puchatek87 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Witam, jestem nowy w świecie szosowych (gravelowych) rowerów i stąd prosiłbym o poradę. Dotychczas jeździłem na rowerze z komunii mtb na 26 calowych kołach i 19 cali ramie oraz trekkingu 21 cali. Przymierzam się do zakupu Tribana RC 500 lub RC 520 i stąd moje pytanie o rozmiar jaki wybrać. Jestem na granicy rozmiarów L i XL - 187 cm wzrostu i przekrok 87/88 cm (mierzony metodą z książką). Decathlon wskazuje żeby kupić rower większy jeśli ma być dla celów rekreacyjnych - wyprawowych. Z drugiej strony rower mniejszy można wydłużyć, w drugą stronę się nie da. Odnośnik do komentarza
rice Opublikowano 8 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Zmierz sobie swój rower na którym teraz jeździsz. Zastanów się czy wolisz bardziej leżeć czy siedzieć bardziej wyprostowany. Geometrie tribana znajdziesz na stronie decathlonu Wszystko wklep tutaj. Ten kalkulator nie uwzględnia przekroku jakbyco.http://www.bikegeo.net/# Nie wiem skąd się to wzięło że rower większy to rekreacja. Dla mnie jest wręcz odwrotnie. Mniejszy to zawsze krótszy, czyli pozycja bardziej wyprostowana. Pozycja wyprostowana to wygoda. Rower dłuższy to, jesteś bardziej wyciągniety czyli pozycja bardziej sportowa, większy ciężar spoczywa na dłoniach czyli na długi dystans nie jest wygodniej. Ja osobiście wolę rowery krótsze i np wydłużony mostek. Odnośnik do komentarza
Piwpaw Opublikowano 8 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2021 Ja już kilka razy przekonałem się, że prawdziwa jest stara zasada: jeśli nie możesz się zdecydować mimo przymiarek, bezpieczniej jest wziąć mniejszy. Odnośnik do komentarza
MalySzaryCzlowiek Opublikowano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2021 Decathlon wypożycza te rowery za parę zł na dzień, jak to ma być zakup na lata to przejedź nawet kawałek tam gdzie jest on dostępny i przetestuj go sobie, wtedy będziesz miał 100% pewności. Odnośnik do komentarza