Skocz do zawartości

Trek X-Caliber 7 VS SCOTT Aspect 910 (2021)


Rekomendowane odpowiedzi

Mnie ta korba 1x10 odstrasza troche, z jednej strony mniej problemow i czyszczenia a z drugiej czytalem ze moze brakowac przelozen pod wieksza gorke czy do wiekszego rozpedu na asfalt 

No i cena nie zacheca, bo 4499zl gdzie to imo przesada bo wlasnie odchodza im koszta przerzutki przedniej, a mimo to cena zaporowa, dlatego rozumiem ze jak by ona byla to za rower by wolali pewnie na sklepach prawie 5 kola, bez sztywnej osi i na budzetowych MT200 wystepujacych w rowerach za 3k a nawet mniej ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za wyjaśnienia w temacie Giant Panie Jacku
Już sam wczoraj poczytałem sporo o tym amorze i doszedłem do podobnych wniosków, że jest jednak przy tym modelu też pewne "ale"... A już myślałem wczoraj przez chwilę, że znalazłem złoty środek pomiędzy dobrym rowerem -  dobrą marką - rozsądną ceną i do tego świetną lekko ramą i już nawet zacząłem go szukać.
Za pięknie by było jednak ?

Temat hamulców zanotowany i będzie rozwiązywany po zakupie obojętnie jaka to będzie wersja.

No nic trzeba przez weekend pomyśleć i się zdecydować bo lepiej czas spędzany na forach spędzić na rowerze.

https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-2 ->  5500PLN
czy
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-7/p/33194/  -> 4500PLN

Jeszcze raz dziękuje za porady.

PS.
Dla jednych napęd 1x... będzie lepszy dla innych gorszych ale na pewno na podjazdach nie będzie brakowało, raczej może na asfalcie i zjazdach ale to już zależy od indywidualnych preferencji, tras, zastosowania.
Mi może pasować bo mi się raczej nigdzie na asfalcie nie śpieszy i wolę pojeździć w terenie. Zawsze jeszcze jak coś będzie za mało można w X-7 zwiększyć przednią zębatkę z 30 na 32. Ja w swoim obecnym właśnie środkową mam 32 i przez 10 lat może kilka razy musiałem wrzucać na większą.
A jak czytam i widzę co się dzieje to wydaje mi się, że być może za 2-5 lat będzie ciężko kupić górala bez napędu 1x.. 
Co do cen to już wiadomo. Za to co ma TREK zapłaci się gdzieś indziej mniej teoretycznie. Każdy musi przeanalizować co chce i za ile. Tak na dobrą sprawę w kwocie zakładam 3000-5000PLN prawie wszystkie rowery to taka właśnie rekreacja plus. Prawdziwe rowery do ścigania to zakładam min. 7000-10000PLN i w górę

Odnośnik do komentarza

Ścigać można się prawie na każdym. Większość porządnych producentów ma rowery w kategorii entry level race bike, które mają lżejsze ramy, sztywne osie i teoretycznie powinny mieć napędy i hamulce przeznaczone do ścigania. Czyli minimum Sram GX lub Shimano XT. Niestety w praktyce bywa inaczej. Są to na przykład rowery Trek Procaliber, Specialized Chisel czy Scott Scale.

Trek X-Caliber należy do kategorii rekreacja plus co widać najlepiej po elementach do montażu bagażnika i nóżki, których próżno szukać w rowerze wyścigowym. Jego rama nie wydaje się w niczym lepsza od ram firm Kross czy Kellys. Waży 2,17 w rozmiarze M

Niestety 2x10 może nie wystarczyć do wszystkich zastosowań i trzeba sobie z tego zdawać sprawę.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Zaciski Deore lub MT500, klamki Deore lub MT500, tarcze SLX.

W Shimano wygląda to tak:
MT200 - najtańsze przewody, zaciski o najmniejszych tłoczkach aluminiowych, klamki stalowe, trekkingowe na 3 palce
MT400 - najtańsze przewody, zaciski o normalnej wielkości tłoczkach aluminiowych, trekkingowa klamka alu na 2 palce
MT500 - najtańsze przewody, zaciski o normalnej wielkości tłoczkach aluminiowych, klamka mtb na 1 palec ze zwiększoną siła hamowania ServoWave
Deore - przewody wyższej klasy, zaciski o normalnej wielkości tłoczkach aluminiowych, klamka mtb na 1 palec ze zwiększoną siła hamowania ServoWave
SLX -  przewody wyższej klasy, zaciski o normalnej wielkości tłoczkach ceramicznych, klamka mtb na 1 palec ze zwiększoną siła hamowania ServoWave

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Witam

Panie Jacku stoję przed wyborem nowego roweru, nie jestem zajebistym kolarzem, rower użytkuje w lesie, miasto i góry normalne jazdy na ścieżkach, żaden wyczyn, do adrenaliny mam motoryzacje a rower do odskocznia którą lubię. Wcześniej uzytkowałem zwykłe górale i jakoś to było.......

rozglądam się za rowerem i właśnie oglądałem tego treka, mam tez na oku :

https://smartrowery.pl/hardtail/48823-haibike-seet-10-275-12-b-deore.html

https://smartrowery.pl/hardtail/48827-5818-haibike-seet-9-29-11-b-deore.html

ja  nie jestem super kolarzem, nie scigam się itd, rower to odskocznia dla mnie, z chęcią bym kupił drogi wypasiony rower lecz go nie wykorzystam.

A może ma Pan coś w propozycji podobnego lecz lepszego itd ? ceny rowerów szaleją więc trza się spieszyć ?

Odnośnik do komentarza

Oba te rowery Haibike nie ma tragedii. W rowerze terenowym kluczowe są rama, amor i hamulce. Ramę mają przecietną, amor kiepski ale przynajmniej powietrzny, hamulce dramat, napęd przyzwoity. Do rekreacji się nadają.

Dużo lepszym rowerem od nich jest Indiana Storm X7, który ma lepszą i nowoczesniejszą ramę, o dwi klasy lepszy amor i w miarę przyzwoite hamulce. Media Expert ma też modele X8 i X10 na karbonowej ramie. Podobno w sklepie stacjonarnym można coś utargować. Storm X7 ma też bardziej uniwersalny i tańszy w utrzymaniu napęd 2x10 i stosunkowo łagodną geometrię. Alternatywnie XC 100 z Decathlonu.

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, jajacek napisał:

Oba te rowery Haibike nie ma tragedii. W rowerze terenowym kluczowe są rama, amor i hamulce. Ramę mają przecietną, amor kiepski ale przynajmniej powietrzny, hamulce dramat, napęd przyzwoity. Do rekreacji się nadają.

Dużo lepszym rowerem od nich jest Indiana Storm X7, który ma lepszą i nowoczesniejszą ramę, o dwi klasy lepszy amor i w miarę przyzwoite hamulce. Media Expert ma też modele X8 i X10 na karbonowej ramie. Podobno w sklepie stacjonarnym można coś utargować. Storm X7 ma też bardziej uniwersalny i tańszy w utrzymaniu napęd 2x10 i stosunkowo łagodną geometrię. Alternatywnie XC 100 z Decathlonu.

a kto produkuje tego indianca ? nie trzeba się ich bać ? w sensie usterkowości ? wczoraj byłem na skepie z rowerami i stały właśnie 2 indiany na serwis tylne koła latały jak się je dotkneło ręką

a ten - http://negrasport.pl/p/216/7443/rower-lapierre-edge-7-9-29-quot-2021-hardtail-29-quot-mtb-rowery-rowery-i-akcesoria.html

 

Odnośnik do komentarza

To nie jest kosmiczna technologia. Chińskie ramy tak samo jak w Haibike z tego samego aluminium i osprzęt, który został do niego założony w polskiej lub włoskiej fabryce. Indiana jest marką własną firmy Terg Sp. z o.o. ze Zlotowa, właściciela Media Exper, Avans i Electro. Jakby coś się działo to za pomocą sklepu, rower wędruje to serwisu centralnego w Złotowie. Koła rzeczywiście szału nie robią ale nie odstają od tych co są w Krossach czy Rometach. Mamy tu paru użytkowników Indiany na forum i wszyscy zadowoleni. XC 100 z Decathlonu jest rowerem wyższej klasy.

Ten Lapierre, kiepski ale dający się przeżyć amor, hamulce tragedia, napęd ok. Koła trochę lepsze od tych z Biedronki. Z grubsza to samo co Haibike. Do rekreacji ok. Indiana dwie klasy lepsza.

Odnośnik do komentarza

Jacku, czytam wszystkie te komentarze i właściwie powoli odchodzę o idei kupowania typowego roweru trekkingowego (to był mój pierwszy post na forum), a zaczynam poważnie traktować mtb  jako pojazd  all-around. Wcześniej upatrzyłem sobie Radona Sunset 9 https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/trekking/sunset/sunset-90-2021/ - sam nie wiem czy to w ogóle jest opłacalne,  ale jeśli nowoczesne ramy mtb, które nie są aż tak agresywne w geometrii, dadzą mi podobny komfort do typowego trekkinga, to co mógłbym wybrać do tego typu jazdy  z tychże rowerów? Zależy mi bardzo na komforcie, gdybym znalazł się na na dłuższych odcinkach asfaltowych.

Zapewne dodałbym jakiś bagażnik,sakwy i ewentualnie błotniki. 

Odnośnik do komentarza

Idź w indianę X7. Dziś postaram się zrobić wymiary w tym rowerze, to będzie widać, na ile rama jest rekreacyjna. Mogę też zerknąć, czy ma mocowania na bagażnik bo tego nie pamiętam. Rowery wyścigowe z deca mocowań na bagażnik nie mają (Xc 50, XC 100, XC 500 i XC 900), rowery rekreacyjne mtb z deca mają mocowania na bagażnik (ST 520, 530, 540, 900) 

Odnośnik do komentarza

Radon zawsze słynął z dobrych rowerów trekking/cross. Taki rower nie nadaje się do regularnej eksploatacji w terenie. Jest to rower na asfalt i bardzo lekki, gładki teren typu szutry i gruntówki. W lesie na korzeniach, w piachach, kompletnie sobie nie radzi.

Najbardziej rekreacyjnym rowerem mtb dla sakwiarzy jest Cube Attention SL. Geometria jak na trekkingu, koła mtb, amor powietrzny, przystosowanie pod bagażnik i błotniki. Mój kolega taki używa. Jeździ nim zarówno po asfaltach jak i w terenie.

Indiana Storm X7 jest rowerem od niego technicznie lepszym. Nie wiem natomiast jak z geometrią. No i mają tylko rozmiary 19 i 21 cali. Czyli od minimum ok. 175 wzrostu.

Odnośnik do komentarza

@Oskar

Dzięki za sugestię. Śledzę temat Indiany od pewnego czasu i jestem niemalże skłonny do zakupu, a ten Storm X7 wygląda świetnie w tej cenie. 

Jedynie zastanawia mnie rama   - czy faktycznie można uzyskać tak dobry efekt ogólny nie tnąc kosztów i nie obniżając jej jakości? To chyba moje jedyne zmartwienie, ale de facto jest 5 letnia gwarancja, więc poniekąd to mnie uspokaja.

Będę wdzięczny za info. na temat geometrii. Szkoda, że Indiana nie podaje takich informacji, co jest nieco dziwne i trochę zniechęcające do zakupu przez internet.

@jajacek

Attention SL 2021  jest na celowniku, szukam 21 cali. W przekroku 83 cm, wzrost 187 cm. Zastanawiam się czy napęd 3x10 byłby możliwy do założenia?

Będąc w temacie, to właśnie zerknąłem na stronie i już są modele na 2022. 

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-indigoblacknblack/

https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-greynlime/

Nadal brak sztywnych osi. Z tego wszystkiego 2x11 byłby lepszym wyborem?

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Attention SL nie będzie mieć sztywnych osi. To jest model produkowany od 10 lat. Najbardziej podstawowa rama bez sztywnych osi i bez zwężanej główki rury sterowej. Kiedyś miał napęd 3x10. Można przerobić. Na 187 rama raczej 23. Przy moich 175 19 cali była na mnie za mała. To jest rama na wysokość normalna a na długość ze dwa rozmiary za mała, po to żeby pozycja była jak na trekkingu. 2x11 nie jest potrzebny w  takim rowerze. 2x10 wystarczy. 3x10 najbardziej uniwersalny na wszelkie nawierzchnie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...