Przemeg Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września Może kwestia przyzwyczajenia? Full powinien więcej wybaczać, na pewno waży więcej 😄 więc masa i większa baza kół na zjazdach powinna dawać benefity. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 12 Września Udostępnij Opublikowano 12 Września 26 minut temu, Przemeg napisał(a): Może kwestia przyzwyczajenia? Full powinien więcej wybaczać, na pewno waży więcej 😄 więc masa i większa baza kół na zjazdach powinna dawać benefity. Waży 3 kg więcej niż ht. W przyszłym tygodniu będę robił testy na lżejszych kołach. Tu wychodzi różnica 25 sekund straty na każdy kilogram masy. To by się mniej więcej zgadzało. Pętla ma 20 minut i jakieś 300 metrów w pionie. Tą trasę znam na tyle, że ht mam maksymalną prędkość jaką można uzyskać na każdym zakręcie bez wylecenia z singla, więc full mi tam mało daje a odczuwa się wagę na podjazdach. Będę dalej testował, może trzeba zmienić sposób jazdy na mniej szarpany. Odnośnik do komentarza
wino Opublikowano 22 Września Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września Tym razem ktoś urwał hamulec, to przynajmniej nie hamował na zjazdach. 🙂 Podsumowując, to świetny sprzęt, tylko trzeba się jeszcze przełamać na zjazdach i trudnych technicznie odcinkach. Szkoda, że sezon już się skończył. Zostały tylko pojedyncze lokalne wyścigi. Uchwyt na licznik zamontowany. Została jeszcze kwestia mocowania kamerki. Żałuję, że jej nie miałem, bo trasa bardzo widokowa. Na klacie nie montuję z dwóch powodów: często schodzę z roweru (wtedy nagrywam niebo) i odczuwam to po pewnym czasie. Widzę takie opcje: 1. Uchwyt za kierownicę, który się w tym wątku już pojawił, ale czy nie będzie kolidował z numerem startowym? Na wyścigu raczej nie mogę ani zasłonić numeru startowego, ani jechać z tak długim wysięgnikiem. Do turystyki tak. 2. Montaż kamerki na mostku na miejscu Garmina (jest adapter, który się przykręca do uchwytu) i to mi się wydaje bezpieczne rozwiązanie, ale kosztem licznika, który musi wylądować gdzie indziej lub go wtedy nie zakładać. 3. Jakiś adapter, żeby kamerka była obok lub przed licznikiem (coś jak wyżej, ale żeby oba się obok dało zamontować). Muszę poszukać. 4. Oryginalny uchwyt GoPro na kierownicę. Podobno karbonowe kierownice źle znoszą ściskanie, a trzeba by ścisnąć mocno, żeby się nie obracała. Nie wiem, na ile to mit, a na ile istnieje groźba uszkodzenia takiej kierownicy. Dodatkowo gdzieś musi wylądować power bank, pewnie torebka na ramę, bo nie jestem w czołówce i na jednej baterii całości nie nagram. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września Testowałem montaż hero 9 na kierownicy, na szosie ekstra, w mtb wygląda, jakby nagrywający miał parkinsona 😄 Moim zdaniem, jeśli chcesz nagrywać całe zawody, to fajną opcją będzie montaż na kasku. Aż chyba sam sobie zamówię, będą fajniejsze ujęcia niż z klaty. @wino ale wiesz, że dalej możesz jeździć w górach na rowerze, nawet jak nie ma sezonu? Ja rozważam, czy jutro nie wyskoczyć na 2 noce do bielska pośmigać po singlach. Znajdź sobie ekipę, z którą będziesz mógł pośmigać, na podjazdach leci się lekkim tempem, jakieś podśmiechujki, podziwianie widoków a na zjeździe pełen ogień. Podoba Ci się jakiś odcinek, to lecisz go parę razy. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 23 Września Udostępnij Opublikowano 23 Września Trochę ponad budżet: https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-mtb-karbon-bmc-twostroke-01-one-rockshox-sid-sl-select-sram-na-bateryjkach-1x12-gx-eagle-axs-dt-swiss-xr-1700-93kg-897326 Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września W dniu 23.09.2024 o 19:39, Yacko napisał(a): Trochę ponad budżet: https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-mtb-karbon-bmc-twostroke-01-one-rockshox-sid-sl-select-sram-na-bateryjkach-1x12-gx-eagle-axs-dt-swiss-xr-1700-93kg-897326 No i cóż tu w tej cenie jest takiego rewelacyjnego. Ot zwykła maszynka karbonowa na sramie. Jedynie na czym oko zatrzymać to bardzo elastyczne przełożenie 10-52 (o ile nie ma pomyłki w specyfikacji) oraz korba 34 zebowa, co pozwala wycisnąć z nogi siódmy pot. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września 2 godziny temu, ram napisał(a): No i cóż tu w tej cenie jest takiego rewelacyjnego. Ot zwykła maszynka karbonowa na sramie. Na najnowszym, elektrycznym sramie. Do tego takie szczegóły jak np. karbonowa korba, karbonowa kierownica, bardzo lekkie koła DT swiss i cały rower waży 9,3 kg - mega mało. Ale ma też jedną, bardzo dużą wagę, która go wyklucza ze ścigania po górach - kwadratowa sztyca podsiodłowa. Nie włoży się tam myk myka, co przy coraz trudniejszych trasach XC i XCM zaczyna być koniecznością. Odnośnik do komentarza
Przemeg Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września Zapewne BMC ma coś do zaoferowania pod kwadratowe wejście w rurze, ale portfel zapłacze 😄 Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września 2 godziny temu, ram napisał(a): No i cóż tu w tej cenie jest takiego rewelacyjnego. Ot zwykła maszynka karbonowa na sramie. Jedynie na czym oko zatrzymać to bardzo elastyczne przełożenie 10-52 (o ile nie ma pomyłki w specyfikacji) oraz korba 34 zebowa, co pozwala wycisnąć z nogi siódmy pot. Przeczytaj dokładnie specyfikację, zobacz ceny tych podzespołów, wagę roweru to zrozumiesz. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 25 Września Udostępnij Opublikowano 25 Września 17 minut temu, Przemeg napisał(a): Zapewne BMC ma coś do zaoferowania pod kwadratowe wejście w rurze, ale portfel zapłacze 😄 Zgadza się: "A dedicated shim (not included in delivery) allows the installation of a 27.2mm dropper post with stealth cable routing" Pewnie coś w tym stylu: https://mikesbikes.com/products/bmc-twostroke-seat-tube-adaptor-kit Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września W dniu 25.09.2024 o 16:24, Oskarr napisał(a): Na najnowszym, elektrycznym sramie. Do tego takie szczegóły jak np. karbonowa korba, karbonowa kierownica, bardzo lekkie koła DT swiss i cały rower waży 9,3 kg - mega mało. Ale ma też jedną, bardzo dużą wagę, która go wyklucza ze ścigania po górach - kwadratowa sztyca podsiodłowa. Nie włoży się tam myk myka, co przy coraz trudniejszych trasach XC i XCM zaczyna być koniecznością. A rura podsiodłowa jest karbonowa, więc BMC zabezpieczył sie przed włożeniem innych podzespołów . Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września 23 godziny temu, Yacko napisał(a): Przeczytaj dokładnie specyfikację, zobacz ceny tych podzespołów, wagę roweru to zrozumiesz. Doskonale rozumiem. oprócz ceny i wagi produkt wyklucza robienie wyników o czym pisał zresztą oskar. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września 6 godzin temu, ram napisał(a): Doskonale rozumiem. oprócz ceny i wagi produkt wyklucza robienie wyników o czym pisał zresztą oskar. Przecież wrzuciłem cytat ze strony - jest adapter do myk-myka. Odnośnik do komentarza
wino Opublikowano 28 Września Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września Okazja była dobra. Jeśli mam zostawić sztywniaka, to sam się zastanawiam nad zmianą. W Sparku są dwie rzeczy, które mogą mnie spowalniać: tył ugina się po zablokowaniu pozycja na rowerze - zbyt nisko na podjazdach, zbyt daleko od osi suportu - odczuwam to w kolanach Na stojąco na tym rowerze trudniej się podjeżdża, bo jest mniej stabilny. Jeśli nie atakujesz, to powinieneś siedzieć. Kilka cm w górę na podjazdach dużo pomoże. Na płaskim na technicznych odcinkach lepiej zostawić obecną wysokość. Kilka cm w przód pewnie też doda mocy, ale zmieni czucie roweru. Musiałby być dłuższy. Chyba najlepiej pójść do dobrego fittera, żeby ustawił siodełko. Jeśli ktoś ma porównanie Spark vs Epic / Orbea (agresywniejsza geometria, gdzie faktycznie kąt sztycy jest bliżej osi suportu, a rower dłuższy), to niech się wypowie, czy jest większe przełożenie mocy na koła. Na tej podstawie podejmę decyzję, czy kolejny sezon, gdzie chcę mieć wyniki, kontynuować na sparku, czy zmienić na coś, gdzie moc nie ucieka w gwizdek. Podsumowując sezon, mam na koncie 10 startów, z czego ostatni maraton w górach był najbardziej udany, gdzie miałem więcej siły i mniej hamowałem na zjazdach. Na początku roku brakowało kondycji. W lecie temperatura utrudniała ściganie. Przy 30°C wymiękam. Dla porównania: 2024 - 10 startów (więcej turystyki niż ścigania) 2023 - 8 startów (wieczne problemy sprzętowe) 2022 - 7 startów (nowy rower i męka pod górę) 2021 - 3 starty (okres pandemiczny) 2020 - 3 starty (dobra kondycja) 2019 - 8 startów (najbardziej nieudany sezon, bo mało treningów, a dużo rekreacji i problemy zdrowotne) 2018 - 14 startów (zapał duży, techniki za grosz, sprzęt nie na maratony) Chciałbym, aby nowy sezon wyglądał znacznie lepiej. Są 3 cykle w okolicy, gdzie terminy często się nakładają, ale mam nadzieję, że uda się zaliczyć jeszcze więcej miejsc. Jak poprawić wyniki. Przede wszystkim sprzęt. Po drugie technika. Po trzecie kondycja. Kiedyś wymiatałem na podjazdach. Nie wiem, czy to kwestia pozycji na rowerze, czy cieńszymi oponami 1.9" w crossie było łatwiej pod górkę i waga roweru miała mniejsze znaczenie. Dużo ludzi startuje w MTB rowerami szutrowymi, ale rzadko stają na pudle. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 29 Września Udostępnij Opublikowano 29 Września @wino znajomy, ktory miał podobne czasy jak ja na xcm, raz ja wygrywalem, raz on, po przesiadce na sparka zaczął mnie odstawiać po 20 minut ma 4 godzinnym wyścigu. Fulle są wolniejsze na podjazdach, trzeba mieć wtedy trochę więcej mocy aby się utrzymać za chłopakami na ht na podjazdach, ale w górskich maratonach i na szybkich singlach powinieneś odrabiać. Na fullu musisz jednak nauczyć się jeździć. Ja wczoraj pierwszy raz się ścigałem na luxie, skończyłem na 5/Open i 1 w m30. Na ht byłaby szansa na 2 miejsce w Open. Czołówka odjechała mi na długim podjeździe o 10 sekund (jechali na lekkich, 9-10 kg ht, mój lux 13 kg) I już nie dogoniłem pociągu. Na wszystkich elementach technicznych według stravy miałem najlepsze czasy, ostatecznie straciłem do 2 miejsca 1 minutę. Na ht bym wolniej robił elementy techniczne, ale utrzymałbym się w pociągu i dojechał do mety w grupie. Z fullami jest tak, że daje Ci przewagę jak masz więcej mocy. Jak mocy i techniki brakuje, będziesz szybszy na lekkim ht. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się