Skocz do zawartości

Dobór rozmiaru ramy - nowy sposób zza oceanu


Rekomendowane odpowiedzi

Czy nowy czy nie to w sumie do końca nie wiem, ale ja z nim się nie spotkałem. Nie wiem też czy ktokolwiek tutaj zajrzy ?

ale może zainteresuje kogoś metoda obliczania wielkości roweru odpowiedniego dla jeźdźca. Mi osobiście wyszło, że mam trochę za duży rower, góra jest zbyt długa. Jak kogoś to zainteresuje to zapraszam do podzielenia się opinią. Na komputerze w przeglądarce jest opcja automatycznego tłumaczenia filmu, jak ktoś lizną angielski to zrozumie ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM&ab_channel=JoyofBikewithAlexBogusky

https://www.youtube.com/watch?v=rHagRovHSYs&ab_channel=JoyofBikewithAlexBogusky

 

Odnośnik do komentarza

Zawsze można się coś nauczyć. Obejrzałem oba filmy od początku do końca. Może kiedyś pomierzę jak to jest u mnie. Natomiast mamy w tej chwili taką sytuację w domu, że mamy dwa rowery Specialized Chisel o tego samego rocznika. Jeden w rozmiarze M, drugi L. Mam 175 wzrostu. Od jakiegoś czasu podejrzewałem że może mi się jeździć lepiej na L z krótkim mostkiem niż na M z długim. Na razie przejechałem się koło domu i było bardzo fajnie ale potrzebuję parę dłuższych jazd w trudniejszym terenie. Więc mój przypadek trochę zaprzecza temu na co oni wskazują. Natomiast ich perspektywa to raczej rowery enduro, all mountain czy downhill. A to kompletnie nie moja bajka. I jeździ na nich zapewne jakiś 1-3% naszej populacji rowerzystów. Jeśli chodzi o elementy techniczne to wśród moich znajomych co jeżdżą na mtb, 75% nie jest w stanie przeskoczyć przez powalone drzewo o wysokości 20 cm a wielu nawet przez 10 cm. Nigdy nie ćwiczyli takich elementów. Jak byłem w formie to się nawet porwałem na ok. 40 cm, żeby się popisać przed dziewczynami ale skończyło się glebą i kontuzją barku :) Ale 20 skakałem bez problemu. Natomiast wysłałem moje dwie kumpele na szkolenie przez organizację POMBA, która uczy podstawowych i trochę bardziej zaawansowanych umiejętności mtb.

No i są jeszcze tematy wysokości kokpitu, długości mostka i szerokości kierownicy. Jak ktoś chce jeździć szybko po równinach, to chce mieć niski kokpit i długi mostek. Jak ktoś chce mieć więcej zabawy i większą zwrotność to krótki mostek i wyższy kokpit. Szerokości kierownicy to też dużo różnych opinii. Długo jeździłem na 68, potem długo na 70. Teraz mam karbonową kierownicę 74. Na początku wydawało mi się za szeroko. Teraz się przyzwyczaiłem. Mój syn mówi że taka szeroka nie do przyjęcia. Raz pożyczyłem rower co miał 78 i zaliczyłem na mojej standardowej trasie 2-3 gleby, zahaczając o drzewa. Więc po prostu trzeba eksperymentować.

Odnośnik do komentarza

Ja ostatnio też właśnie zmieniłem mostek, z 90 na 35 żeby skrócić rower, jest mi wygodniej i na początku tak jak sam mówisz, rower bardziej nerwowy, mocno zwrotny ale idzie się do tego przyzwyczaić, jeżdżę sporo w ostrzejszym terenie i sporo po utwardzonych gruntach i już nie odczuwam wielkiej różnicy. 

 

Udawało ci się zwykłym MTB skakać przez 20 cm przeszkody ? Rower się odrywał czy jedno koło po drugim ? I platformy czy SPD? 

Ostatnio pobladzilem w lesie i trafiłem na drogi z wieloma walniętymi na drogę drzewami, uznałem, że dobra okazja do poćwiczenia pokonywania przeszkód. Jedno koło po drugim spokojnie, ale nie udało mi się pokonać ich bez obijania kołami, mimo pomagania sobie systemem SPD. Może trochę sztyca opuszczana by pomogła...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...