Skocz do zawartości

[do 6000] Cross/MTB zamiast Gravela


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, jajacek napisał(a):

Jak wsadzisz do MTB wąskie opony nabite na 5 barów i zablokujesz amor to będzie tak samo szybki jak cross.

Niektóre opony mtb mimo szerokości np. 2,2" mają niższe opory toczenia niż większość opon grawelowych czy crossowych - przynajmniej w warunkach laboratoryjnych, np. Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 29x2,25" i Continental Race King Protection 29x2,2" z oporami 15,7W (przy 1,7 bara) albo niby trekkingowa opona Schwalbe Marathon Almotion (OneStar) ale w rozmiarze nadającym się do mtb 28x2,0" lub 28x2,15" i oporami 15,8W przy ciśnieniu 5,2 bara

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Greg29 napisał(a):

Niektóre opony mtb mimo szerokości np. 2,2" mają niższe opory toczenia niż większość opon grawelowych czy crossowych - przynajmniej w warunkach laboratoryjnych, np. Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 29x2,25" i Continental Race King Protection 29x2,2" z oporami 15,7W (przy 1,7 bara) albo niby trekkingowa opona Schwalbe Marathon Almotion (OneStar) ale w rozmiarze nadającym się do mtb 28x2,0" lub 28x2,15" i oporami 15,8W przy ciśnieniu 5,2 bara

Widziałem to. Ciekawe że taki RaceKing potrafi mieć mniejsze opory toczenia niż opona gravelowa. Ale węższa opona od pewnej prędkości będzie szybsza bo generuje mniej oporów wiatru. Dane na Rolling Resistance są na bębnie przy 29 km/h.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał(a):

Ale węższa opona od pewnej prędkości będzie szybsza bo generuje mniej oporów

Dosłownie dzisiaj się nas tym zastanawiałem, BRR pokazuje opory toczenia, ciekawe jak ma się to do oporów aerodynamicznych w przypadku tych szybkich opon mtb versus opon gravelowych.

Odnośnik do komentarza

To jest dosyć skomplikowane i niejednoznaczne  bo okazuje się że na przednie koło oddziaływują inne siły niż na tylne a aerodynamika koła wynika z połączenia obręczy, opony oraz wzoru bieżnika. Natomiast oczywiście jak nie mówimy o kołach aero to węższe zawsze będzie szybsze.

Jak chcesz zgłębić temat  oddziaływania wiatru na koła to polecam te artykuły:
https://www.cyclingweekly.com/news/product-news/how-sailing-technology-could-lead-to-a-new-wave-of-aero-491644

https://www.parcours.cc/pages/thinkwider

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...