osoba przeszkadza. Jak mamy starą dętkę, to wiążemy klucz imbusowy do korby przez dętkę, z każdym nawojem na maksa naciągamy dętkę. Po 10 nawoju mamy tam ponad 1000 N. Trzeba tylko na palce uwarzać, bo jak się włoży między korbę a klucz to może połamać 🙂 @wino chcesz nam powiedzieć, że jako osoba ścigająca się na TDP masz tylko 1 rower? 😄 Friel w swojej biblii pisał, że każdy poważnie ścigający się człowiek powinien potrafić rozebrać i złożyć swój rower. Jasne, czasem warto dać do mechanika, bo ten będzie miał na miejscu odpowiednie narzędzia, którymi np. szybciej wybije łożyska czy będzie wiedział który zestaw uszczelniaczy do amora jest lepszy, ale wielokrotnie jeszcze dzień przed zawodami musiałem coś poprawiać w rowerze. Jakbym musiał ze wszystkim oddawać rowery do serwisów to byłaby kaplica parę razy. -
Mam kumpla, co kupił rower downcountry za ponad 20k pln a później nie chce z nami jeździć po trudniejszych ścieżkach, bo rower podrapie. Nie pojedzie w miejscu, gdzie jest ciasno, bo jak urwie swoją przerzutkę, to 2 k pln w błoto a nie jak u mnie 150 zł. Ja mam 2 fulle, jeden za około 10, drugi za 5k składak, którymi nie boję się, że coś urwę czy porysuje. No i problem w tym specu jest taki, że kosztuje tyle co ten rower kumpla ale nie musisz się, że coś podrapiesz, bo komponenty masz jak w moich tańszych rowerach 😄 Jeśli masz dużo pieniędzy i nie przeszkadza Ci, że płacisz +5 k pln za napis na ramie, to te spece będę spoko. Te spece też są spoko, jak planujesz się ścigać i kupujesz obecnie bazę pod wyczynowy rower, gdzie w przyszłości będziesz wrzucał jakiś high endowy sprzęt. Race 900s będzie spoko, ja mam canyona luxa traila, w promocjach wychodzi za około 10-11k. Lux jest trochę cięższy niż xc 900, ale przy tym też lepiej przygotowany do trudniejszych terenów.
-
Pierwsza szosa do 10000 zł na treningi i zawody
Oskarr odpowiedział(a) na wino temat w Jaki rower kupić do X złotych?
w shimano zajmuje mi koło 5 minut roboty, w sram w okolicy 20, bo trzeba się z dętką bawić aby odkręcić jedną śrubę. -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
Oskarr odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
macie racje, tam jest korba 26/36, dalej daje to świetną rozpiętość, czego nie daje 32t z kasetą 11-42 🙂 -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
Oskarr odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
2 różne rowery. X7 to bardziej taki rower crossowy z oponami MTB z napędem 2x, świetny rower na długie wycieczki, ciągnięcie przyczepy itp. Daje też radę w mniej ambitnym terenie, przy szybkiej jeździe jest trochę narwany ze względu na ostry kąt główki. EXL jest rowerem bardziej trailowym z gorszym osprzętem ale bardziej nastawionym na jazdę w lesie. Do jazdy po bike parkach zdecydowanie expl, na single expl, na szlak wokół tatr, szwędanie po bieszczadach, szlak orlich gniazd zdecydowanie X7. Co ciekawe, to EXPL a nie X7 ma otwory pod montaż bagażnika. Oba mają słabe koła, X7 ma lepsze hamulce, X7 ma lepszy amortyzator, oba pozwalają na montaż myk myka 31,6. Miałem oba, expl sprzedałem znajomemu do jazdy w lesie, X7 przerobiłem na elektryka i robi jako wół roboczy do ciągnięcia przyczepy na trasach po 200 km. -
[MTB] Trek, Canyon czy coś innego za ~4500zł?
Oskarr odpowiedział(a) na TomaszKwiatkowski temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jak masz nieograniczony budżet, to idziesz w fulla. Dla amatora mającego 8-10k na rower pod ściganie szybszy będzie HT, bezpieczniejszy full. Mam tego luxa traila cf 6, po 120 mm skoku, w testach na youtube same super laurki, jaki to on nie jest szybki na podjazdach, można się ścigać z karbonowymi HT itp. Dupa, nie można. Większość wyścigów XC w Polsce ma stromy podjazd i jakiś tam techniczny zjazd. Na minutowym podjeździe lux trail traci do wcześniejszego XC 900 dobre 10 sekund. Na minutowym zjeździe zyskuje 2 sekundy. Płaskie szutry wygrywa HT, full wygrywa na jakiś wertepach typu trawiaste wały. W takim bielsku - podjazd daglezjowy na ht minutę szybciej, podjazd jest na tyle równy, że przyczepność tylnego koła się nie liczy. Zjazd na twisterze - to samo. Tam gdzie full wygrywa na nierównym terenie to ht odrabia na wypłaszczeniach. Full jednak daje dużo większe bezpieczeństwo i mniej nas wytelepie. Po szybkiem zjeździe twisterem musiałem dać odpocząć obitym rękom, w fullu od razu byłem gotowy na kolejne zjazdy. W kategorii 10k pln full będzie ważył z pedałami 13,5-14 kg, ht 10 kg. Jak zwiększymy budżet do 20k, ht zejdzie do 9 kg a full w okolice 10,5-11 kg. W zawodach wyższych rangi sprawa się trochę zmienia, bo podjazdy zaczynają się po korzeniach, schodach itp, w takich warunkach fulle na podjazdach przestają odstawać za ht. Im większe wasze waty, tym bardziej opłacalny rower full. -
[MTB] Trek, Canyon czy coś innego za ~4500zł?
Oskarr odpowiedział(a) na TomaszKwiatkowski temat w Jaki rower kupić do X złotych?
mój błąd, wyszukując wyświetliło mi modele z 2024, tam były jeszcze QR. Musze się przestać wypowiadać, jak nie ma podanych linków do rowerów bo to rodzi później nieporozumienia 😕 -
[MTB] Trek, Canyon czy coś innego za ~4500zł?
Oskarr odpowiedział(a) na TomaszKwiatkowski temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Te treki to nieporozumienie. ponad 4k za rower na QR 😕, w przyszłości nawet lepszych kół nie kupisz jak to zajedziesz. Uparcie trzymają się swojego standardu, gdzie cały świat leci na 12x148. Zgadzam się z Jackiem, potrzebujesz 2 rowerów albo większego budżetu. W opis fajnie wpadają rowery typu down country, czyli fulle o skoku 120 mm, może jakieś lekkie traile typu canyon neuron. Ja np. zakupiłem takiego Luxa traila ze skokiem 120 mm a później na dłuższe trasy zacząłem zabierać gravela 🙂 Najbardziej uniwersalne są rowery XC, dość lekkie, wytrzymałe, z mniejszą czy większą wygodą oblecisz wszystko. Tutaj bym polecał rockridera race 700 za 4200, za 300 zł można go doposażyć w myk myka i mamy fajny uniwersalny rower ze świetnym kątem główki 67,5 stopnia. Jak uda Ci się zajechać markhora, co jest mega ciężkie, można tam wrzucić foxa 34 120 mm skoku za 200 euro. Wchodzą tam opony 2,5 cala. Nie znam tych kół, to jakiś nowy twór decathlona, ale decathlon ma dobrą gwarancję. Jak budżet pozwoli, to bym z chęcią dołożyć do race 740 na karbonie. Podjeżdżanie w bike parkach stanie się przyjemnością, również konieczne dorzucenie sztycy za około 300 zł. Z zza granicy obecnie radon wygrywa, ma już wszystko czego potrzebujesz. https://www.bike-discount.de/en/radon-cragger-7.0-3 -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
Oskarr odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@trivet otóż nie. X8 to taki X7 ale bez przedniej przerzutki. Moim zdaniem bezsensowny, debilny, pomylony rower. W napędach 2x10 stosuje się kasetę 11-42 i korbę 22/36, mamy w takim połączeniu dobrą prędkość maksymalną i bardzo dobrą minimalną, nie krzyżujemy łańcucha, świetny wół roboczy np. do ciągnięcia przyczepy. Alternatywą dla 2x10 jest napęd 1x12 z kasetą 11-50, taki napęd ma taki sam dół i tracimy jeden bieg maksymalny w stosunku do 2x10. Idealne odwzorowanie przełożeń jest w 1x12 z microspline albo z bębenkiem XD z kasetami 10-51. Indiana postanowiła wydać napęd 1x11, ale korzystając z tej samej przerzutki co w modelu X7 obsługującą kasetę 11-42 dodając korbę 32 t. Dostajemy więc niską prędkość maksymalną, duży wykrzyż, szybko zużywający się łańcuch i kasetę ze względu na pracę 90% czasu na najwyższym biegu a do tego brakuje nam biegów koniecznych do podjeżdżania. -
Uniwersalny kompan do 3000 zł.
Oskarr odpowiedział(a) na CriseQ temat w Jaki rower kupić do X złotych?
@gosc odradzam jedynie trasę z nowego targu do zakopane, tam całość po asfalcie z autami. Ja na gravelu czułem się spoko, moi rodzice na MTB nie. X7 powinien kosztować około 3,5 k, jako zamiennik do Crossa jest lepszy bo ma napęd 2x zamiast 1x. Ja teraz składam nowego gravela to będę jezdził na oponach 45c, 40 są spoko na ubitym, wczoraj jak jeździłem po lesie i jest pełno piachu MTB by mnie wyprzedził bez problemu 😞 Ja będę teraz brał Continental Terra trail. Szybkie i dobre opony z fatalna jakością wykonania i kontroli jakości. Jestem nastawiony, że muszę kupić 4 opony aby trafić 2 proste, ale jak będą proste to świetny stosunek jakość cena. Expl 540 też spoko jako rower crossowy, ale spokojnie wystarczy tam dać oponę 2,2 race King i będzie latał. Najmniej to bym wsadzał 2,0 race Kinga, później będzie glopio wyglądać. Węższe opony mają niższe opory aero, ale takie same albo wyższe opory toczenia. ponizej 20 km/h nie robi Ci czy masz 2,2 czy 1,7 cala. Opory z opon jeśli chodzi o powietrze czuć jak masz już sportową pozycję i jeździsz szybciej.