wentura Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Koniec końców mam dwa zbliżone do siebie rowery tylko jeden z 0,5 kilograma lżejszy i teraz pozostanie wybór, który do katowania na interwałach pod górkę i do jazdy w deszcz, a który do spokojniejszych dalszych tras, a może kiedyś jakiś amatorskich wyścigów. Odnośnik do komentarza
wentura Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Tamten był na starej grupie 105 - 5700. Tak ta tiagra ma niewygodne klamki sam rozważałem może czy ich na 4700 nie wymienić, ale za rok dwa lata rozważam kupno roweru już całego na karbonie może aero, więc daruje sonie ulepszenia. Dokładnie chodzi mi po głowie używany kilkuletni Scott foil 20 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Foil 20 to bardzo ciekawy rower. Natomiast diabeł zawsze tkwi w szczegółach i warto się przejechać i pogadać z ludźmi zanim się wyda np. 10k na rower. Scott organizuje ostatnio co roku bezpłatne jazdy testowe. Biorę zwykle udział w takich testach Speca czy Treka. Godzina jazdy to nie dużo ale daje jakieś wyobrażenie, szczególnie na temat geometrii. Niektóry szosy aero potrafią być mało komfortowe. A niektóre bardzo komfortowe. Byłem w szoku jak komfortowa była Merida Reacto a na minus był komfort w starszym modelu Specialized Venge Vias. Kilku kolegów mających Giant Propel też twierdzi że komfortowy. Komfort ma znaczenie bo jak tłuczesz po kiepskich drogach to jak nie masz komfortu to gdzieś po 80 km spada wydajność. No i ważne żeby szosa brała opony 28 mm, które obecnie stają się standardem i dają sporo więcej komfortu niż 25 a prędkościowo niemal nie odstają. A nie każdy rower łatwo takie akceptuje. Junior u nas w klubie miał BMC Teammachine z 2018 albo 2019 i niestety nic poza 25 nie wchodziło. Przerzutki w twoim rowerze są niekompatybilne z klamkami 4700. Klamki 4700 mają taki sam ciąg linki jak 11-rzędowe 105/Ultegra/DuraAce. Odnośnik do komentarza
wentura Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Jak będziesz coś o jazdach bezpłatnych Scoota słyszał to daj znać ja z Wołomina więc pewnie w Waw będzie. Dobrze wiedzieć z tym uciągiem linki. Jest jedna przewaga starej grupy Tiagry 4600 nad wszystkimi innymi grupami, która chyba przykrywa mi ich niewygodę - zaletą jest jej nie profesjonalizm, ma wskaźnik zmiany biegów. Na szybce wystarczy umieścić odpowiednio ustawione czerwone punkciki i jednym spojrzeniem człowiek wie na jakich biegach się porusza, przydatne przy szybkiej redukcji. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Tzw. "telewizorki" zmiany biegów nie były złe :) Testy Scott 01-02.04 https://www.scott.pl/testy/ Odnośnik do komentarza
krix Opublikowano 22 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 7 godzin temu, jajacek napisał(a): Tzw. "telewizorki" zmiany biegów nie były złe ? Testy Scott 01-02.04 https://www.scott.pl/testy/ Albo tu? https://www.specialized.com/pl/pl/test-the-best Rany, ale fajne! Odnośnik do komentarza
wentura Opublikowano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2023 Na starszym Scott Speedsterze mi się teraz tak dobrze jeździ i nie chce tego zepsuć, wiem co będzie jak wsiądę na nowy kilka klas lepszy, więc raczej jazdy sobie aktualnie będę jednak darował. Dochodzę też bardziej do tego, że od aero dużo bardziej przydałby mi się w niedalekiej przyszłości gravel, ale przyznam, że kompletnie nie wiem na co zwracać uwagę przy jego zakupie. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 23 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2023 zwracaj uwagę na:1. stack - im większy tym bardziej wyprostowana i wygodniejsza pozycja2. sprzęgło w przerzutce - pomaga na wertepach2b - klasa napędu - im wyższa tym lepiej działa3. hamulce hydrauliczne lub min TRP hybrydowe4. masa roweru - choć 1-2 kg nie ma aż tak dużego znaczenia Odnośnik do komentarza
wentura Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2023 A więc w nabytego Cube Peloton Pro ostatecznie dodatkowo wrzuciłem 1100zł - nowe koło przód, nowe opony GP 5000, dętki TPU Areohan, kaseta 105 / 28-11, łańcuch tiagra 601. Prawdopodobnie w przyszłości może jeszcze wymienię piastę oraz korbe jakby się kiedyś tanio pokazała jakaś 105 lub Ultegra. Po tych wymianach napęd z klamkomanetkami tiagra 4600 spisuje się naprawdę dobrze a i opony GP pierwij sort. Stare koło to Ultegra WH-RS80-A-C24 / 750g /16 szprych - zastanawiam się czy wymiana szprych coś da aby zniwelować bicie góra dół, centrowanie nie było w stanie zniwelować tego bicia. Warto uratować koło piasty są ok. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się