Skocz do zawartości

Guma

Użytkownicy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Guma

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Dziękuje za wyjaśnienia w temacie Giant Panie Jacku Już sam wczoraj poczytałem sporo o tym amorze i doszedłem do podobnych wniosków, że jest jednak przy tym modelu też pewne "ale"... A już myślałem wczoraj przez chwilę, że znalazłem złoty środek pomiędzy dobrym rowerem - dobrą marką - rozsądną ceną i do tego świetną lekko ramą i już nawet zacząłem go szukać. Za pięknie by było jednak ? Temat hamulców zanotowany i będzie rozwiązywany po zakupie obojętnie jaka to będzie wersja. No nic trzeba przez weekend pomyśleć i się zdecydować bo lepiej czas spędzany na forach spędzić na rowerze. https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-2 -> 5500PLN czy https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-7/p/33194/ -> 4500PLN Jeszcze raz dziękuje za porady. PS. Dla jednych napęd 1x... będzie lepszy dla innych gorszych ale na pewno na podjazdach nie będzie brakowało, raczej może na asfalcie i zjazdach ale to już zależy od indywidualnych preferencji, tras, zastosowania. Mi może pasować bo mi się raczej nigdzie na asfalcie nie śpieszy i wolę pojeździć w terenie. Zawsze jeszcze jak coś będzie za mało można w X-7 zwiększyć przednią zębatkę z 30 na 32. Ja w swoim obecnym właśnie środkową mam 32 i przez 10 lat może kilka razy musiałem wrzucać na większą. A jak czytam i widzę co się dzieje to wydaje mi się, że być może za 2-5 lat będzie ciężko kupić górala bez napędu 1x.. Co do cen to już wiadomo. Za to co ma TREK zapłaci się gdzieś indziej mniej teoretycznie. Każdy musi przeanalizować co chce i za ile. Tak na dobrą sprawę w kwocie zakładam 3000-5000PLN prawie wszystkie rowery to taka właśnie rekreacja plus. Prawdziwe rowery do ścigania to zakładam min. 7000-10000PLN i w górę
  2. Panie Jacku Dziękuje za komentarz. Sram SX -> Ok, nie mam już nadziei... Będzie prościej przynajmniej przy wyborze po sporo opcji teraz odpada. Co do tego, że to za „markowe” trzeba zapłacić więcej, a niekończenie w zamian się otrzymuje lepsze lub nawet takie same to oczywiście się zgadzam. Nie tylko w branży rowerowej tak jest. Ale z pełną świadomością tego faktu i tak chciałbym dopłacić coś za ten przysłowiowy napis na ramie ale wybierając też nie na oślep ? Czyli rozumiem, że ten rowerek jest bardzo OK? XTC-SLR-29-2 (5500PLN)? Geometria jest OK i nadaje się nie tylko do jazdy sportowej? Jak będę musiał zrobić też 10-20km asfaltem to też dam radę w miarę wygodnie? https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-slr-29-2 I rozumiem, że jak go zestawię z X-C-7(4500PLN bez sztywnych) + X-C-8 (5400PLN z SX) to wybór byłby w miarę klarowny? Dzięki z góry za komentarz.
  3. Dziękuje za komentarz Panie Jacku w temacie X-Caliber. Czyli biorąc pod uwagę tą markę i ten ich segment wychodzi niestety tak jak myślałem, że najlepszą opcją dla mnie była by chyba hybryda 7 i 8. Z 7 pasuje ten napęd Deore 1x10, a z 8 amor z sztywną osią z przodu L. Dopłacanie do 8 wiąże się z świadomością, że w praktyce będę mieć gorszy (bardziej kłopotliwy) napęd. Swoją drogą może SRAM poprawił ten swój „plastik” ? po wpadkach w sezonie 2020. Wygląda, że wsadzają go do swoich rowerów prawie wszyscy w kwocie około 5000PLN-6000PLN więc chyba nie jest im na rękę taki zły PR.. Przeglądałem speca i sytuacja jest analogiczna chyba jak w TREK. Tam też w przedziale 5-6kPLN jest ten SX a niżej mamy Deore. https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-elite-29/p/184112?color=291567-184112&searchText=91520-4502 https://www.specialized.com/pl/pl/rockhopper-expert-29/p/184111?color=291609-184111&searchText=91520-3402 Analogicznie Canyon https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-6/2615.html?dwvar_2615_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY https://www.canyon.com/pl-pl/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-7/2617.html?dwvar_2617_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK Oczywiście jestem świadom, że te X-Caliber takie rowery ekonomiczne, dokładnie taka rekreacja plus + ładny design + bardzo dobry „brand”. Tylko właśnie czy ja coś więcej potrzebuje na Jurę, lasy, czasem asfalt i nawet czasem miasto …. -> no właśnie nie wiem ? Jestem oczywiście świadom, że każde rozwiązanie 3w1 lub 2w1 jest zawsze do bani jeśli weźmiemy pod uwagę konkretne zastosowanie ale nie ma innej opcji i muszę to obskoczyć jednym rowerem Jakby miał Pan jeszcze jakąś sugestię dla roweru w przedziale 4000-6000PLN do zastosować 3w1 jednak z nutką sportowego zacięcia + fajną ramą (napęd 1x + sztywna oś z przodu + jakiś akceptowany amor) to proszę dać cynka. Acha – nie chcę Indiany, Rockridera i Cube. Wolałbym coś z TREK/SPEC/CANYON/ORBEA – ewentualnie do rozważenia jeszcze Merida + Kellys (Gate30?) Dzięki i już nie zaśmiecam tego wątku ?
  4. Fajne artykuły już sprzed 2-4 lat… Warto poczytać według mnie. Pełno tego w necie stąd zakładam Pan Jacek pominął to pytanie. Dla mnie osobiście to PLUS że napęd jest 1x.. bo jak się tak zastanowiłem ile razy podczas ostatnich lat przerzucałem z przodu z środkowej zębatki na większą to odpowiedź była raz a może dwa, no w porywach trzy ;). Znów mniejszą zdarzyła mi się częściej używać - szczególnie w Jurze bo tam mimo że to nie góry jednak górek nie brakuje ? Więc przy 1x powinienem obskoczyć cały zakres bez problemów a mam "czyściej" na kierownicy, mniej przewodów itp ? https://roweroweporady.pl/naped-z-jedna-tarcza-z-przodu/ https://www.dobrerowery.pl/blog/napedy-1-x-11-plusy-minusy-wszystko-co-powinienes-o-nich-wiedziec
  5. Witam Panie Jacku. Podczepie się pod ten wątek bo opisywane są tutaj rowery które rozważam do zakupu. Trek X-Caliber 7 lub X-Caliber 8. Oczywiście jestem świadom że za markę Trek muszę zapłacić minimum kilka setek więcej niż za ten osprzęt u innych producentów. Doskonale wiem że w tym budżecie mogę kupić "lepszy" rower. Doskonale wiem że Trek się ceni i zakładam ma niezłe marże. Ale podobają mi się bardzo te rowery i dobrze się na nich czułem podczas jazd próbnych. Do tego moja Żona nabyła właśnie Marlina 7 w wersji damskiej (tak wiem że zapłaciliśmy za dużo za to co oferuje ale bardzo nam się podobał a ma to też jakieś znaczenie). Więc jak Żona Trek to nie chce być gorszy ;). Generalnie jeździmy dużo. Mieszkamy na Śląsku i w okresie od kwietnia do października co weekend wrzucamy rowery na dach i penetrujemy Jurę lub inne ciekawe zakątki. Góry raczej odpadają bo zawsze towarzyszy nam 11 letnia córka. Obecnie mam nadal Kellys Magnus 2008 na kołach 26. Super rowerek i nigdy mnie nie zawiodl. Szukam roweru na 5-7 lat który będzie zarówno wygodny jak i miał chodź nutkę tego czegoś z prawdziwego górala bo czasem sam gdzie lubie wyskoczyć pojeździć ciut ostrzej do lasu. W sumie tej ziemi też sporo jeździłem jeśli tylko temperatura nie spadła później zero. Trek jest dla mnie takim półśrodkiem. Z jednej strony wygląda jak prawdziwy rower wyczynowy a z drugiej jest jeszcze wygodny i nawet mogę zarzucić bagażnik. No i cholernie mi się podoba. Dobra do senda bo się rozpisalem. Chciałem kupić 7 ale jakoś boli mnie że nie ma sztywnej osi która jednak wszędzie jest chwalona jako świetny wynalazek. 8 to już ma i ma plastikowego SX co po przeczytaniu wielu forum trochę mnie zraża. Więc chcąc mieć sztywne z przodu musi być min 8 ale czy warto za te 900PLN więcej. Dodam jeszcze że kasa nie jest problemem ale z racji charakteru nie lubię wydawać na coś co jest niepotrzebne. Zastanawiałem się nawet nad 9 ale czy na moje potrzeby to nie za dużo. W sumie mogę wydać tyle ale czy warto zapłacić 1800PLN więcej za 9 niż ten pierwotny 7? Z góry dziękuję za szczery komentarz ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...