Skocz do zawartości

MTB do 7000 - Cannondale Trail 3 SL - Specialized Chisel - Kellys Gate 70


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, który z tych rowerów mogli byście polecili? może ktoś z was ma i może podzielić się wrażeniami z jazdy...

1. Cannondale Trail 3 SL
www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/sport/trail-sl/trail-sl-3-c26351m

- Bardzo przeciętny amortyzator Judy Silver TK 100mm Solo Air
- Bardzo przeciętne spowalniacze hamulcowe Shimano MT200
- Korba 30T
- Kaseta Sunrace 11-51 - 12x
- Piasty Shimano MT400
- Przerzutka Deore M6100

2. Specialized Chisel
https://swiatrowerow.com.pl/specialized-chisel-2021.html
 

- Bardzo przeciętny amortyzator Judy Silver TK, 100mm, Solo Air
- hamulce Shimano M4100
- Korba ?
- Kaseta Shimano Deore M6100 10-51 - 12x
- Piasty Shimano MT400
- Przerzutka Deore M6100

3. Kellys Gate 70
https://www.kellysbike.com/pl/xc-c923/gate-70-29-p67876

- Dobry amortyzator Recon GOLD RL 100mm DebonAir Motion Control
- Hamulce Deore (021) MT410
- Korba Deore XT M8100 - 34T
- Kaseta M6100 10-51T - 12x
- Piasty MT400-B / Deore MT410-B
- Przerzutka Deore XT M8100

Ceny dostępność:
Cannondale Trail 3 SL 6999zł (Prawdopodobnie koniec maja)
Specialized Chisel        7200zł (Dostępny)
Kellys Gate 70              6999zł (Dostępny)

188 Wzrostu waga 78kg, Rejon Dolnyśląsk, Sudety, Jazda rekreacyjna, raczej spokojna, 60% Teren 40% Asfalt
Najlepiej jak widać wypada tutaj Kellys Gate, dostajemy najwięcej w tej samej cenie i niema problemu z dostępnością, Spec trochę kusi tą najlepszą ramą, ale dużo trzeba by doinwestować by był na poziomie Kellys, podobnie u Cannondala. Obecnie jeżdżę na napędzie 3x9 koło 26, dlatego taki przeskok na koło 29 cali i napęd 1x12 będzie dla mnie czymś nowym wymagającym pewnego przyzwyczajenia, dlatego najbardziej prawdopodobnie będzie mi pasować rozpiętość z roweru Kellys 34T przód i 10x51T Tył.

Co o tym wszystkim myślicie?, ma ktoś z was któryś z tych rowerów?, może możecie się podzielić waszymi odczuciami z jazdy, lub też osprzętu, zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza

Posiadam Chisela ale Expert 2018. Przy obecnych chorych cenach Chisel nie jest  wart zakupu.
Cannondale Trail 3 SL to żart a nie rower. Trzeba wyłożyć min 1500 żeby z niego zrobić rower przyzwoity.
Kellys w tej konfiguracji za 7k jest dla mnie nie do przyjęcia. Ciężka rama, 2200 gram, podstawowe hamulce, kiepskie koła.

Do opisanego zastosowania kupiłbym rower na aluminiowej ramie. Z rowerów nowych byłbym skłonny kupić Indiana Storm X7/X8/X9 i go doposażyć w porządne opony, klamki hamulcowe z Servo Wave MT500 lub Deore, prawą manetkę XT (nie jest konieczne ale dużo lepiej i szybciej zmienia biegi), no i ewentualnie jakieś koła z sensem.

Kupując Rockridera XC 500 z Decathlonu nic nie musimy zmieniać. XC 120 też dobry rower. Te ramy ok. 1700 gram.
Merida Big Nine Pro Katalogowo 6799 zł. Trzeba zmienić badziewne tarcze, i ma kiepskie koła podobnie jak Kellys. Ale za to dużo lepszą, lżejszą ramę (1850 gram) i lepsze heble.

Używany Chisel Expert w dobrym stanie z ramą ważąca 1400 gram, chodzi po ok. 6k

Odnośnik do komentarza

Użytkowałem krótko cannona SL 2, potem SE 2, w ubiegłym roku. SL różni się od SE geometrią. SE to wersja ramy przeznaczona bardziej do zjazdów (trail). SL to wersja "wyścigowa", teoretycznie powinna być lepiej zorientowana na podjeżdżanie niż zjazd. Ograniczeniem jest dość słaba (3+) konfiguracja sprzętu. Na jednym i drugim dosyć kiepsko widzę te Twoje 40% asfalty i szutry. To typowo, dość ciężkie, terenowe rowerki nienadające się na "dojazdy do pracy". Niedostrzeżonym plusem może być zainstalowany blat na rurze podsiodłowej (w wersji SL i SE) umożliwiający podłączenie przedniej przerzutki (oczywiście przy przekonfigurowaniu napędu). To tak na margonesie , gdyby odwróciły Ci się proporce teren/asfalt. Wersja cannona SE2 , której nie bierzesz pod uwagę, ma w cenie droppera (gdyby Ci się jednak zjad i teren spodobał).

Przede wszystkim: przesiadka z 26" na 29" już sama w sobie jest pozytywnym szokiem. Podstawowymi wersjami amorów powietrznych przy takim Twoim dość swobodnym użytkowaniu nie przejmowałbym się.

Pisząc, że

13 godzin temu, Tony napisał:

dlatego najbardziej prawdopodobnie będzie mi pasować rozpiętość z roweru Kellys 34T przód i 10x51T Tył.

od razu zdradzasz, że nie jeździłeś na 29"kach kołach. Sugerujesz, że 34 zęby to nie 30, więc po asfalcie będzie lepiej podjeżdżał na 34 zębach . To oczywiście błąd myślowy, skażony zbyt długą jazdą na 26"-ciu calowych kołach. Rożnica 30 a 34  jest w praktyce niezauważalna. Kompensuje to koło 29 calowe i konfiguracja przełożeń kasety. Proponuję zrobić test wokół komina na 29-kach. 

Reasumując: poszperaj za RR XC500. Jeśli się uprzesz i koniecznie musisz kasę wydać (XC500 może być nieosiągalne), to wszedłbym jednak w speca chisela i cześć pieśni. W końcu nie ścigasz się, tylko te 40 % asfaltów . Co spec to spec. Cena owszem chora. Przerabiałem ten dylemat w ubiegłym roku, ale dzisiaj śpię spokojnie.

Odnośnik do komentarza

Jakbym mieszkał w górach to chyba jednak chciałbym fulla. Robiłem parę testów fulla, Speca Epica koło mnie i był zajebisty. Tylko ta cena :)
Do miasta u mnie Author na Alivio :)
Ten sam rzeczony mechanik ma podstawowego Gravela Canonndale na Sorze i bardzo chwali ramę. Tylko z Sorą mu nie po drodze :)
Jaj jestem zdania że wszystkiego gravele będą miały amor z przodu a to co obecnie nazywa się gravelem, będzie road plusem.

Odnośnik do komentarza

@ram na asfalt też bym polecał 34 z przodu. Jak ktoś ma mocna nogę to konfiguracja 34 na 10x50 jest naprawdę spoko rozwiązaniem. Jeździłem xc 100 z korbą 34 i napędem 11x50, przesiadka na 34x10-50. Podobna różnica w prędkości jak przejście z korby 30 na 34. Na zjazdach na 34x11 brakowało mi możliwości dopedalowania. Na maratonach mtb lecąc w grupie zdarzało mi się chcieć wrzucić wyższy bieg, mówimy tu jednak o jeździe w grupie w pierwszej grupie z prędkościami 40+. Na prostym nigdy mi nie brakowało przełożenia. Piszę to z perspektywy osoby, która jest właścicielem prawie 40 komów w okolicy i amatorsko ścigam się trzeci sezon. 

Kupowałem 2 tygodnie temu rower dla taty, tata jeździ koło 3kkm rocznie, jest wuefistą, startuje ze mną w triathlonach i chodzi po 40 km po górach. Tata jest mocniejszy niż wszystkie nietrenujace osoby jakie znam, też się naczytal, że korba 34 bo 32 to za mało. Dostał rower 32x11-50 i stwierdził, że zdecydowanie zostaję przy 32 bo przełożeń mu nie brakuje (chwali się obecnie vmaxem 53,5 km/h według gps). 

Inna kwestia. Jeśli ktoś jeździ dużo po asfalcie to może być sensowne zmienienie korby nawet na 36 czy 38. Jazda na przełożeniu 38x11 mimo dawania identycznego przełożenia co 34x10 zużywa mniej energii, są mniejsze opory tarcia na większej zębatce. Jak chcemy dokręcić 20 sekund z górki nie ma to znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 18.04.2022 o 10:29, jajacek napisał:

Kellys w tej konfiguracji za 7k jest dla mnie nie do przyjęcia. Ciężka rama, 2200 gram

Skąd takie info że waży 2200? z tego co czytałem jest to lekka rama, potrójnie cieniowana, wykonana jako sportowa geometria RRC (Race Ready Concept) Ale dokładnej wagi samej ramy nigdzie nie znalazłem...

 

 

W dniu 18.04.2022 o 10:29, jajacek napisał:

Z rowerów nowych byłbym skłonny kupić Indiana Storm X7/X8/X9

Indiana jakoś w ogóle mnie nie przekonuje do Siebie. Rockridery nawet spoko, akceptowalne, tylko problemy z dostępnością puki co, na chwilę obecną chyba poszukiwanie zatrzymam na Chiselu, chociaż wiem że sporo przepłacił bym... (ale ta świetna rama) najwyższa klasa, oczko przed Karbonem. Tylko troche mnie zastanawia ta geometria jego, moja jazda to raczej jazda rekreacyjna, a da sie zauważyć że większość producentów stosuje progresywną geometrię, z długą rurą (ETT) ale można by to lekko skorygować mostkiem, ewentualnie nową kierownicą. Judy może wystarczy na początek hmm...

 

Odnośnik do komentarza

Waga ramy Kellysa była na stronie rowerowawaga gdzie było dziesiątki ram i rowerów. W tej chwili strona nie działa.
Jak cały rower na dobrych komponentach waży 13kg to wiadomo że rama jest ciężka.
Większość tych ram ze standardowego alu 6061 tak waży. Kross, Unibike, Trek X-Caliber.
Dopiero ramy z domieszką lekkich stopów ważą mniej.

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, ram napisał:

Wersja cannona SE2 , której nie bierzesz pod uwagę

Kiedyś brałem pod uwagę SE, bardzo podoba mi się ta rama czarno - ziemno zielona- i ten mały napis Cannondale... I to wszystko, amortyzator jak dla mnie jest zagadką... Rock Shox 35 Silver R, 120mm... jest to wersja na sprężynach, lagi 35mm ale posiadająca ustawienie tłumienia, no i plastikowy napęd SRAM SX... deklasują ten rower, poza tym jak dla mnie skok 120 to chyba aż za nadto... posiadanie dropera też nie jest zbytnio konieczne.

 

18 godzin temu, ram napisał:

Przede wszystkim: przesiadka z 26" na 29" już sama w sobie jest pozytywnym szokiem. Podstawowymi wersjami amorów powietrznych przy takim Twoim dość swobodnym użytkowaniu nie przejmowałbym się.

od razu zdradzasz, że nie jeździłeś na 29"kach kołach. Sugerujesz, że 34 zęby to nie 30, więc po asfalcie będzie lepiej podjeżdżał na 34 zębach . To oczywiście błąd myślowy, skażony zbyt długą jazdą na 26"-ciu calowych kołach. Rożnica 30 a 34  jest w praktyce niezauważalna. Kompensuje to koło 29 calowe i konfiguracja przełożeń kasety. Proponuję zrobić test wokół komina na 29-kach. 

Reasumując: poszperaj za RR XC500. Jeśli się uprzesz i koniecznie musisz kasę wydać (XC500 może być nieosiągalne), to wszedłbym jednak w speca chisela i cześć pieśni. W końcu nie ścigasz się, tylko te 40 % asfaltów . Co spec to spec. Cena owszem chora. Przerabiałem ten dylemat w ubiegłym roku, ale dzisiaj śpię spokojnie.

No dość słuszna uwaga, dużo zastanawiających i cennych informacji, chyba jednak zostanę przy tym niby przeciętnym Judy, i Specu, ale jeszcze też podjadę do Decatlonu i dowiem się co nieco na temat Rockriderów i planowanych dostaw.

 

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo mnie ciekawi ten rowerek decathlonu. Ciekawe w jaki sposób uzyskują tak niskie ceny dając tak wypasiony sprzęt. Ten model czy inne u konkurencji kosztują często kilka tysięcy drożej. Nowy EXPL 540 ma osprzęt rowerów za 5000/5500 zł. Ten race 740 z linku ma rame i osprzęt rowerów będących blisko 10 tysięcy. Czy mają takie duże zamówienia, że tak zbijają ceny od dostawców części? Bo póki co wygląda to jakby realia sprzed pandemii miały wrócić ? 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

Bardzo mnie ciekawi ten rowerek decathlonu. Ciekawe w jaki sposób uzyskują tak niskie ceny dając tak wypasiony sprzęt. Ten model czy inne u konkurencji kosztują często kilka tysięcy drożej. Nowy EXPL 540 ma osprzęt rowerów za 5000/5500 zł. Ten race 740 z linku ma rame i osprzęt rowerów będących blisko 10 tysięcy. Czy mają takie duże zamówienia, że tak zbijają ceny od dostawców części? Bo póki co wygląda to jakby realia sprzed pandemii miały wrócić ? 

No ten rower co wrzuciłeś to bardzo ciekawa opcja, tylko że... jest niedostępny, a często nawet bardzo często się zdarza tak że ceny niedostępnych przedmiotów są mocno zaniżane, podobną chorą politykę stosują inne sklepy, tylko po to by osiągnąć odpowiednią ilość wyświetleń, dla mnie takie zachowanie przekreśla taki sklep, i mocno go do siebie zraża.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...