Skocz do zawartości

Specialized Roubaix Sport 2021


STR

Rekomendowane odpowiedzi

Po bardzo długich poszukiwaniach szosy w końcu udało mi się zakupić upragnioną szosę która pozwoli poruszać się po moich okolicznych drogach w standardzie ukraińskim.

 

1656057695848.thumb.JPEG.a0bf8f982ef881647c5d3930cf53c250.JPEG

Do tej pory ujeżdżałem TT KTM Solus - rower mega sztywny, szybki niestety ani nie skręca ani nie hamuje. 

Także poszukiwałem czegoś co da trochę komfortu jednocześnie nie zabierając prędkości - rozważałem jeszcze Treka Domane (tu na minus waga i zerowa dostępność) to co było na olx'ach jeśli pasowało rozmiarem to kosztowało niewiele mniej niż nowy z salonu... Canyon Endurace - (brak dostępności i brzydkie malowanie na ten sezon).

 

Po opisach @jajacek moje oczy skierowały się ku Specowi Roubaix, odwiedziłem nawet salon w Warszawie jednak najbliższa dostępność rowerów to marzec 2023 - trochę słabo... ale przynajmniej mi doradzili troszkę i dowiedziałem się że rozmiar 56 będzie dla mnie ok - podobnie wychodziło z kalkulatora na stronie speca. To pozwoliło szukać bardziej popularnego rozmiaru na rynku używanym... i tak w końcu trafił się Roubaix Sport na Fact 10 za cenę poniżej 9k - ja tam się cieszę. Spisana umowa, rower zapakowany.

 

Stan całkiem dobry - opony praktycznie nowe - jeszcze miały paski na środku, na minus kilka zadrapań/otarć od niechlujnego obchodzenia się z rowerem - a to oparcie o coś itd. Przy tej cenie akceptowalne (moim zdaniem)

 

Praktycznie od razu zmieniłem opony na Continental GP5000

Prawdopodobnie dokupię dłuższy mostek. Przełożyłem również korbę na Ultegrę 53/39 - dla mnie jeździ się lepiej, zmieniony również łańcuch na KMC 11EL

 

W planach mam spory upgrade roweru:

1) Wymiana FutureShock na wersję 2,0 (regulacja) - niestety póki co wszędzie niedostępny

2) Wymiana kierownicy na carbonową - tutaj pytanie jaką polecicie ? Czy uderzać w model od S-works ? 

3) Zmiana osprzętu na Ultegrę Di2 - tutaj postawię chyba na najnowszą grupę 12 rzędową, oczywiście zakupy rozłożone w czasie także na zimę może zbiorę wszystkie części (może na jesień trochę będą tańsze).

4) Może jakiś fitting zobaczymy co będzie po zmianie mostka, póki co eksperymentuję z ustawieniami siodełka bo tyłek boli...

 

Przy okazji dopytam się:

Hamulce: Czy poprzednie tarcze Ultegry (SM-RT800 - te pełne) są jakoś gorsze że z nich zrezygnowano ? Wizualnie bardziej mi się podobają cenowo podobnie wychodzą.

Korba: Shimano zrezygnowało z korb 53/39 - wobec tego chyba najlepszym wyborem będzie 52/36 o długości 172,5 w połączeniu z kasetą 11-30 ?

Potrzebuję jakiejś folii pod łańcuch... poleci ktoś coś wartego uwagi ? Może być zestaw naklejek 

 

 

Czy ktoś zna kod lakieru ? Nazwa koloru to Satin Flake Silver/Black pytanie czy da się to odczytać gdzieś czy po prostu zabrać rower do mieszalni aby sprawdzili spektrometrem ? Potrzebuję odrobinkę do punktowych rysek.

 

I tak mimo wszystko jest banan na twarzy, jak wyżej wspominałem muszę troszkę powalczyć z ustawieniem siodełka bo zarówno tyłek jak i nadgarstki odczuwają pewien dyskomfort...

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Gratulacje z powodu dobrego zakupu.

1. Fajnie byłoby faktycznie wymienić FS 2.0 jeśli tak się da. Bujanie FS niezablokowanego na idealnie gładkim asfalcie, jest kompletną pomyłką. 
2. Kierownica. Odradzam kierownicę aero Speca. Są łamliwe i nieobjęte ochroną od połamań. Po połamaniu takowej kupiliśmy od Airbike, Enve, która jest objętą 5-letnią gwarancją crash protection. Cena podobna. Jak połamiemy, dadzą nam drugą. Nasz parę kraks przeżyła więc jest wytrzymała. Mamy kierownicę typu flare, węższą na górze, szerszą na dole.
3. Odradzam zakup 12-rzędowej Ultegry. Cholernie droga a jedno przełożenie więcej niż nie wnosi. 11-rzędowa jest idealna. Używamy w dwóch Specach Tarmac. Porównaj też ceny kaset.
4. Najelpeszy fitter w Warszawie to Wojtek Marcjoniak w Cozmo Bike.
5. Nie mamy szosy na tarczówkach ale wszyscy zawodowcy jeżdżą na tarczach XTR z MTB.
6. To jaką w końcu masz korbę? Sugeruję ramiona korby 170 żeby oszczędzać kolana.

Odnośnik do komentarza

1. Nie ma żadnego problemu (oczywiscie poza dostępnością samej części).  

2. Dziękuję za cenne info

3. Tutaj jeszcze doczytam podobno całkiem chwalone, kaseta +80zł z tym ze rzadko wymieniam. Z resztą części bywa różnie, podejrzewam że teraz szczyt sezonu i też są podbite. Nie spieszy mi się, i tak moge poczekać i w międzyczasie dowiem się co i jak z tym napędem. 

4. Zapewne sprawdzę ?

5. Oki

6. No właśnie mam teraz 53/39 170 i mi pasuje, choć niby 172,5 to optimum. Aczkolwiek jako osoba również biegająca wolę pomóc kolanom co by nie bolały

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Pytanie odnośnie kolejności postępowania... 

Mam zamiar zmienić kierownicę i udać się na fitting... 

I teraz pytanie jaka kolejność będzie najlepsza ? 

Z jednej strony nawet nie wiem jaka kierownica będzie dobra (o ile jeszcze szerokośc jakoś dobiorę to drop reach... może być problematyczny)

 

Czy najlepiej najpierw skonsultować się z fitterem i wtedy robić zakup ?

Czy udać się do fittera który ma od razu sprzęt i części tak abym na miejscu od razu złożył to tak jak należy ? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Zrób bike sizing u fittera. Niech Ci powie jaka szerokość kierownicy. Możesz też złapać za obecną i niech ktoś zmierzy szerokość między ramionami. Jak celem jest komfort to okrągła karbonowa. Mi się zawszę wydawało że przy 116 w klacie, 44 jest dobre. A na fittingu wyszło ze 42. Ja mam Speca short reach shallow drop i tego typu polecam. Jak masz kasę to Enve daje dożywotnią gwarancję na kiery karbonowe. Airbike je sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
W dniu 24.06.2022 o 10:52, STR napisał:

Czy poprzednie tarcze Ultegry (SM-RT800 - te pełne) są jakoś gorsze że z nich zrezygnowano ?

Ciekawostka - "stare" tarcze Ultegry są cięższe (katalogowo) od nowych tarcz Ultegry RT-CL800 o 12 gramów na sztuce. I cięższe od tarcz XT/XTR o 20 gramów na sztuce.
 

W dniu 24.06.2022 o 11:54, jajacek napisał:

Nie mamy szosy na tarczówkach ale wszyscy zawodowcy jeżdżą na tarczach XTR z MTB.

Koło zawodowca nawet nie stałem (okej, mam fotkę z Mają Włoszczowską), ale przerobiłem już różne tarcze od papierowych SM-RT10, przez Deore, po starsze i nowe XT i XTR.

Różnicy między XT, a XTR (w góralu) nie czuję żadnej, a swoje ważę i lubię hamować długo i często ? Waga tych tarcz (poza wersją 203 mm) jest praktycznie ta sama. Różnica być może pojawi się na długich, alpejskich zjazdach lub w austriackich bikeparkach, tego nie neguję. Osobiście kupiłbym tarcze XT, a zaoszczędzone pieniądze włożył w coś innego.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...