Skocz do zawartości

Pierwsza szosa do 10000 zł na treningi i zawody


Rekomendowane odpowiedzi

Pojeździłem więcej w dotychczasowej konfiguracji i zanim dokonam zmian, to kilka tematów:

1. Trzeba pilnować ciśnienia w oponach. Po tygodniu jest już miękko. Więcej niż 5 barów nie da się wbić. Jak jest miękko, to nierówności nawet nie odczuwam, po krawężnikach da się jechać szybciej, ale prędkość spada zauważalnie.

2. Po sezonie z orbeą raczej się rozstanę i pójdę w bardziej sportową geometrię. Nadal twierdzę, że to dobry rower, ale do rekreacji i luźnych ustawek. Na wyścigi i na mocne ustawki chyba lepiej pozycja full performance i u mnie rozmiar 56, aby tracić mniej watów.

3. Czy duża jest różnica między 28 mm a 32 mm? Ok, już padła odpowiedź, ale może inni forumowicze mają jakieś porównanie?

4. Wczoraj solidnie przygrzało i od razu spadła mi moc. Dodatkowo nie zadbałem o odpowiednią ilość kalorii. Ten problem występuje od kilku sezonów. Im wyższa temperatura, tym mniej mocy osiągam i spada tempo. Jak się zaaklimatyzować przez zimę do takich warunków?

5. Krem UV na wszystkie odsłonięte części ciała - oprócz ochrony przed UV dłużej można utrzymać tempo - sprawdzone w PL i w ES.

6. Jak ćwiczyć jazdę w grupie? Nie zawsze jest gdzie dołączyć, jeśli dopiero zaczynasz. U mnie jest kilka otwartych ustawek, ale tempo albo jest za wolne i nawet przy 40 km/h jedziesz „w tlenie”, albo za szybkie (wczoraj nie utrzymałem tempa), a peleton zwykle prowadzi organizator.

7. Buty muszę zmienić, bo jeżdżę z poluzowanym BOA (bo inaczej są rany), a przyda się większa stabilność w pięcie. Tylko na jakie? W zeszłym sezonie jeździłem w butach Northwave Scorpius (SPD) i język był na tyle miękki, że nie wrzynał się. W sklepach stacjonarnych nie ma dużego wyboru.

8. Czuję dyskomfort w biodrach przez asymetryczne ustawienie bloków. A do niższej pozycji przyzwyczaiłem się.

9. Słabo mi idą zjazdy i może jakieś rady, jak ćwiczyć, by na pierwszych zawodach nie wylecieć w krzaki lub nie położyć peletonu? Na bardzo stromych zjazdach też muszę uważać, bo hamulce są słabe lub kwestia regulacji klamek.

10. Opony - ktoś tu pisał, że słabe - ale wg mnie są spoko - da się jechać szybko, nie ma problemów z przyczepnością, po szutrowych odcinkach bez problemu jadę (dla kontrastu - w Calpe na szutrze prowadzącym na szczyt Coll de Rates złapałem kapcia). A jeśli są lepsze.

11. Napiszcie, że te słynne płaskie kierownice to tylko hit mody i trzeba mieć, aby nie wyglądać na amatora.

12. Idę do nich za chwilę i popytam co do zmian. Za 2 tygodnie zawody i może przed wyścigiem nie zmieniać wszystkiego?

  • koła karbonowe - to pewnie od ręki coś znajdą
  • opony - do zastanowienia (zostawić 32 mm lub włożyć 28 mm)
  • kask - jakikolwiek będzie lepszy od obecnego z 4F
  • kierownica - wg zaleceń fittera (nie zmieniał mostka, ale może od razu zintegrowaną?)
  • smar do łańcucha
  • elektronika - do zastanowienia
  • pomiar mocy - zalecają w korbie - to jest tak, że wysyłasz korbę i wraca za 2-3 dni z pomiarem

Są testy rowerów BMC, ale najbliżej w Krakowie. Może wiecie o testach innych marek?

Odnośnik do komentarza

Akurat zajrzalem 😀

Z tego wszystkiego to wiem tylko jak ogarnąć ze zjazdami. To znaczy mi przyszło bardzo łatwo, bo przed powrotem na rower ścigałem się na motocyklach, przez co mocno obylem się z prędkością i nauczyłem jak czytać zakrety

Jedyną właściwą drogą jest praktyka praktyka praktyka i im człowiek starszy to raczej ciężej się nauczyć, bo na zjazdach trochę trzeba nie mieć piątej klepki. Ogólne zasady są zawsze takie same na motocyklu szosowym i szosie, jedziesz tam gdzie się patrzysz, dociażasz zewnętrzny pedał, zostawiasz innym miejsce i nie grzejesz w ciemno. Z czasem rozumiesz np gdzie jest "szczyt" zakretu i jak maksymalnie zakręt "wyprostować". Raczej lepiej trzymać się "lewej" koleiny bo więcej widać, byle tylko Cie nie zgarnęło auto z naprzeciwka.

W zakręcie wolno i czasem trzeba hamować, ale jadąc z innymi uważaj na hamowanie jak i bądź gotów ze będziesz musiał bardzo zacieśniać zakręt bo pewnie ktos Ci zajedzie droge. Generalnie, niebezpieczne to i lepiej unikać zjezdzania obok siebie, z randomowymi ludźmi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...