Skocz do zawartości

Trek Domane Al 3 disc czy Giant Contend Al 3


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Ponieważ klasyczne gravele są absurdalnie drogie chcę kupić rower szosowy endurance z możliwością założenia szerokich opon, żeby nie być ograniczonym tylko do asfaltu. Cena do 5 tys. zł. Myślę o następujących modelach:

1.Trek Domane Al 3 disc - ten w jasnym malowaniu jest piękny. Pełna Sora (mi wystarczy). Hamulce mechaniczne Tektro (też mi starczą). Dużo miejsca na opony, do 38 mm. Rura sterowa aluminiowa. Czy przy szerokiej oponie to jest odczuwalna wada? Cena 3599 zł.

2. Giant Contend Al 3 - cena i specyfikacja prawie identyczna jak w Treku, tylko widelec full carbon. Pół kilo lżejszy. Opony też do 38 mm.

3. Triban RC 520 i 520 Gravel - tańszy od powyższych na niepełnej 105. Tylko że bez sztywnych osi i rura sterowa aluminiowa. Zniechęcają mnie problemy jakie ludzie mają z zakładaniem opon co wynika z jakichś niewymiarowych obręczy. 

4. Cannondale Topstone 3 - cena 5300 (wysupłałbym), Sora, hamulce mechaniczne Promax, próbowałem na Tribanie RC 500 i to ledwo hamuje. Korba FSA na kwadrat, ale pasowałby mi układ zębatek 46x30. Czy ten kwadrat to taka istotna wada przy raczej rekreacyjnej jeździe? Pioruńsko mi się podoba.

Co byście radzili, może jakieś inne propozycje?

Odnośnik do komentarza

Jak masz budżet 5k to może warto kupić używkę karbonową? Jeździłem na Domane ale oczywiście na karbonowym. Bardzo dobre rowery. Giant zawsze bardzo przeciętne i czasem mocno niestandardowe rozwiązania i spychologia gwarancyjna. Triban mega przeciętne i "dębowe" ramy.  Ale bardzo dobra gwarancja. Nie wiem o co chodzi z tymi oponami ale dużo ludzi o tym pisze. Chyba wystarczy wymienić na inne. Natomiast rower bardzo mądrze skonfigurowany. Cannondale zawsze przepłacony. Kolega, mechanik ma tego Topstone i z ramy jest zawodolony. Ale Sora to nędza, co potwierdza. Nie należy schodzić z osprzętem poniżej Tiagry.

A te szerokie opony to do czego? Bo żadna szosa/gravel nie nadaje się do jazdy po drogach, które nie są równe i w miarę gładkie. Korba FSA na kwadrat to problem. Chciałem zamontować w rowerze z taką korbą, korbę Tiagry, którą mam na zbyciu i wymaga to kupienia suportu Tokena i adapterów za 270 zł.

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, jajacek napisał:

A te szerokie opony to do czego?

Mam na myśli opony ok 38 mm, żeby były jeszcze w miarę szybkie na asfalcie i w miarę komfortowe w terenie.

 

7 godzin temu, jajacek napisał:

żadna szosa/gravel nie nadaje się do jazdy po drogach, które nie są równe i w miarę gładkie

Zawsze jeździłem na sztywniakach i dla mnie jazda po lesie bez amora to żaden problem. Ale myślę, że te 38 mm w oponach to minimum. Nie lubię MTB ani crossów, bo są ciężkie, poza tym o amortyzatory trzeba dbać, a ja lubię w rowerach prostotę. Gdybym miał jeździć tylko w terenie to kupiłbym MTB. Ale do jazdy mieszanej moim zdaniem gravel jest najlepszy, bo MTB na asfalcie to muł. Oczywiście jest pewna granica, której gravel nie przekroczy, ale ja po najcięższym terenie nie jeżdżę. 

7 godzin temu, jajacek napisał:

Sora to nędza

Właśnie mam Sorę w swojej szosie i uważam, że do jazdy amatorskiej w zupełności wystarczy. Działa całkiem sprawnie. Miałem też okazję pojeździć na 105 i ja przepaści nie widzę.  Te większe przerwy na zębatkach to nie jest dla mnie problem. Tylko, że Sora działa fajnie na asfalcie, w terenie może być gorzej, bo to jednak nie jest napęd do jazdy w terenie.

 

7 godzin temu, jajacek napisał:

może warto kupić używkę karbonową

Nie chcę karbonu, bo trzeba się z nim obchodzić jak z jajkiem, a szczególnie jeśli się kupuje używkę.

7 godzin temu, jajacek napisał:

Korba FSA na kwadrat to problem

Zastanawiam się czy w amatorskiej jeździe ta korba na kwadrat rzeczywiście jest taka giętka i będzie łąńcuch ocierać oraz po krótkim czasie będzie skrzypieć. W tym Topstone ponoć łożyska są dobre. Właściwie to każdy typ suportu ma swoje wady. Pressfit trzeszczy (choć w mojej szosie nie trzeszczy), zewnętrzne łożyska znowu łapią ponoć syf.

Nie mam niestety możliwości posiadania 2 rowerów, bo nie miałbym gdzie ich trzymać. Myślę o szosie (lub gravelu) z możliwością założenia szerszych opon + ewentualnie dokupiłbym drugą parę kół do jazdy typowo szosowej. Szkoda, że do mojej szosy wejdą opony max. 32 mm.

 

Odnośnik do komentarza

Korba na kwadrat sama w sobie nie jest żadnym problemem. Z moich doświadczeń i testów, minimalna opona nadająca się do jazdy w terenie to 42mm. Dużo zależy oczywiście od bieżnika. Oczywiście że na szosie nie będą szybkie.

Jeśli chodzi i różnicę Sora-105 to dla mnie główna leży w ergonomii klamek, kulturze pracy i rzadszym rozregulowywaniu się. Ściślejsze stopniowanie napędu też nie przeszkodzi.

Laminat karbonowy jest znacznie wytrzymalszy zmęczeniowo od aluminium natomiast mniej odporny na uderzenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...