Skocz do zawartości

Lekki rower miejski


Rekomendowane odpowiedzi

Chcialabym kupic rower miejski (chodzi o wyprostowane plecy/wygodna pozycje) do wypraw z dziecmi do parku/lasu. To nie musi byc nic nadzwyczajnego poniewaz na codzien nie mieszkam w Polsce dlatego roweru nie bede uzywala za czesto. Wazne, zeby rower byl lekki, a przynajmniej nie wazyl wiecej niz 15kg poniewaz musze go nosic po schodach. W zasadzie waga to chyba najwazniejszy argument. Wiem, ze crossowe sa lzejsze, ale juz nie siedzi sie tak wygodnie jak na miejskim, stad wole miejski. Fajnie, zeby tez mial jakies biegi. Zwazajac, ze rower bedzie zadko uzywany, nie ma co inwestowac w jakis dobry model zatem koszt tak do 1000zl. Rama XS/S (wzrost to tylko 159). dziekuje bardzo za porady.

Odnośnik do komentarza

https://allegro.pl/oferta/rower-miejski-damski-kands-26-giulia-nexus-3-2020-8924592020

tani, ma 3 biegi w obracanej manetce, 15 kg, stalowy więc jak mało jężdżony będzie to trwały - koniec plusów

W cenie do 1000 zł trudno o dobry rower - jak zmrużysz oczy, jedno przymkniesz i w szarości zachodzacego dnia spojrzysz na dowolny rower to dopiero od 1300-1500 zł będziesz mogła takiego stwora nazwac rowerem - tak niestety wyglada realna rzeczywistość, jesli w nia nie uwierzysz to po prostu oszukujesz sie przy kupnie że dostaniesz DOBRY rower.

Ten jak wyżej wart jest swoich pieniędzy a nie przepłacasz - no i masz gwarancję - jesli to dla Ciebie ważne.

Odnośnik do komentarza

Dziekuje Mociumpel, 

Pewnie, ze do 1000 zl to zaden rower, sporo o tym myslalam I chcialam nawet kupic jakas meride za 1600 ale to bez sensu poniewaz prawie przez caly rok rower bedzie stal w piwnicy (nie mieszkam w PL, wiec bede go uzywala podczas moich letnich przyjazdow do rodzicow).

Na Kands Gulia juz patrzylam, na stronie producenta podane jest, ze wazy 16.7kg. Czyli ciezki.

W podobnej cenie jest Kands Venus,
nie wiem czy potrzebna jest przednia przerzutka (21 biegow). Sadzac po cenie, jest to jakis starszy model, gdyz Venus26 2020 kosztuje wiecej

co on nim sadzisz?

jest jeszcze Romet Sonata ale pewnie tez to jakis starszy model gdyz na stronie romet sonata ma 3 biegi, a ten powyzej 6.

no I jest Sartacus City 26. tez  kosztuje niewiele, ale nie jest napisane, ile wazy. 

no I Spartacus Amira (ale tez nie nam wagi)

Odnośnik do komentarza

Jak napisałem - w cenie do 1000 zł KAŻDY rower będzie do siebie podobny - problem leży w tym że okreslenie DOBRY jest zależne od tego kto co przez nie rozumie - jest to tak pojemne słowe że dla jednej osoby szary papier toaletowy jest dobry a dla innego foxy jedwab jest zbyt szorstki.

Ze wskazanych przez Ciebie rowerów wybierz ten który Ci sie podoba bo problem tak naprawde leży w zrozumieniu technikaliów i słowa WYGODA czyli - na co sa przerzutki, jak ich sie używa, po co ich tyle, dlaczego koła 28 calowe sa nieco lepsze niż 26 cali, dlaczego damka do miasta to najlepszy rower itd itp ...
Ogólnie opisanie tego to kilkadziesiat zdań w które możesz uwierzyć lub nie - nie chce mi sie tyle pisać bo zawsze powstaje wiele pytań dodatkowych. W praktyce u mnie wygladało to tak że spytałem żonę co lubi jaki kolor a potem poobliczałem i kupiłem - najpierw były narzekania że kolor do toopy że jakistaki niezgrabny - ale jak wlazła i usiadła na wygodnym siodełku i zamiast zmieniać "przerzutkami" kręciła sobie 7 piastą planetarną (biegi w piaście) to nie może sie nachwalić jakie to wygodne proste i że się fajnie i szybko jeździ. Niestety Ty albo uwierzysz że nie ma roweru za 1000 który spełniałby powyższe albo dalej będziesz miała problem z doborem. Wspieram przerzutki w piaście bo sa proste w obsłudze i odporne na "połamania" tego dzyndzla ze zwykłych przerzutek (to się wózek nazywa ? ) ale MUSI byc ich przynajmniej SIEDEM a nie TRZY (trzy biegi to ostateczność dla ubogich i OD BIEDY sie sprawdza) - a dlaczego? ano dlatego że rower z 7 biegami w piaście zaczyna się zazwyczaj od 1200-1300 zł (sama taka piasta kosztuje 300 zł a więc stanowi ok 25% wartości roweru - no ale wg mojej opini, żony i kilku innych osób jeżdżących spokojnie damkami po mieście - WARTO.

Poza tym jeśli nie analizujesz technicznie bo jesteś np. tzw noga to najlepiej wsiąść na taki rower (w zasadzie dowolny) i pojeździc trochę - inaczej sie nie da. Ja ufam swoim technicznym analizom i zazwyczaj jak ktoś dokładnie wyjaśni czego chce to w 80% trafiam idealnie, pozostałe 10% to co najwyżej szlifowanie szczegółów - niestety 1 na 10 osób nie umie po prostu wyjasnić czego chce.

To tyle - niech kto inny sie wypowie - ja już niewiele więcej dodam może to że unikałbym roweru DO MIASTA za 1000 zł z przerzutkami zewnetrznymi - takie w kole nawet 3 to lepsza inwestycja i sa praktyczniejsze - z zaznaczeniem że w taniej formie to DO MIASTA, w drogiej za 10x tyle to gdziekolwiek sa bardzo dobre (sam uzywam w swoim takiego napędu ale w wyższej klasy planetarce i jeżdżę wszędzie szybko i wygodnie).

Odnośnik do komentarza

no dobrze, nie ma dobrego roweru do 1000 zl, tu sie zgadzamy. ja u siebie w domu gdzie bede czesta jezdzila z checia wydam i ze 3 tys ale tu gdzie jestem goscinnie i na rowerze posmigam moze miesiac na caly rok, jaki to ma sens wydawac tyle pieniedzy. dlatego prosilam o porade o cos sensownego w tej cenie. jak naprawde nic nie ma, no to amen, wobec tego za 1200? jak tez nie, to 1300?

z twojej wypowiedzi rozumiem, ze lepiej 3 biegi w piascie niz 7 zewnetrznych I byle jakich, ok, cenna rada.

na rower wsiasc nie moge by sprawdzic, bo poki co slepy zamkniete.

Poza tym ja doskonale wiem, czego chce. moze fakt, jak zaznaczyles 1 na 10 osób nie umie tego wyjasnic, wiec postaram sie to zrobic lepiej:

-rower lekki max 14.5/15kg, kierownica typu jaskolka, aby sie siedzialo prosto, rama mala poniewaz jestem niska (159), mysle 17" maks, ale chyba moze byc I mniejsza (poki co nie moge zmierzyc w sklepie), zadnego amortyzatora co mi tylko podniesie wage roweru (a wiadomo, ze I tak bylby lichy), 7 biegow w piascie hmm no pewnie to tylko marzenie, wiec moze chociaz te 3 dla ubogich?  jakies posrednie shimano? ale zreszta co to za roznica, bede jezdzila tak malo, ze niech I ten Shimano tourney bedzie.  jesli to mozliwe, wygodne siodelko. hamulec fajnie by bylo, zeby byl tez torpedo, bo jest wygodny. Cala reszta, wlacznie z kolorem, lampkami etc  bez znaczenia (no moze aby nie rozowy).

dziekuje za wszystkie porady I dla Mociumpel I dla kazdego kto sie wypowie

Odnośnik do komentarza

Sprostać Twoim wymaganiom może być ciężko. W rowerach miejskich producenci nie stawiają na niską wagę. Nawet te droższe ważą często dość sporo. Te tańsze to wiadomo. Ciężko będzie znaleźć mieszczucha z wagą poniżej 15 kg w tej cenie. Najczęściej będą stalowe, a ten cały ekwipunek w postaci bagażników, błotników itp. dodaje kolejne kilogramy. Tu nawet aluminiowa rama może nie wystarczyć.

Żeby zmieścić się w wadze, którą sobie założyłaś i kwocie, to proponowałbym szukać wśród tzw. fitnessów. To takie crossy bez amortyzatorów. Przykład:

Riverside 100

Kands STV 700

To tylko przykłady. Pewnie znajdziesz coś ciekawszego. Jeśli będziesz potrzebować bagażnika, to sobie dokupisz. Całej reszty pewnie nie będziesz potrzebować. Na takim rowerze pozycja będzie bardziej pochylona niż na rowerze miejskim, ale nadal to nie będzie pozycja sportowa.

Co to rozmiaru, to 15 cali. 17 cali jest na wzrost 170-175 cm. Oczywiście w sklepach są przeważnie 17ki, bo sprzedają się najczęściej i sprzedawcy wciskają je każdemu. Takie krasnale jak my (mam 164 cm) nie mają łatwo w świecie rowerów ?

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Monica napisał:

z twojej wypowiedzi rozumiem, ze lepiej 3 biegi w piascie niz 7 zewnetrznych I byle jakich, ok, cenna rada.

Piasta Nexus 3 biegowa w kole jest pancerna i nie do zdarcia (przynajmniej dla przeciętnego rowerzysty miejskiego robiacego 2 tysiace rocznie) a że jest "ukryta" to mniej sprawia kłopotów przy konserwacji (myciu chociażby). Wprawdzie jest bardzo prosta a biegi sa bardzo "porozrzucane" w sensie są duże róznice między przełozeniami (-33% - 0 - +33%) ale lepsze takie cos niż koło z jednym biegiem. W piaście nexus 7 biegi sa "gęściej" (czyli "pomiędzy" są dodatkowe biegi, przez co płynniej narastają) no ale takie rowery sa droższe o te 500 zł i wyżej.

Jak napisał @MARIUSZZZ rowery sa dostepne w pewnych rozmiarach - Twoje dane generują sprzeczne wyniki:
- jesteś osobą dorosła o wzroście dziecka - tutaj podchodzi rower tzw. dziecięcy na kołach 24 lub co najwyżej 26 cali,
- chcesz tani i lekki - rowery miejskie to nie wyczynowce tylko pancerne czołgi majace wytrzymać długie lata jazdy i postoju gdziebądź czyli nawet latami zapinane na dworze - tutaj tylko stalowe które tanie sa ale nie lekkie lub aluminowe które lżejsze sa ale nie tanie
- dodatkowo wg mojego doświadczenia najprostsze w obsłudze i trwałe to piasty planetarne - które same z siebie tanie nie są a jedyna która podchodzi pod tani dobry trwały ale ... strasznie szerokie przełożenia sprawiajace początkujacym giga problemy to Nexus 3 (czesto kto od tego zaczyna nigdy potem nie chce miec z piasta w kole do czynienia) a najbliższy dobry Nexus 7 nie jest tani.

Podsumowując - albo jedziesz z kwota do conajmnej 1500-1600 zł i masz spory wybór i lekkie rowery albo wybierasz to czego szukasz ale rezygnując z kilku rzeczy - tu masz prawie wszystko w przystepnej cenie - wybór nalezy do Ciebie:
https://allegro.pl/kategoria/rowery-miejskie-16482?string=rower nexus 3&bmatch=baseline-product-eyesa2-dict43-spo-1-4-0318&rozmiar-ramy=15 cali

Chyba że siegniesz po używane ale tutaj bez osoby obeznanej  kupno sztrucla za 1000 zł jest duzo łatwiej trafic niz okazję

Odnośnik do komentarza

Koła 26 cali jak najbardziej. Za pewne będzie łatwiej dobrać odpowiednio mały rower. Sam miałem o tym wspomnieć wyżej, ale jakoś zapomniałem.

Z rowerami dziecięcymi na 24 calowych kołach już trochę przesadziłeś. Chociaż sam mam pomysł przerobienia dla siebie roweru mojego siostrzeńca (koła 24') na coś a'la minivelo. Wszystko dlatego, że ów rower obecnie waży 9,5 kg i szkoda mi, żeby go oddano w obce ręce.

Właśnie, minivelo. Jaka to szkoda, że w Polsce nikt nie wypromował tego rodzaju rowerów.

Odnośnik do komentarza

Z minivelo w Polsce to byś uchodził za dziwaka (jak ja) - to tylko moda a nie przekonanie że jest dobre - składak z barankiem bardziej sie kojarzy z biedaszosa zrobiona z Wigry 3 niz z profesjonalnym sprzetem do ścigania ? (hasło Moulton lata 60 i 70) czy dynamicznej zabawy w mieście jako MTB - no ale znowu dobre minivelo to grubsza kasa i raczej nie propozycja dla Monic-ki jako "rowerek do pogoni za dzieckiem  w parku" - to bardziej styl życia i pogoń za nietypowym  niż poprawność i równość i bylejakość.

Odnośnik do komentarza

A co powiecie na wheelera Protron Comfort

Moze I stary model (chyba 2015??) ale za to ma te 7 biegow w piascie.   I czy ma ktos pojecie ile moglby wazyc? 

znalazlam tez la grand lille 5 w tej samej cenie, ale wyglada bardziej ciezko (ten wielki bagaznik z tylu). I  jest wiekszy: 17 calowa rama, kolo 28, a wheeler to 16" i 27,5

Ma sluzyc do jazdy z dziecmi po lesie I sciezkach rowerowych.

 

Rama: Alloy T6 6061
Rozmiary ram Damskie: 14,16,18 cali
Widelec: 27.5 steel, 28.6*25.4, as per drawing W/PIVOT VFO-038-7024 w/ front light bracket 
Ster: STEEL W/ DUST CAP 1-1/8
Kierownica: KALLOY AL-080 ALLOY W:600mm 25.4mm 55R 40D EN-C W/O LOGO
Wspornik kierownicy: KALLOY AL-231 ALLOY EX:80mm 25.4mm 180L EN-C W/O LOGO
Chwyty: VLG-142-5A 128/92mm BROWN(B1-04)
Hamulce: FRONT BRAKE - NORMAL V BRAKE REAR :SHIMANO ROLLER BRAKE, BR-IM45-R REAR, BRAKING POWER:STD, W/7.2MM WASHER(FOR BC3/8), BULK
Dźwignia hamulca: TEKTRO CL-530 LR ALLOY BK BRACKET & ALLOY BK LEVER, EN STANDARD
Obręcz: MT-46 Alloy 14G*27.5
Szprychy: stainless 14G
Piasta przednia: SHIMANO HUB DYNAMO, DH-3N20-NT 6V/3.0W 36H 100X140MM, FOR EU, SILVER BULK
Piasta tylna: SHIMANO 7-SPEED FOR ROLLER BRAKE HUB, NEXUS SG-7R50 36H 130X182MM SILVER, BULK.
Kaseta: SHIMANO ASMGEAR18LP 18T
Opony: K-1010 BK W/ LITE YELLOW WALL A/V 27.5*2.10 w/o logo 60 TPI
Korba suportowa: PRA-115 36T BK 170mm SIVLER CRANK SPIDER CP W/O LOGO 
Osłona łańcucha: 700C VCG27141A STEEL W/ BRACKET STAY 
Środek suportu: STEEL 68 mm sealed cartridge EN STANDARD
Przerzutka przednia: COMPONENTS FOR SG-7R45, NEXUS, W/O GEAR W/O ARM CLIP,FOR STD TYPE(7R/7L), 3.2MM WASHERX2, CAPNUT, RIGHT DUSTCAP, W/CJ-NX40(FOR SCANDINAVIAN), BULK
Manetki: SHIMANO SL-7S30
Łańcuch: KMC Z410
Pedały: LU-206 9/16
Siodło: 250*210MM W/SPRING BK RAIL w/o clamp EN
Sztyca: KSP -523 ALLOY 27.2mm*350mm,w/safety line W/O LOG
Podpórka: Alloy 
Błotniki: REAR FENDER 27.5

Ilość biegów
  • 7 SPEED
Rozmiar koła
  • 27.5"
Odnośnik do komentarza

Rozmiar 16" może byc ciut za duzy ale idzie to naprawic lekko przesunietym do przodu siodełkiem (o 1-1,5cm do przodu) i ewentualnym odwróceniem wspornika kierownicy - bo widze nie ma regulacji pchylenia).
Niemniej w tych pieniądzach tak mały (nietypowy) rozmiar roweru na tak duzych kołach (dobre dla wygody jazdy) to ... Weź i kupuj ?

PS przydałby sie jeszcze bagażnik na tył aby jakis koszyk wrzucić torbę albo coś.

Odnośnik do komentarza

Piasta Nexus 7 to minimum wygody - kręcisz tylko manetką w prawej raczce - zazwyczaj zaczynasz z 2-3 biegu i krecisz do siebie zwiekszając prędkość.
masz dwa hamulce - lekkie przyhamowanie do tyłu pedałami - w piaście, mocniej przednim bo jest efektywniejszy.
No i ędziesz musiała sie nauczyć sposobu zmiany biegów - ale to pojaw sie ponownie jak juz kupisz ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...