Skocz do zawartości

Canyon Grail - jaki ROZMIAR?


Polecane posty

Robi to dopiero z powodu korony. Nic nie zastąpi kontaktu osobistego. Jak bym to raczej nazwał video sizingiem czyli poradami "z grubsza". chyba że ma inny pomysł jak to zorganizować. Na bike fittingu masz ocenę motoryczną swojej elastyczności i rozwiązania związane z problemami z motoryką, optymalizacją pozycji pod względem wydajności, komfortu i aerodynamiki. Im bardziej zaawansowany zawodnik tym drobniejsze szczegóły mają znaczenie. Dla amatora porady Jarka przez wideo, być może będą wystarczające. No i trochę inaczej ustawia się wyczynowego zawodnika i dłużej to trwa. Ostatnio spędziliśmy u Mateusza 4 godziny jak ustawialiśmy pozycję do jazdy na torze.

Link to postu
  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Robi to dopiero z powodu korony. Nic nie zastąpi kontaktu osobistego. Jak bym to raczej nazwał video sizingiem czyli poradami "z grubsza". chyba że ma inny pomysł jak to zorganizować. Na bike fittingu

Bez bikefittingu się nie obejdzie. Dostałem wczoraj rower, poskładałem i tylko parę minut mogłem pojeździć. Pierwsze wrażenie: siodełko do wymiany. Natychmiast! W rowerze za kilkanaście tysi siod

Dnia 4.05.2020 o 23:32, jajacek napisał:

Jak bym tyle wydał na rower, to bym się umówił na konsultację u Mateusza Naworola w Veloarcie. I tak pewnie będzie wskazany bike fitting. A podpowie czy zostawić ten rozmiar czy nie. To jest najlepszy bike fitter w Warszawie. Fittinguje się u niego Majka Włoszczowska, CCC i Mazowsze Serce Polski Team w którym jeździ mój młody. Duża wiedza i doświadczenie. Skończył też rehabilitację.

W najbliższych dniach dostanę bike i będę testował. Jeśli wątpliwości pozostaną, to pojadę na bikefitting - dzięki za poradę !!!

Nie jeżdżę zawodniczo, wiec zwykły komfort mi wystarczy 🙂

Dam znać jak się wpasowałem w ten rozmiar M - może się komuś przyda. Z pewnością zalecenia Canyona są dość oryginalne. Zobaczymy czy dobre 🙂 

Link to postu
Dnia 4.05.2020 o 23:32, jajacek napisał:

Jak bym tyle wydał na rower, to bym się umówił na konsultację u Mateusza Naworola w Veloarcie. I tak pewnie będzie wskazany bike fitting. A podpowie czy zostawić ten rozmiar czy nie. To jest najlepszy bike fitter w Warszawie. Fittinguje się u niego Majka Włoszczowska, CCC i Mazowsze Serce Polski Team w którym jeździ mój młody. Duża wiedza i doświadczenie. Skończył też rehabilitację.

Bez bikefittingu się nie obejdzie.

Dostałem wczoraj rower, poskładałem i tylko parę minut mogłem pojeździć. Pierwsze wrażenie: siodełko do wymiany. Natychmiast! W rowerze za kilkanaście tysi siodełko jest absolutnie nieakceptowalne tragiczne. Wiem, ze siodło to sprawa indywidualna, ale to jest naprawdę fatalne. Jeden z recenzentów na YouTube miał dokładnie taki sam komentarz - teraz już wiem dlaczego. Wystarczy posiedzieć minutę... Fizik Aliante R1. Jeśli by ktoś chiał kupić, to mam do sprzedania nówkę sztukę 😉

Do pozycji nie jestem przyzwyczajony, bo dotychczas MTB, dlatego nie wiem czy dziwnie mi się siedzi bo zły rozmiar czy brak obycia. Poza tym po kilku minutach ciężko coś powiedzieć. Ale bardzo dziękuję @jajacek za namiar na bikefitting w Veloart - tam się udam, żeby sprawdzić czy jest OK i tylko potrzebuje się oswoić czy trzeba odsyłać i brać większą ramę albo w ogóle inny rower.

Dam znać po, jak wyszło.

 

Link to postu

Siodełka temat bardzo indywidualny. Spędziłem wiele lat na poszukiwaniu takich, które mi pasują. Przetłukłem wiele polecanych modeli Selle Italia, Ritchie i innej włoszczyzny. Aż trafiłem na siodełka Specialized. I na innych już nie jeżdżę. Natomiast mój wychudzony młody jeździł na moich Selle Italia ale też wziął na testy siodełka ISM i Bontragera i niektóre mu się spodobały. Pamiętaj że wszystko co kupisz w Decathlonie możesz zwrócić. Więc możesz testować Selle Italia, które sprzedają do woli. W sklepie na Anny German mają siodełka Bontragera i mają program w ramach którego możesz chyba w ciągu 30 dni, wymienić siodło na inne.

Jazda na szosie a jakby nie było jest to rodzaj szosy wymaga przyzwyczajenia. Zresztą podobnie jak mtb. Pewnie już bym nie jeździł na mtb, gdybym nadal miał taki nędzny rower od jakiego zaczynałem. Na szczęście miałem możliwość testowania modeli Speca za grube pieniądze i dzięki temu zrozumiałem o co w mtb chodzi i jaki rower kupić. To są zalety zbudowania relacji z lokalnym sklepem rowerowym. Masz 30 dni na zwrot. Sugeruję jeździć nim w najróżniejszym terenie,  żeby ocenić czy spełnia Twoje oczekiwania. Bardzo ważne jest ciśnienie w oponach. Proponuję zacząc od 3 bary z przodu, 3,5 z tyłu albo trzymać się reguły Franka Berto.

https://roubert.name/joakim/pressure/


 

Link to postu
Dnia 12.05.2020 o 08:48, jajacek napisał:

Siodełka temat bardzo indywidualny. Spędziłem wiele lat na poszukiwaniu takich, które mi pasują. Przetłukłem wiele polecanych modeli Selle Italia, Ritchie i innej włoszczyzny. Aż trafiłem na siodełka Specialized. I na innych już nie jeżdżę. Natomiast mój wychudzony młody jeździł na moich Selle Italia ale też wziął na testy siodełka ISM i Bontragera i niektóre mu się spodobały. Pamiętaj że wszystko co kupisz w Decathlonie możesz zwrócić. Więc możesz testować Selle Italia, które sprzedają do woli. W sklepie na Anny German mają siodełka Bontragera i mają program w ramach którego możesz chyba w ciągu 30 dni, wymienić siodło na inne.

Jazda na szosie a jakby nie było jest to rodzaj szosy wymaga przyzwyczajenia. Zresztą podobnie jak mtb. Pewnie już bym nie jeździł na mtb, gdybym nadal miał taki nędzny rower od jakiego zaczynałem. Na szczęście miałem możliwość testowania modeli Speca za grube pieniądze i dzięki temu zrozumiałem o co w mtb chodzi i jaki rower kupić. To są zalety zbudowania relacji z lokalnym sklepem rowerowym. Masz 30 dni na zwrot. Sugeruję jeździć nim w najróżniejszym terenie,  żeby ocenić czy spełnia Twoje oczekiwania. Bardzo ważne jest ciśnienie w oponach. Proponuję zacząc od 3 bary z przodu, 3,5 z tyłu albo trzymać się reguły Franka Berto.

https://roubert.name/joakim/pressure/


 

Zamówiłem ISM - będę próbował. Niestety nie znalazłem sklepu gdzie mógłbym przymierzyć ISM, Stelle Italia i San Marco 😞 wiec najwyżej będę odsyłał. Trochę z tym zabawy, ale...

 

A ciśnienia trochę upuszczę, bo trochę za mocno dobiłem (jak to początkujący 😄 )

Link to postu
  • 2 weeks later...

Już wszystko wiem 🙂 bo byłem na bike sizingu w AirBike (taka uproszczona wersja bike fittingu, na którą nie trzeba czekać 3 miesięcy 🙂 ) więc zgodnie z obietnicą się podzielę:

1. Rozmiar M jest właściwy!!!!!!! 

Canyon Grail CF SL 8.0 Di2

Duża ulga, bo nie muszę odsyłać roweru. Już wcześniej czułem, że to dobry rozmiar bo się w niego wjeździłem, ale niepewność jednak była gdzie głęboko. Wojtek dostosował wysokość, pozycję i kąt siodełka i jednoznacznie stwierdził, że dłuższa aż o 3 CM ramą była by dla mnie zdecydowanie z duża. Tak też mówił człowiek z Canyona, który wyraźnie wskazywał, że większa ramą jest przede wszystkim dłuższa. Ponieważ w Canyon regulacja jest bardzo, bardzo ograniczona (na długość w ogóle nie ma), to jest to mega ważne. Zatem rozmiar M przy moich 184 cm jest właściwy.

Problem z obciążeniem barków Wojtek skorygował ustawieniem dłoni na kierownicy - nawet podczas krótkiej sesji czuć różnicę w napięciu mięśni. Polecam bikefitting w AirBike na Ursynowie !

2. Siodełko ISM

Natychmiast wymieniłem fabrycznie zamontowane siodełko Fizik R5 na ISM 2.2 i jestem zachwycony. BTW - może ktoś chce kupić nowego Fizik R5 w okazyjnej cenie?

Jak wiadomo siodełko to sprawa bardzo indywidualna, natomiast fakt skrócenia siodła i zlikwidowania niepotrzebnego noska z przodu oraz szeroki kanał na środku sprawiają, że ISM jest idealne - nie uciska tam, gdzie nie powinno i zapewnia dobre trzymanie tam gdzie powinno. Do tego wybrałem model 2.2 określany jako sportowo-rekreacyjny czyli dokładnie taki jaki potrzebuje (czyt. Wygodny). Wojtek podpowiedział, żeby przyciaśnić sobie przód spinając zipem pod spodem - wtedy nie będzie rozchylalo kolan, co lekko zaobserwowałem. 

3. Osprzęt Shimano Di2

jestem zachwycony. Góra, dół, przód, tył - wszystko chodzi jak z bajki. Lekki klik jak w komputerowej myszce i przerzutka juz jest. Przytrzymasz dłużej przerzuci o kilka biegów. Wiem, ze różnica w cenie istotna, ale frajda z jazdy, lekkość i szybkość zmiany przerzutek zwłaszcza w terenie wynagradza ból portfela!

4. Opony Schwalbe G-One Bite

Fantastyczne! Trzymają w terenie jak złe (tzn. Dobrze). Piach, błoto (lekkie), trawa, korzenie,... - jadą przez wszystko. Nawet sypki, kopny piach, pod górkę odnajdują przyczepność. Oczywiście trudno mówić o komforcie, ale da się jechać! 

Do tego na asfalcie spokojnie można jechać 40 km/h. Fakt, że przed dłuższym planowanym odcinkiem asfaltowym dodaję im parę oddechów pompki, ale i bez tego idą lekko, trzymają w zakrętach, również na wilgotnym asfalcie. Kuszą mnie G-One Speed ale dopóki mam las i piach w okolicy to chyba pozostanę przy wersji Bite. Choć nie wykluczam, ze jak zużyję (tzn. Najprędzej przebiję) to może założę pośrednie Allround. - jakieś opinie w temacie?

5. Pedały Schimano PD-T8000

Polecam mniej zaawansowanym + potrzebującym czasem pojechać w normalnych butach + do sypkiego piachu, zwłaszcza na zjazdach. Z jednej strony SPD, z drugiej zwykły pedał z bolcami trzymającymi buta żeby się nie ślizgał. W kopnym piachu, gdy nie wiadomo kiedy lecisz i nie ma czasu (albo jak u mnie wystarczających umiejętności) żeby się wypiąć w pikosekundę, obrócenie na płaską stronę pedała daje duży komfort i bezpieczeństwo. Są tak wyważone, ze naturalnie ustawiają się SPD do góry, wiec nie ma problemu z wpinaniem się.

6. Dziś w Cozmo Bike montują mi dodatkowe manetki hamulców w chwycie górnym - przy zjazdach w terenie, w szczególności na piachu. Dzięki @jajacek za polecenie Cozmo. Jak pojeżdżę z nimi to dam znać.

 

Dziękuję wszystkim za porady - naprawdę się przydały!

Link to postu

Ad 1.
Trochę jestem zdziwiony że Wojtek wsadził Cię na to siodło do jazdy na czas ale ma tyle doświadczenia, że na pewno były ku temu przyczyny. A ile ten bike sizing u nich?
Ad 5
Mam podobne PD-A530. Ale używam po mieście albo zimą
Ad 6.
Bartek w Cozmo to dobry mechanik. I sympatyczny i uczynny chłopak. Sugeruję się go trzymać.

I jeszcze jedna uwaga z kilku ostatnich postów dotyczących Canyon na różnych grupach. Gdyby coś się stało z rowerem, wymagającego reklamacji to staraj się przywrócić stan fabryczny zanim wyślesz zdjęcia. Bo zaczęła się u nich ostra spychologia i szukanie pretekstów żeby nie uznać reklamacji.

Link to postu
Dnia 28.05.2020 o 20:36, jajacek napisał:

Ad 1.
Trochę jestem zdziwiony że Wojtek wsadził Cię na to siodło do jazdy na czas ale ma tyle doświadczenia, że na pewno były ku temu przyczyny. A ile ten bike sizing u nich?
Ad 5
Mam podobne PD-A530. Ale używam po mieście albo zimą
Ad 6.
Bartek w Cozmo to dobry mechanik. I sympatyczny i uczynny chłopak. Sugeruję się go trzymać.

I jeszcze jedna uwaga z kilku ostatnich postów dotyczących Canyon na różnych grupach. Gdyby coś się stało z rowerem, wymagającego reklamacji to staraj się przywrócić stan fabryczny zanim wyślesz zdjęcia. Bo zaczęła się u nich ostra spychologia i szukanie pretekstów żeby nie uznać reklamacji.

Ad 1.

EDIT: ISM PR 2.0 a nie jak pisałem 2.2. Czyli inny model - bardziej rekreacyjny. Wybrałem go sam. u Wojtka miałem okazję przymierzyć inny tj. 1.1 ale mój wygodniejszy - głównie dlatego, że krótszy co mi bardziej odpowiada, poza tym miększy co przy dłuższej trasie ma znaczenie. Trochę za szeroki przód, ale Wojtek słusznie doradził, żeby spiąć od dołu i będzie akurat. 

Bike sizing kosztuje 100 zł, które odlicza się od ceny bike fittingu jak się na niego zdecyduje. Polecam każdemu. Nie tylko profesjonalna porada ws. Rozmiaru roweru, ale tez podstawowe ustawienie: wysokość siodła, przesunięcie przód-tył, kierownica,... Wojtek mierzy wszystkie kąty i mozna zobaczyć z boku jak się siedzi na rowerze i nad czym ew. Popracować. POLECAM każdemu, w szczególności amatorom, bo profi i tak pójdą na bike fitting 🙂 mi Wojtek podniósł siedzenie aż o 7 mm i zmienił kąt nachylenia. 

Ad 6. 

Klamek nie udało się zamontować. mechanik stwierdził, że na carbonowej kierownicy zamontowanie tej klamki grozi jej pęknięciem, za co nie chce brać  odpowiedzialności. Kształt kierownicy Canyon tez jest specyficzny tzn. Owalny, mocno spłaszczony, - wiec trzymanie obręczy tylko w 2 punktach. Gdyby ktoś miał jakiś patent jako to bezpiecznie zrobić bądź innego mechanika godnego polecenia, to będę wdzięczny za namiar. Kupiłem te klamki i bardzo chciałbym je mieć, a sam nawet nie będę próbował do trzeba odpowietrzać system, uzupełniać płyny itp, a do tego nie jestem przygotowany. Ktoś coś?

 

Link to postu
12 godzin temu, Toudi napisał:

kupiłem te klamki i bardzo chciałbym je mieć

Kupiłem rower, który miał takie klamki, co prawda przy hamulcach mechanicznych, ale zawsze. Prawie nigdy z nich nie skorzystałem. Zdemontowane przy pierwszej wymianie owijki. Przy jeździe w terenie, jazda w górnym chwycie to proszenie się o kłopoty. Przy jeździe w mieście może by się przydały, ale uważam, że hamownie z górnego chwytu jest niebezpieczne, bo po prostu nie masz tej pewności kierowania, jak przy szerszym chwycie z łap. Do tego, przy hamulcach tarczowych zauważyłem, że hamownie przodem lekko ściąga kierownicę na lewo. 

Link to postu

No dobra, pojeździłem trochę i widzę sens/potrzebę zamontowania dodatkowych klamek hamulców. Może ktoś polecić dobry serwis w Warszawie z kreatywnym, ale ostrożnym mechanikiem, który nie boi się wyzwań, ale też można mu powierzyć rower bez obaw?

Ktoś, coś? 

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...