karol1994czx Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 Witam. Czy jest na forum kto zrealizowałby następujące doświadczenie: wyznaczyć trasę 50 km i przejechać ją najpierw rowerem szosowym endurance a następnego dnia tą samą trasę rowerem mtb 29r z założonymi oponami szosowymi ( dajmy na to 40 mm). Interesuje mnie jak wielką przewagę ma rower szosowy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 Trzeb by mieć specjalne koła do mtb żeby założyć opony szosowe bo są niekompatybilne. Oceniam że różnica będzie jakieś minimum 10% Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 11 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2020 Tu http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm masz zgrubną i orientacyjną tabelke do obliczania predkości - główne przyczyny niższej prędkości MTB niezależnie od rodzaju koła to opór powietrza czyli pozycja na rowerze - przy standardowej pozycji - szosa/mocno pochylona w dolnym chwycie i MTB/lekko pochylona to strata na niekorzyść MTB to ok. 20/25% (zakładając tę samą moc to różnica będzie w prędkości maksymalnej o tyle własnie procent) Im mocniej sie pochylisz na MTB i utrzymasz taka pozycję (mocno nienaturalną dla takego roweru) tym strata mniejsza. Stąd nie ma co gdybać ustawką skoro można to steoretyzować i wyliczyć - krótko: nawet posiadając nietypowy rower nie zagniesz parola na szybkiego gościa na szosie a co najwyżej mu dorównasz, chyba że jestes mu równy moca wtedy go z łatwościa pokonałbyś (wiem to z autopsji) - bo główny problem to opór powietrza. Odnośnik do komentarza
muarte Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Także też umiejętności i technika, jak z historyjka z królikiem i żółwiem. Na wszystko jest technika , ale jak pisał kolega @Mociumpel jak jest szybki(czytaj. Ma mocne nogi) to na nic porównanie. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2020 Dnia 11.01.2020 o 20:02, jajacek napisał: Trzeb by mieć specjalne koła do mtb żeby założyć opony szosowe bo są niekompatybilne. Oceniam że różnica będzie jakieś minimum 10% Według DT Swiss oponę 23 mm założysz nawet na obręcz 19 mm: https://roweroweporady.pl/pobierz/dt-swiss-opona-do-obreczy.pdf A 28 mm na obręcz 22 mm. Ale to już skrajne przypadki ? Zresztą Karol napisał o oponach 40 mm z szosowym bieżnikiem. Dnia 11.01.2020 o 19:29, karol1994czx napisał: Witam. Czy jest na forum kto zrealizowałby następujące doświadczenie: wyznaczyć trasę 50 km i przejechać ją najpierw rowerem szosowym endurance a następnego dnia tą samą trasę rowerem mtb 29r z założonymi oponami szosowymi ( dajmy na to 40 mm). Interesuje mnie jak wielką przewagę ma rower szosowy. Przydałby się jeszcze miernik mocy w obu rowerach i jazda na każdym z nich z podobną mocą. I dzień w miarę bez wiatru, żeby nie zaburzył wyników. Pamiętam jak na Bike Challenge jechał obok mnie facet na góralu na semi-slickach 45-50 mm, a jechaliśmy ok. 30-33 km/h. I też się zastanawiałem, co by było, gdyby dać mu rower szosowy ? Zmiana typu roweru może coś dać, zmiana rodzaju/szerokości opon może coś dać, zmiana jakości tego na czym się jeździ może coś dać, ale jak się nie ma nogi, to ta różnica i tak będzie proporcjonalnie mniejsza. Przesiadając się na rower szosowy nie zaczniesz latać ? No chyba, że porównanie zrobimy na podjazdach, a w szranki stanie 15 kilowy kloc za 1500 zł i 8 kilowa szosa. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się