Bruno Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 Dzień dobry. Szukam roweru gravelowego do 4500 złotych. Propozycje to merida silex 200 - 4300 zł z 2018 roku, kross esker 2.0 2020 - 3500 zł oraz marin gestalt 1 2020 - 4300 zł. Proszę o pomoc w wyborze. Który lepszy. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 W tym przedziale cenowym szczerze poleciłbym Ci Meridę, nawet tą na Sorze, gdyby nie fatalne hamulce Promaxa. Klika razy testowałem i to w ogóle nie hamuje, tylko spowalnia. Ale seria Silex to bardzo udane, przemyślane grawele. Pojeździłem na Silexie 400 i zrobiła na mnie b. dobre wrażenie. Rozumiem, że te rowery, które wymieniłeś to używki. Nie wiem czy nie lepiej za 4700 zł wziąć nowego gravela z Decathlonu na 105tce. Jak na tą cenę jest fajnie skofigurowany. Co prawda nie ma sztywnych osi, ale większość z tych przez Ciebie wymienionych też ich nie ma. Chyba tylko Merida ma i to tylko z tyłu (w wersji z 2018). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 14 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2021 Ile masz wzrostu? Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Triban w wersji gravel to porażka. No i prawie 5000zł. Kusi jedynie sloganem Shimano 105. Jako nowy, na pewno nie warto. Używany - zależy od ceny. Rama dopuszcza opony do ok. 36mm szerokości. Za mało. Marin umożliwia założenie opon o szerokości ponad 40mm. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Jak dla mnie gravel to się zaczyna od 40-42 mm. Mniejsze dla mnie nie wchodzą w grę do jazdy w terenie. Ostatnio słynny, młody szosowiec Remco Evenepoel startował w swoim pierwszym wyścigu gravelowym. Przed nim testował różne szerokości opon. Pojechał na 42 mm. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Myślę, że to zależy do czego gravel ma służyć. U mnie w jazdach przeważa asfalt i dla mnie optymalne są 35 mm. Nie zamulają na asfalcie, a komfort w lekkim terenie dają wystarczający. Nie widzę potrzeby zakładać szerszych. Wg mnie jeśli ktoś do gravela zakłada np. 45tki i większe to już powinien się zastanowić czy kupił właściwy rower. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Ja mam 42 jako takie do wszystkiego. W 35 kompletnie nie było komfortu i trakcji na szutrach przy większej prędkości. Różnica w prędkości między 42 a 35 przy tym samym bieżniku znikoma. Oczywiście zależy od zastosowań i potrzeb. Ale jakby miał kupić gravela żeby nie włożyć do niego więcej niż 33 czy 35 mm, to kupiłbym szosę endurance na tarczach. Np. Trek Domane. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Ten artykuł mi się bardzo podoba jako definiujący jakie opony w jaki teren:https://cyclingtips.com/2021/03/grading-gravel-defining-off-road-surfaces/ Nie ma co prawda wymienionych podłych bruków, dziurawych gruntówek czy dróg z ażurowych płyt betonowych. Na nich czuję się najlepiej na 42 mm. Wszystko to jest np. na Kaszubach. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Godzinę temu, jajacek napisał: Różnica w prędkości między 42 a 35 przy tym samym bieżniku znikoma. Jak mi się zużyją te 35 to spróbuję szerszych, może nawet 42. Ale jak będzie wolniej to mi zwracasz kasę:) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 17 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2021 Haha. Niech Rene Herse oddaje :)https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/ Tak swoją drogą to to też dobra tabelka:https://bikepacking.com/gear/wide-gravel-wheels/ Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 W dniu 17.11.2021 o 20:03, jajacek napisał: Ten artykuł mi się bardzo podoba jako definiujący jakie opony w jaki teren:https://cyclingtips.com/2021/03/grading-gravel-defining-off-road-surfaces/ Nie ma co prawda wymienionych podłych bruków, dziurawych gruntówek czy dróg z ażurowych płyt betonowych. Na nich czuję się najlepiej na 42 mm. Wszystko to jest np. na Kaszubach. Chcesz powiedzieć że po takim czymś jeździsz na rowerze bez amortyzacji??? Jadąc po płytach drogowych Tribanem, gdzie łączenia są co ok 2.5m, zwalniam prawie do 0 km/h bo tak trzęsie. Podziwiam desperatów, którzy z własnej, nie przymuszonej woli, po wertepach jeżdzą tymi tfu gravelami. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 18 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2021 Po to jest gravel żeby jechać i się nie zatrzymywać :) I po to własnie są potrzebne szersze opony :) Ale zgadzam się że czasami gravelem balansuje się na granicy masochizmu :) Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Różne są formy masochizmu. Dla mnie masochizmem jest też jazda mtb po asfalcie :) Odnośnik do komentarza
ram Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 Godzinę temu, Piwpaw napisał: Dla mnie masochizmem jest też jazda mtb po asfalcie ? A u mnie "na wsi" nowa moda: coraz częściej widuję panów z kucykiem zapierdzielających na pełnych fullach po mieście. Teraz to taki szczyt szpanu, cool, lepsza kategoria żyjących na luzie ? . I bynajmniej nie są to sporadyczne przypadki i nie są to dojazdówki na pobliskie single. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 19 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2021 U mnie w lesie też na fullach w full face'ach jeżdżą :) Co do jazdy po mieście na mtb to się nie zgodzę. Widzę na Stravie taką jazdę mojego młodego po mieście i po miejskich parkach: 85,8 km, średnia prędkość 32,6 :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się