Skocz do zawartości

Full na maratony do 20k


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, jajacek napisał(a):

Aż strach byłoby to zakatować na śmierć ? Istotnie, jak spod stempla . Musiałbym drugie tyle czasu  poświęcić po lataniu  na czyszczenie i froterowanie ramy ? R,oczywiście cudo i cena . Pisałem do olx który to rok modelowy. Kto wie. Sosnowiec blisko ?

 

Odnośnik do komentarza

Czy mi się wydaję czy już w pierwszy dzień zdążyłem wygiąć hak przerzutki w xc100? Troche mi biegi przeciągają w dół, a w górę muszę czasami dociągnąć dźwignią dlatego tam zajrzałem. Zdarzyło mi się już niestety przypadkowo upuścić rower na prawy bok. Ktoś może pokazać jak to u niego wygląda? W sumie jeśli się wygięło to chyba dosyć lekko, próbować to prostować?

1673538564266-min.thumb.jpg.8d77cedef76b214ecf184061448db260.jpg1673538564274-min.thumb.jpg.f69e9bd055ded8700f45e15c2ca504e1.jpg

Odnośnik do komentarza

@jajacek każdy pewnie ma trochę inne doświadczenia z usterkami i awariami. Generalnie chyba nie ma takiej marki, która będzie bezproblemowa.

Mimo wszystko choć nie jest to ekonomiczne będę celował w nówkę, lub powystawowy z fakturą. Przynajmniej będzie znana jego przeszłość, po sobie mogę sądzić że rower wyścigowy się ścigał więc lekko nie miał.

Spec świetny, ale trochę za drogi. Z ciekawości zapytam jak takiego bez manetki obsłużyć na wyścigu? Cały czas włączony?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Niestety póki co nie mam info z pierwszej ręki, bo u mnie ziomki wymieniły rowery w 2020, 2021 i jeszcze nie wiem jak się sprawują serwisowo, w każdym razie jeżdżą i się ścigają.

Dwa specialized epic, Cannondale Scalpel Hi mod i Orbea.

Co do brania, to opinie skraje od zachwytów po niechęć.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

@JohnRidley

Cześc, przeczytałem i postanowiłem pomóc bo rozumiem ze wybór to ciężka sprawa. Nie mam tak wysokiego modelu jak ten który rozważasz bo mam aluminiowy tylny trójkąt, tu zaś jest karbonowy, ale rower zgrubsza taki sam i raczej nie różni się właściwościami jezdnymi. 

Myślę, że jest to super opcja na ściganie się, szczególnie z karbonowymi kołami Reynoldsa. Na cięższych kołach ten rower jest bardzo dynamiczny, fajnie podjeżdża, świetnie zjeżdża. Na lżejszych kołach będzie mega.

Co do proponowanych wymian to podejrzewam, że raczej niewiele zyskasz wymianą amortyzatora i korby. Co bym wymienił bez wahania to ciężkie opony bo opony o łącznej wadze ~1600g pasują do kół ~1600g jak pięść do nosa. Wymianę hamulców też ewentualnie bym rozważył, ale w drugiej kolejności bo to zależy od Twojej wagi. I tyle.

Co ważne do intensywnego użytkowania bo takie chyba planujesz, Decathlon jest znacznie mniej egzotycznym producentem w Polsce niż taka Orbea czy Canyon.  Przez to sama procedura gwarancyjna jest realizowana sprawnie bo nie musisz roweru pakować, wysyłać zdjęć, czekać na kuriera który zawiezie rower do jakiejś Hiszpanii etc. Jest to rzeczywiście wygodne.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 12.01.2023 o 20:28, JohnRidley napisał(a):

Dwa specialized epic, Cannondale Scalpel Hi mod i Orbea.

Co do brania, to opinie skraje od zachwytów po ....

@JohnRidleyAni ten ani tamten. IMHO rozważ, wczoraj  przymierzałem z uwagi na rewelacyjną prom cenę w sklepie stacjonarnym - długo miejsca na półce nie zagrzeje) cannondale'a SCALPEL Si Crb 2 SE 29". Amor SID select Debonair (jak w specu evo expert 120 mmm !), tylny SID luce select+×; zmieniają SX EAGLE, kaseta, łańcuch też nx eagke, gębie- ujdzie M500, oczywiście myk myk,  Jedynie obręcze "japońskie" jako takie Stand Great S1. Ale cena kompletu 18100zł. https://sklep.isport.pl/pl/p/Rower-Cannondale-Scalpel-Si-Crb-2-SE-29/14966

Odnośnik do komentarza

@Veriv dziękuję, to cenna opinia. Cały czas nie ma decyzji, więc póki co będę te opinie zbierał i rozważał za i przeciw.

A co do zmian o których ja myślałem, to amor dlatego że mam obecnie SID i nie chcę przesiadki niżej, korba podobnie i też jest to jakaś masa rotująca a przy przyspieszaniu jednak ma to znaczenie. Co do opon, to pewnie by coś innego wleciało.

@ram dzięki, ale 2 rozmiary za dużo (ja niziołek, 172 cm i 81 cm przekrok) i w mojej opinii bardzo dużo do wymiany. Nie zmienia to faktu, że bardzo dobra maszyna i łatwa do rozbudowy przyszłościowo. No i zgadzam się, że kolor świetny.

 

Odnośnik do komentarza

@JohnRidley Proszę. Teraz mi przyszło na myśl, że to co mi sie jeszcze nie podoba, to ryzyko uszkodzenia ramy kierownicą.  Manetka zmiany biegów przy glebie może uszkodzić górną rurę ramy. Fabrycznie jest tam folia zabezpieczająca, ale jakaś cieniutka. Dla bezpieczeństwa zabezpieczyłem folią 3M o grubości 350um

W wielu rowerach istnieje ryzyko takiej kolizji, ale np Trek ma fabrycznie wbudowany ogranicznik skrętu 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...