Skocz do zawartości

Oświetlenie na szosę


Rekomendowane odpowiedzi

Temat rzeka. Miałem dziesiątki lampek. Jedyne które obecnie używam z tyłu to Bontrager Flare RT. Bo  bateria trzyma jak głupia, jest inteligentne i pokazuje mi na Garminie stan baterii. Ale kosztuje 2 stówy. Chyba można też kupić w zestawie przód-tył. Wersja nieinteligentna ma mniejszą baterię i nie łączy się z Garminem ale jest tańsza.

Z przodu rzadko kiedy coś używam. Mam chińczyka z diodą Cree z alledrogo i się sprawdza. Wali jak światło motocykla. Mam parę innych które nie do końca się sprawdzają. Z przodu kluczowa jest bateria i sposób montażu. Nie uznaję żadnych latarek, które wyglądają ohydnie na kokpicie. Niezłe jest Prox, takie z uchwytem na Garmina i montuje się lampkę z akumulatorem pod uchwytem. Mam takie w rowerze MTB. Mam też Styx Speca ale bateria krótko trzyma. Paru kolegów ma Knog. 

Odnośnik do komentarza

Mam lampki Knog Cobber na przód i tył, widoczność gwarantowana w dowolnym trybie świecenia. Bateria do ok. 4.5 h trzyma w mocnym trybie pulsacyjnym, dłużej i tak nie jeżdżę, ale jak ktoś się wybiera na całodzienną wyprawę, to może być za mało, czyba że się wybierze słabsze natężenie światła. Tylko ja nie jeżdżę jak jest ciemno, lampki mam po to, żeby być widocznym, nie do oświetlania drogi. No i Knog tani nie jest, zestaw Cobberów w średnim rozmiarze to plus minus 450 pln.

Odnośnik do komentarza

https://bikemia.com/oswietlenia-rowerowe-przod/6819-lampa-przod-mactronic-noise-xtr-04-854-lm.html

ja polecę od siebie mactronica, bardzo dobry uchwyt, świetnie trzyma nawet na dziurach, bardzo mocny strumień światła, do szosy starczy na 100% i super solidna jakość wykonania, kolejny plus to wymienny akumulatorek. Jak jedziesz gdzieś na dłużej, dokupujesz baterię i latasz 6/7 godzin na maksymalnym trybie oświetlenia. 

https://allegro.pl/oferta/ladna-mala-tylna-diodowa-lampa-rowerowa-walle-led-11281817615?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=wybrane&utm_content=lvsku&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_lvsku_pla_ss&ev_adgr=rowery_lvsku&ev_campaign_id=15413799748&gclid=CjwKCAiAl-6PBhBCEiwAc2GOVBFkVUGlRiw5Ye09HBGeLcAs5aISqFbgvm5e9wjENhS_cTfcGCQ9ihoCIhgQAvD_BwE

 

na tył mactronic walle I generacji, wypala oczy i trzyma baterię cholernie długo ?

Odnośnik do komentarza

To jeszcze powiedz, do czego te lampki Ci potrzebne - czy tylko jako pozycyjne, czy do oświetlenia drogi po zmroku też?

Jako pozycyjne mogę polecić Lezyne Strip Drive - nie są najmniejsze, ale solidne, dobrze świecą, całkiem długo trzymają baterie, zapewniają widoczność także z boku. No i co dla mnie ważne, są rzeczywiście wodoodporne (używam przez cały rok, w każdej pogodzie) - przy tańszych lampkach (szczególnie chińczykach, nawet tych ogólnie polecanych) był z tym duży problem i wszystkie lądowały w śmieciach. Podobają mi się też (jako opcja minimalistyczna) Mactronic Redline i Whiteline, ale nie miałem okazji ich używać.

Natomiast jeśli chcesz lampkę przednią, która pozwoli jeździć po ciemku na szosie, polecam Mactronic Noise XTR - można wymienić akumulator (zasilana 1 ogniwem 18650), więc nie ma problemu z małą pojemnością akumulatora ani z przytroczonymi gdzieś powerbankami, kablami itd. Świeci wystarczająco, aby w ciemności móc jechać komfortowo w granicach 30-35 km/h po płaskim. Ma odcięcie, więc nie oślepia (przy poprawnym ustawieniu), w przeciwieństwie do większości latarek taktycznych polecanych do używania na rowerze.

Odnośnik do komentarza

"do czego te lampki Ci potrzebne - czy tylko jako pozycyjne, czy do oświetlenia drogi po zmroku też?" - to jest podstawowe pytanie
- pozycyjne - każda dowolna która nie wadzi Ci w "oszpeceniu sobą" wyglądu szosy, w kwestii widoczności dowolna mocna - nawet zwykłe latarki pokroju S2+ prosto z pudełka da się za 15 zł zamienić w odcięcie które daje radę nawet koneserom bycia hiper uprzejmym dla innych a na tył oczojebliwe Wally.

Odnośnik do komentarza

Piękne dzięki wszystkim za sugestie i opinie. 

Na ten moment jeżdżę w dzień, ale szukam czegoś uniwersalnego z czym w nocy też da radę się poruszać. Wasze propozycje potwierdziły moją obawę... na przód tanio nie będzie ? Na razie wybiorę coś pozycyjnego a z czasem może się zrobi jakiś upgrade.

 

Odnośnik do komentarza

https://www.swiatelka.eu/ext/dmzx/imageupload/img-files//7820/c865d4f/f82d29b/e682ab6f74e26322a8be8fad8538e0e8.jpg
przy czym to jest do dużego Convoya S21B - dla S2+ który jest zgrabniejszy i na kierze może wygladać "ładniej" są mniejsze.
Daszek dosłownie wycina górę a światło odbite idzie na boki.
Daszek z allegro jest "apgrejdem" do zwykłej latarki aby wady uczynić mniej znaczącymi - po prostu latara na kierze dalej pozostaje w grze jako "bezpieczne" nie olśniewające światło przy utrzymaniu zalet.
Zaleta TEJ konkretnej latarki z obrazka jest zarówno max moc (3200 lm przez 2-3 min zanim sterownik nie zbije stopniowo do stałego ok 1600-1700lm, lub 900 lm przez 4h lub 300 przez 11h - a więc jazda całonocna widząc i będąc widocznym.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...