Skocz do zawartości

Rower szosowy 19 letni na Ultegra 6600 czy nowy roczny na Sorze?


Rekomendowane odpowiedzi

Tamten był na starej grupie  105 - 5700. Tak ta tiagra ma niewygodne klamki sam rozważałem może czy ich na 4700 nie wymienić, ale za rok dwa lata rozważam  kupno roweru już całego na karbonie może aero, więc daruje sonie ulepszenia. Dokładnie chodzi mi po głowie używany kilkuletni Scott foil 20

Odnośnik do komentarza

Foil 20 to bardzo ciekawy rower. Natomiast diabeł zawsze tkwi w szczegółach i warto się przejechać i pogadać z ludźmi zanim się wyda np. 10k na rower. Scott organizuje ostatnio co roku bezpłatne jazdy testowe. Biorę zwykle udział w takich testach Speca czy Treka. Godzina jazdy to nie dużo ale daje jakieś wyobrażenie, szczególnie na temat geometrii. Niektóry szosy aero potrafią być mało komfortowe. A niektóre bardzo komfortowe. Byłem w szoku jak komfortowa była Merida Reacto a na minus był komfort w starszym modelu Specialized Venge Vias. Kilku kolegów mających Giant Propel też twierdzi że komfortowy. Komfort ma znaczenie bo jak tłuczesz po kiepskich drogach to jak nie masz komfortu to gdzieś po 80 km spada wydajność. No i ważne żeby szosa brała opony 28 mm, które obecnie stają się standardem i dają sporo więcej komfortu niż 25 a prędkościowo niemal nie odstają. A nie każdy rower łatwo takie akceptuje. Junior u nas w klubie miał BMC Teammachine z 2018 albo 2019 i niestety nic poza 25 nie wchodziło. 

Przerzutki w twoim rowerze są niekompatybilne z klamkami 4700. Klamki 4700 mają taki sam ciąg linki jak 11-rzędowe 105/Ultegra/DuraAce.

Odnośnik do komentarza

Jak będziesz coś o jazdach bezpłatnych Scoota słyszał to daj znać ja z Wołomina więc pewnie w Waw będzie. Dobrze wiedzieć z tym uciągiem linki. Jest jedna przewaga starej grupy Tiagry 4600 nad wszystkimi innymi grupami, która chyba przykrywa mi ich niewygodę - zaletą jest jej nie profesjonalizm, ma wskaźnik zmiany biegów. Na szybce wystarczy umieścić odpowiednio ustawione czerwone punkciki i jednym spojrzeniem człowiek wie na jakich biegach się porusza, przydatne przy szybkiej redukcji.    

Odnośnik do komentarza

Na starszym Scott Speedsterze mi się teraz tak dobrze jeździ i nie chce tego zepsuć, wiem co będzie jak wsiądę na nowy kilka klas lepszy, więc raczej jazdy sobie aktualnie będę jednak darował. Dochodzę też bardziej do tego, że od aero dużo bardziej przydałby mi się w niedalekiej przyszłości gravel, ale przyznam, że kompletnie nie wiem na co zwracać uwagę przy jego  zakupie.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

A więc w nabytego Cube Peloton Pro ostatecznie dodatkowo wrzuciłem 1100zł - nowe koło przód, nowe opony GP 5000, dętki TPU Areohan,  kaseta 105 / 28-11,  łańcuch tiagra 601. Prawdopodobnie w przyszłości może jeszcze wymienię piastę oraz korbe jakby się kiedyś tanio pokazała jakaś 105 lub Ultegra. Po tych wymianach napęd z klamkomanetkami tiagra 4600 spisuje się naprawdę dobrze a i opony GP pierwij sort.

Stare koło to Ultegra WH-RS80-A-C24 / 750g /16 szprych - zastanawiam się czy wymiana szprych coś da aby zniwelować bicie góra dół, centrowanie nie było w stanie zniwelować tego bicia. Warto uratować koło piasty są ok.

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...