Skocz do zawartości

Spartacus Cross 4.0, sklep infinitibike.pl


Mek

Rekomendowane odpowiedzi

ktosiek - dziękuję bardzo za wpis.

 

W między czasie rozmawiałem z Panią Natalią - bardzo miła i rzeczowa Pani.

Takie dostałem odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania : 

 

1. Jakie maksymalnie szerokie opony "wejdą" na ten rower 

- z Ich wiedzy i z tego co montowali to 2.1 to był max

Dużo zależy od samego bieznika - jeżeli lamele będą szeroko wystawać i będą agresywne to może być ciut za dużo.

 

Mam wysłać do Niej mejla z takim zapytaniem co by nie uciekło - posprawdza dokładnie i zaproponuję kilka opcji, ale z rozmowy wynikło że takim złotym kompromisem może być 1.95, wzór bieżnika jak w modelu Spartacus Elite Alivio czyli opona CST 1.95 

 

http://infinitibike.pl/glowna/20-spartacus-elite-alivio.html?search_query=elite+alivio&results=1

 

https://www.sporti.pl/product-pol-40821-Opona-rowerowa-CST-Control-Plus-Eco-C-1436-TR-CS168-26x1-95-.html

 

https://www.sporti.pl/product-pol-7628-Opona-Rowerowa-CST-C-1436-TR-CS166-700x38-C.html

 

Wymiana w cenie (dopłacamy tylko za różnice w cenie produktu )

 

2. Mostek

- Standardowo jest sztywny.

Można zmienić na regulowany jak w trekingu - dopłata za sam produkt to 55zł

Wymiana w cenie.

 

3. Siodło

- Pani Natalia proponuje zostawić takie jak jest.

Pojeździć, potestować, jak nie będzie pasować to wtedy szukać innego.

Tu jest sprawa mocno indywidualna i co komuś pasuje nie musi mnie.

 

4.Wspornik Siodła

- w Crossie jest sztywny w trekingu pseudo uginacz - na krótkie dystanse może i bajer i daje radę, na dłuższe jazdy nie potrzebny bajer który tylko powoduje pedałowanie w gwizdek.

Nie da się go zablokować na sztywno.

 

5. Przedni Amortyzator - czy da się zablokować na sztywno.

- Tak, da się w kazdym momencie przekręcając przełacznik czy jakoś tak.

 

6. Jeżeli chodzi o ramę przy moich wymiarach ( 175cm. 85cm przekrok, 75 kg waga )

- Pani Natalia sugeruje 17cali ( Wzrost wskazuje 17cali, przekrok raczej 19cali, finalnie lepszym wyborem będzie 17 cali - nie będę się tak pochylał do przodu, ewentualnie można zawsze wyżej ustawić sobie siedzisko, a w razie czego nie będę musiał zeskakiwać z roweru przy światłach tylko podeprę się ) 

 

7. Jaki Kolor najmniej się brudzi ( Grafitowy, Biały czy Czarny ) 

- Grafitowy :)

na Białym to widać wszystko, smar, błoto, etc

na Czarnym kurz po tygodniu stania w piwnicy

a Grafitowy to taki złoty kompromis.

 

8. Co z doświadczenia siada najczęściej, co zmienić, co się reklamuje?? 

- Nawet przy przebiegach kilkuset km tygodniowo cały osprzęt nie zużywa się tak bardzo jak w rowerach nizszej klasy.

Kazda wymiana np korb czy innych elementów na lepszy to już ok 150-200zł w zwyż - pytanie czy jest sens wydawać pieniądze z marszu jeżeli może jednak nie będzie robić się ty km rocznie co by człowiek chciał.

Co do lecących korb często zdarzało się że elementy przy składaniu były za słabo dokręcone przez co coś stukało etc.

 

9. Jak sprawa z mocowaniem FOTELIKA, jaki polecacie i ile kosztuje ?? 

- Jeżeli chodzi o FOTELIKI to bardziej komfortowy dla Dziecka będzie mocowany do rury ( niż do bagażnika ) - mniej wytrzesie dzieciaka.

Na rynku można kupić od 90 zł do kilkuset.

W Ofercie firmy polecanych przez nich jest taki za 130zł w klasie Niższej-Średniej,

oraz szczególnie polecany w klasie Wyższej-Średniej KROSS COSY za 250zł

 

http://infinitibike.pl/glowna/83-fotelik-rowerowy-kross-cozy.html

 

5 pkt. pasy, udźwig do 22 kg, 3 stopniowa regulacja pochylenia oparcia ( Młodsze dziecko - bardziej pochylamy, starsze dziecko - ustawiamy bardziej na sztywno ) 

 

Każdy fotelik mocowany do rury ma w swoim mocowaniu jakby przeźłobienie czy wypust który umożliwia swobodną pracę linki od przerzutek.

Nawet klienci którzy przyjeżdżali ze swoimi fotelikami nie mieli problemu z mocowaniem takiego fotelika.

 

10.Zapytałem jeszcze czy dają jakieś gratisy :)

-Słynne bidony i uchwyty są gratis, tak samo standardowe błotniki dokładają - naprawdę bardzo miło z ich strony.

 

TAK SAMO ZAWSZE JEST MOŻLIWOŚĆ NEGOCJACJI CENY, SZCZEGÓLNIE PRZY WIĘKSZYM ZAKUPIE  - TAKŻE MOŻE ZA JEDNYM RAZEM KUPIĘ ROWER DLA ŻONY ?? :)

 

WYSYŁKA TOWARU ZAWSZE JEST GRATIS ( Jeżeli chodzi o Rower ;) )

 

Mam nadzieję że moim wpisem i laickimi pytaniami pomogłem komuś w ocenie tego produktu oraz rozjaśniłem kilka wątpliwości.

 

Temat dalej drąże ale raczej jestem bliżej końca jak początku najuniwersalniejszego wyboru jezeli chodzi o moje potrzeby.

Odnośnik do komentarza

yasica

Co do amortyzowanego wspornika siodła (sztyca). Lepiej sztywna. (bezawaryjność, wytrzymałość, mniej strat w przeniesieniu napędu tym bardziej, że będzie jakiś "uginacz" w widelcu.

Mostek - trwalszy i pewniejszy stały ale gdy nie jesteśmy pewni ułożenia, postawy to lepiej regulowany.

 Opona 1.95 może być ok szczególnie na tył. Będzie zapas na ewentualny agresywniejszy bieżnik i sporadycznie spadek ciśnienia (sflaczała guma) Stawiam jednak na symetrię.

 

Posiadaczy ramy 19" proszę o pomiar odległości pomiędzy osiami kół.

Odnośnik do komentarza

yasica

Co do amortyzowanego wspornika siodła (sztyca). Lepiej sztywna. (bezawaryjność, wytrzymałość, mniej strat w przeniesieniu napędu tym bardziej, że będzie jakiś "uginacz" w widelcu.

Mostek - trwalszy i pewniejszy stały ale gdy nie jesteśmy pewni ułożenia, postawy to lepiej regulowany.

 Opona 1.95 może być ok szczególnie na tył. Będzie zapas na ewentualny agresywniejszy bieżnik i sporadycznie spadek ciśnienia (sflaczała guma) Stawiam jednak na symetrię.

 

Posiadaczy ramy 19" proszę o pomiar odległości pomiędzy osiami kół.

z Flakiem nie pomyślałem

 

A macie jakieś Typy Opon/Bieżników które wziąć pod uwagę w tym rozmiarze typu Semi Slick ??

 

PS

 

Napisałem do Pani Natali jeszcze za Twoim pytaniem prośbę o 

 informację odnośnie :

 

ODLEGŁOŚCI POMIĘDY OSIAMI KÓŁ

 

dla ram :

17

19

21

 
Zobaczymy co odpisze.
Odnośnik do komentarza

Natomiast geometria ramy trekingowej i krosowej jest bardzo często zbliżona, jeśli nie identyczna (poprawcie mnie, jeśli się mylę).

 Przeważnie. Zależy od modelu i firmy.

 

yasica

z Flakiem nie pomyślałem

Bywa ) planujesz jeszcze błotniki (może z łatwym, szybkim montażem/demontażem) i sakwy. Trzeba jeszcze pomyśleć by nie ocierało i telepało zwłaszcza jak się nalepi trochę mokrego terenu.

Napisałem do Pani Natali jeszcze za Twoim pytaniem prośbę o

Dzięki. Chcę porównać wymiary

 

 

 

wymiary%20cross%20amor%20DISC%20+%20tabe

                                                                                        <<<<<<<<<<   vs  >>>>>>>>>

 

gts_frame.png

 

W tej chwili ogólnie w temacie roweru i "bebechów" robię za "wielkiego teoretyka". Pykam wszelakie fora, blogi, filmiki jak Giertych prawo w parę dni )) Teraz to defragmentuję jak duży powolny dysk HDD. Pasowało by wyjść z siebie i stanąć obok w sensie pozytywnym / obiektywnym. Dlatego łatwiej pomóc komuś niż sobie. Często piszemy błędnie choć w dobrej wierze. Zresztą, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i wszystko jest względne.

 

 

Patrząc na twoje potrzeby i możliwości to szedłbym faktycznie w wspomnianą oponę ~19.5 semi-slick regulując ją ciśnieniem do warunków terenowych a dodając wożenie dziecka to coś mocniejszego. Pozostaje pogooglać o oponach i dopytać o wybrane wstępnie modele.

 

 

Przykładowo od użytkownika forum użytkującego na świeżo cross-a innej firmy i z amortyzatorem SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM / BLOKADA HYDRAULICZNA - dostałem wstępną, roboczą, subiektywną opinię o oponach Schwalbe Smart Sam / 28X1.60 Występuje standardowa i z plusem (wkładka antyprzebiciowa ale i waga większa).

Opony jeszcze do wytrzymania na płaskim (jak na razie) chociaż bieżnik do lekkiego terenu.siłą opony trochę słychać jak jedziesz po asfalcie.Szerokość ,jak dla mnie ok. W lesie na korzeniach trzeba uważać

Jego opinia nie rozmija się z tym co sam wyszukałem w sieci. Teraz wchodzi nowsza nowsza wersja bieżnika. Nie wiem jakie on ma w nich ciśnienie i korzenie korzeniom nie równe).

To zawsze wypadkowa tego co daje "fabryka" i na co można zamienić oraz potrzeb i możliwości. Dostawca "twojego" roweru zdaje się być dość pomocny i elastyczny w konfiguracji. Trzeba korzystać nim popularność ich zepsuje ))

Odnośnik do komentarza

No więc mam odpowiedź od Pani Natalii  : 

 

Cytuje : 

 

"  Witam,

zgodnie z rozmową telefoniczną poniżej przesyłam Panu odpowiedzi na pytania:
 
Najszersza opona jaką próbowaliśmy założyć to 2.1, jednak zrobiłam takie szybkie rozeznanie w oponach i niestety nie spotkałam się z taką oponą tzn 28x2.1 z pożądanym przez Pana bieżnikiem. Jedyne pasujące to do kół 29 (też pasują na obręcz 28) to opony MTB jednak w tym wypadku musimy zapomnieć o Semi Slick strasznie dziwaczne są te bieżniki i szczerze Panu powiem, że jesli to ja miałabym zdecydować to pozostałabym przy tej która jest w Cross 4.1, bieżnik po bokach jest dość dobry, środek gładki, szerokość opony to 700x38c. Ja od siebie zaproponować mogę jeszcze oponę którą montujemy przy rowerach Marathon 29' o szerokości 2.1 jednak nie ma ona gładkiego bieżnika środkiem, ta opona byłaby w cenie tamtych więc bez dopłaty... Tak, naprawdę ostateczną decyzję musi Pan podjąć sam.
 
Jeśli chodzi o rozstaw osi kół względem rozmiaru to jest to tak:
17' - 112cm
19' - 114cm
21' - 116cm
 
W przypadku pytań pozostaję do dyspozycji.
 
Pozdrawiam,
Natalia. "

 

 

Wzór bieznika do podejrzenia od wspomnainego roweru Spartacus Cross 4.1 : 

 

http://infinitibike.pl/glowna/109-spartacus-cross-40.html

 

 

Co Wy na to ?? 

Jakieś rady typy Opon ?? 

Odnośnik do komentarza

Na stronie sklepu nie widzę opon. yasica sam musisz raczej dokonać wyboru opony. Bardziej znasz swój teren, preferencje jazdy. Rowerem typu cross przejedziesz po korzonkach ale nie po korzeniach z większą prędkością. Opona terenowa będzie szumieć, terkotać na asfalcie zależnie od mieszanki i wzoru bieżnika. 

Osobiście gubię się w rodzajach podawania rozmiarów opon 700 x 38C a 28x1.50 (to raczej to samo w wyniku) i po mojemu fabryczne 1.50" to będzie faktycznie za mało na twoje potrzeby a sugestia sklepu na 1.95 to może być za dużo.

 

Szczególnie od tego momentu mogę pisać bzdury bojak wspomniałem jestem tylko "wielkim teoretykiem" i po wielu latach przerwy dziwię się jak ogólnie wygląda rower i jak trudny jest wybór szczególnie gdy to kompromis w 1szt.

Wszystko co pisze jest wynikiem krótkiego a intensywnego czytania i oglądania w sieci. Wynik jest bardziej subiektywny niż obiektywny.

Zdaje się że wielu posiadaczy cross-ów często fabrycznie ma jakieś pół terenowe opony o szerokości 1.60 i idą w węższe lub szersze mniej lub bardziej szosowe czy terenowe ale częściej przynajmniej po zajechaniu fabrycznych zakładają coś około 1.75" i mniej uterenowione.

 

 

Schwalbe CX Comp 1.5

Nie wiem

Schwalbe Smart Sam - te starsze 1.6

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...