nexus Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Szukam roweru do rekreacyjnej jazdy w terenie (leśne ścieżki, dolinki krakowskie). Hardtail z napędem 1x12. Upatrzyłem na razie: Cube Reaction Pro (2022) https://www.cube.eu/2022/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-pro-verdengreen/ Kellys Gate 90 (2021?) https://www.kellysbike.com/pl/xc-c923/gate-90-29-p67868 Trek X-caliber-9 (2021) https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/29760/ Czy mogę prosić o opinię i doradztwo? Powyższe rowery udało mi się zlokalizować w mojej okolicy. Mój wzrost to 176cm, przekrok 77cm, waga 70kg Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Wg mnie z tej trójki najlepiej wypada Kellys. Cube bez sztywnych osi, za tą kasę to porażka. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 16 minut temu, Piwpaw napisał: Wg mnie z tej trójki najlepiej wypada Kellys. Cube bez sztywnych osi, za tą kasę to porażka. +1 z tych trzech jedynie Kellys wart uwagi, najlepszy osprzęt i konstrukcja Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Ja osobiście jakbym wydawał 7500 zł, na rower to dozbierałbym i rozważył jeszcze to ? https://www.scott.pl/produkt/1275/8712/Rower-Scale-950 Bardzo fajnie skonfigurowany rower jak na pandemiczne warunki cenowe i super amortyzatorek. Odnośnik do komentarza
nexus Opublikowano 12 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jak kształtują się roczne koszty serwisowania amortyzatorów w tych rowerach (jude silver w cube i trek, jude gold w kellys i fox 32 rhythm w scott)? Czy brak sztywnych osi w Cube jest bardzo odczuwalny? Czy opuszczana sztyca w Kellys to raczej gadżet czy dobry dodatek? I ostatnie pytanie czy ktoś może doradzić z rozmiarem. Przymierzałem się do Cuba Reaction Pro L (20") - raczej za duży, do treka w rozmiarze L/M a Kellys znalazłem tylko lokalnie Spidera (model niższy) i rower prawdopodobnie musiałbym kupić przez internet. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 23 minuty temu, nexus napisał: Czy brak sztywnych osi w Cube jest bardzo odczuwalny? Czy opuszczana sztyca w Kellys to raczej gadżet czy dobry dodatek? Może @jajacek napisze o kosztach, widzę nieraz, że jest na bieżąco. Dużo będzie zależeć od tego jak i gdzie jeździsz. Jude/recon/xc30 może nawet reba wyjdą w miarę podobnie, fox32 będzie droższy ze względu na części ale nie będzie to ogromna różnica w utrzymaniu, za to świetnie wybiera nierówności drogi. Sztywne osie są ważne, ale jeśli jeździsz w ostrzejszym terenie, często balansujesz na granicy przyczepności itd. itd. lub zamierzasz brać udział w maratonach mtb/zawodach xc. Ale generalnie jak już wydajesz tyle kasy, to szukaj aby sztywne ośki były, to teraz standard. Ułatwi w przyszłości temat przy okazji modyfikacji lub wymiany jakiś części. Opuszczana sztyca jak wyżej. Jest to super opcja na technicznych kawałkach, szczególnie podczas ostrej jazdy w dół, gdzie swobodny balans ciałem jest niezwykle istotny dla naszego bezpieczeństwa, przyczepności i chęci posiadania wszystkich zębów. Jednak jest to element który nie powienien przeważyć nad tym czy kupić czy nie jakiś rower. Sztyce zawsze można dołożyć. Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2022 Trek z tego co widzę oferuje ramę na starym standardzie, może być problem w przyszłości z doborem dobrych kół. W tej cenie sztywne osie to już obowiązek, tak jakby kupować auto za 100k bez klimy. Większość osób nie wyłapałoby czy jedzie na sztywnych osiach czy nie, musisz kręcić rower do granic aby odczuć różnice w sztywności. Odczujesz na 100% różnice jeśli przewozisz rower ściągając koła. Ze sztywnymi osiami koło ląduje zawsze w tym samym miejscu i nie musisz nic ustawiać po montażu, w QR często może być konieczne ustawianie hamulców. Rockshock w granicach 200 zł, Fox około 2x drożej. Można oczywiście zmniejszyć koszty serwisując samemu - np. samodzielne wykonanie wymiany oleju i czyszczenie goleni za 30-50 zł na rok i większy serwis co 2-3 lata w serwisie rowerowym. Ja więcej niż na amortyzator wydaje na łańcuchy. Jeden łańcuch starcza na około 1-2 kkm, łańcuch kosztuje z 120-150 zł, kaseta wytrzymuje z 3-4 łańcuchy i kosztuje z 500-800 zł (shimano z 500, sram 800). Co około 2-3 kkm muszę też wymienić klocki hamulcowe za około 100 zł. Rockrider XC 120 bije te rowery i mniej kosztuje. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się