Skocz do zawartości

Rockrider Explore 540 29" vs XC 100 29"


Rekomendowane odpowiedzi

Wow, dzięki za odpowiedź Jajacek! Bardzo wiele się z niej dowiedziałem. Natomiast czy mniej niż 0.7 kg amortyzowanej sztycy to tak wiele? Dlaczego do MTB się nie nadaje? Pytam, bo ciągle jestem napalony i jako inżynier doceniam pomysł, jak działa. Polecana przez Ciebie
https://www.amazon.com/Ergon-CF3-Carbon-27-2-330mm/dp/B00ATP4FLG/ref=cm_cr_arp_d_bdcrb_top?ie=UTF8
Jest niedostępna i zapewne baaaardzo droga (widzę "carbon"), to ma dla mnie znaczenie. 

Fajny hint z poliuretanowymi dętkami i nazwami tras w puszczy! Po drodze do domu zajechałem do osiedlowego serwisu i dowiedziałem się, że jest specjalna gąbką, coś jak w samochodach rajdowych, która pozwoli wrócić na flaku do cywilizacji. Kosztuje około 200 zł. I chyba zdecydowanie wybieram to niż wymianę w błocie/lesie dętki, ale szczegóły mam dostać na email.

Mleko sobie daruję, nie miałem pojęcia ile z tym roboty. Kolega na nim lata, a sam mam niby obręcze i opony do tego, ale zostaję przy dętce.

 

Piwa i alkoholu nie piję (jak to wkręceni w rekordy zawodnicy), mogę Ci podrzucić coś co dostanę na prezent (zwykle raczej niezłe whisky, bo kiedyś piłem i dalej od znajomych dostaję) ? Na forum mx5 pisuję za darmo, ale spox ? Zasłużyłeś!

 

Odnośnik do komentarza
46 minut temu, WojtekWawa napisał:

Odebrałem rower, jestem oczarowany. Nie dam rady traktować jazdy na nim, jako uzupełnienie biegania. Nie wiem, czy dam radę nim jeździć tylko do lasu, a nie zacznę do pracy.

Co za komfort, jak doda się ruchomą sztycę, to będzie bez wad dla mnie...

Aż mi się z adrenaliny ręcę trzęsą, a specjalnie do decathlonu pobiegłem te 4 km, żeby trochę emocje uspokoić. Nic z tego ?

Niestety wylosowałem przednią zębatkę 30, nie 32, a z tyłu mam microshifta 46 na największej tarczy. Wg scpeyfikacji można mieć też 32 z przodu i 52 z tyłu. Zmienię, jak dojadę tę konfigurację.

Aż poważnie myślę o urlopie w pracy, żeby zrobić jakieś szybkie 150 km tym sprzętem. A nawet uchwytu na bidon nie mam w nim jeszcze ?

 

O, to ja mialam lepsze rozdanie - mam 32 zęby i Deore - tych z tyłu nie liczyłam już. 

Gratuluję zakupu. Ja na swoim jeszcze nie jeździłam, nie mogę się doczekać.

Odnośnik do komentarza

Dobry browar niskoprocentoway czyli ambrozja kolarska jest polecana nawet przez zaawansowanych trenerów :) 
Czyli 0,7 kg sztycy to dużo? I tak i nie. Dążymy do jak najlżejszych rowerów. Miałem tę sztycę. To nie jest produkt dobrej jakości. Długo nie pożyje. Działanie mi się nie podobało. Jak chcemy mieć lepszą amortyzację niż daje rower typu hardtail to potrzebujemy fulla.

Czy gąbka pozwoli wrócić na flaku do cywilizacji nie wiem. Jeśli mówisz o Tubolight na przykład to jest to wkładka anydobiciowa do stosowania z systemem tubeless. Wątpie żeby pozwoliła wrócić do domu bo jak nie będzie ciśnienia to jak będą się trzymać boki opony? Chyba spadną z rantu. A może mówimy  innym produkcie? Cena by się zgadzała.

 

Odnośnik do komentarza

To mnie zmartwiłeś, bo może rzeczywiście trzeba było kupić używanego fulla. Jedyne na czym czuję nierówności, to siodełko. Coś co ma 5 cm skoku rozwiałoby problem zupełnie. Rozpadła się ta sztyca? Po ilu kilometrach wertepów?

W serwisie widać się pomylili, bo wychodzi, że musiałbym wskoczyć w bezdętkowe rozwiązanie, a to dla mnie za duży kłopot.

Odnośnik do komentarza

Ja bym nie zmieniał tych hutchinsonow. Musiałem coś wrzucić do fulla na spontaniczny wyjazd w góry, w piwnicy leżały tylko te hutchinsony i zaskakująco dobrze się na nich jeździ. W oporach toczenia też całkiem ok. To nie są już przeklinane hutchinsony toro (też leżą u mnie w piwnicy), dają całkiem dobra przyczepność i kontrolę na zakrętach. Mam porównanie do continental race king  cross king, shwalbe rocket Ron, Racing ray i Racing Ralph. 

Sztycy też nie polecam, zejście z ciśnieniem na szerokiej oponie daje całkiem dobrą amortyzację, jak uszkodziłem kręgosłup to dokupiłem fulla dla lepszej amortyzacji. Choć kiedyś jeden z chlopakow na forum pisał, że używa takiej sztycy przez problemy z kręgosłupem i poleca. Ja bym zaczął jednak od spróbowania z sztycą Karbonową, one się serio potrafią lekko uginac i poprawiać komfort. Kolega co się ze mną ściga i ze mną trenuje kupił sobie myk myka, mówił że przez pneumatykę w sztycy również się trochę ugina i poprawiło komfort. 

Wkładek na wypadek ujścia powietrza nie polecam. Ja zwykle wożę jedną łyżkę, dętkę i parę łatek samoprzylepnych, do tego najtańsza pompkę z decathlonu za 15-20 zł. Dlugo się nią pompuje rower mtb ale i tak się ją używa sporadycznie. Zajeżdżając na enduro do Bielska, Szczyrku, wisly, zostawiam pod trasami auto z zapasowym tylnym hamulcem, zapasowymi oponami, parę dętek, skrzynkę narzędziową i zwykłą podłogową pompkę. Na trasy starcza mi tylko mała dętka z jakąś lekką dętka, łyżkę i zestaw imbusów. W lato się ścigam na mleku, zima na enduro na detkach. 

Hamulce bym na razie zostawił, kupiłem mamie expl 540 i początkowo hamowanie tragedia, po 300 km się dotarły i jest przyzwoicie. Jeśli jednak są tam te same tarcze co w xc 100s sprzedawanym 2 lata temu to wymiana tarcz na najtańsze tarcze deore skróciło drogę hamowania prawie 2x. 

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo sobie chwalimy ciuchy z Questa. Obaj w takich jeździmy. Eroe to też robione przez Quest. 
Młody z belgijskiej grupy w której jeździł gościnnie  w tym roku dostał komplet robiony przez Bioracera. Mówi że rewelacja.
Assos używa mój kolega ultradystansowiec jeżdżący jakieś wariackie wyścigi po 1000 km. I mówi że nie ma lepszych.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem czy sztyca byle jaka z karbonu czy z alu, gdzie za amortyzację odpowiadają głównie opony i sama rama nie ma istotnego znaczenia. Na szosie doświadczony zawodnik odczuwa to od razu. 

Natomiast w MTB widzę tylko sens albo założyć myk-myka albo sztycę karbonową która rzeczywiście się ugina i potwierdzono to w testach. Natrafiłem na bardzo ciekawy artykuł którego wcześniej nie widziałem gdzie mamy to opisane od A do Z:

https://www.cyclingabout.com/seatposts-overlooked-yet-critical-for-cycling-comfort/

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, Greg29 napisał:

Ta sztyca z Deca to chyba tylko z nazwy jest karbonowa bo na stronie piszą, że skład to: Część główna 56% Aluminium, 36% Włókno węglowe, 8% Stal nierdzewna.

Nie znam się na tym, może to normalne...

Główką standardowo jest z aluminium, wszyscy dają główkę z Alu tylko mało kto się chwali. Te 8% stali to pewnie śruby ? mam podobna sztyce, też decathlona ale e rozmiarze 27,2 i rzeczywiście coś tam pracuje. 

race 100s to 1x1 xc 100s co jest trochę rozczarowujące. Chociaż dali nową cene. Cala reszta, rama, naped, kola, hamulce to samo. Troche dupa bo minusem 100s jest dosc archainczny kąt glowki ramy, jest mała szansa, że się panowie z decathlonu pomylili i niepotrzebnie skopiowali tabelkę oraz tekst z xc 100s ale to raczej niczym nieuzasadniona nadzieja. A szkoda bo nawet w ht dali już główki nastawione na zjeżdżanie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...