Greg29 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 7 godzin temu, jajacek napisał(a): Jak wsadzisz do MTB wąskie opony nabite na 5 barów i zablokujesz amor to będzie tak samo szybki jak cross. Niektóre opony mtb mimo szerokości np. 2,2" mają niższe opory toczenia niż większość opon grawelowych czy crossowych - przynajmniej w warunkach laboratoryjnych, np. Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 29x2,25" i Continental Race King Protection 29x2,2" z oporami 15,7W (przy 1,7 bara) albo niby trekkingowa opona Schwalbe Marathon Almotion (OneStar) ale w rozmiarze nadającym się do mtb 28x2,0" lub 28x2,15" i oporami 15,8W przy ciśnieniu 5,2 bara Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Peak alu Boost waży 1850 jak się nie mylę. O bez sztywnych osi to już nie ma co wspominać bo to muzeum. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 A nawet 1880: https://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-mtb-xc-maraton/peak-boost-29 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 6 minut temu, Greg29 napisał(a): Niektóre opony mtb mimo szerokości np. 2,2" mają niższe opory toczenia niż większość opon grawelowych czy crossowych - przynajmniej w warunkach laboratoryjnych, np. Schwalbe Thunder Burt Super Ground Addix Speed 29x2,25" i Continental Race King Protection 29x2,2" z oporami 15,7W (przy 1,7 bara) albo niby trekkingowa opona Schwalbe Marathon Almotion (OneStar) ale w rozmiarze nadającym się do mtb 28x2,0" lub 28x2,15" i oporami 15,8W przy ciśnieniu 5,2 bara Widziałem to. Ciekawe że taki RaceKing potrafi mieć mniejsze opory toczenia niż opona gravelowa. Ale węższa opona od pewnej prędkości będzie szybsza bo generuje mniej oporów wiatru. Dane na Rolling Resistance są na bębnie przy 29 km/h. Odnośnik do komentarza
sl66 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 3 godziny temu, jajacek napisał(a): Ale węższa opona od pewnej prędkości będzie szybsza bo generuje mniej oporów Dosłownie dzisiaj się nas tym zastanawiałem, BRR pokazuje opory toczenia, ciekawe jak ma się to do oporów aerodynamicznych w przypadku tych szybkich opon mtb versus opon gravelowych. Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 bardziej wyprostowana pozycja to dużo większe opory, nie ma szans, żeby na mtb pojechało się tak szybko jak na gravelu. Opory toczenia mają mniejsze znaczenie Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 To jest dosyć skomplikowane i niejednoznaczne bo okazuje się że na przednie koło oddziaływują inne siły niż na tylne a aerodynamika koła wynika z połączenia obręczy, opony oraz wzoru bieżnika. Natomiast oczywiście jak nie mówimy o kołach aero to węższe zawsze będzie szybsze. Jak chcesz zgłębić temat oddziaływania wiatru na koła to polecam te artykuły: https://www.cyclingweekly.com/news/product-news/how-sailing-technology-could-lead-to-a-new-wave-of-aero-491644 https://www.parcours.cc/pages/thinkwider Odnośnik do komentarza
BrudnyHenryk Opublikowano 31 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 co ciekawe z badań wychodzi, że błotniki zmniejszają opór aerodynamiczny. Już widzę jak zawodnicy zasuwają w nich na zawodach XD Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się