Skocz do zawartości

Nowy rower szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

@jajacek doradź proszę.

Powoli przymierzam się do nowej szosy, w czwartek robię bikefitting i będę coś więcej wiedział jakie rozmiary mogę brać pod uwagę. Znam Twoje zdanie odnośnie Treka i Speca.

Co sądzisz o Giancie a szczególnie TCR Advanced Pro? Rozważam jeszcze Cannondale SuperSix Evo. Raczej pozostanę przy hamulcu szczękowym - świetnie się jedzie na rowerze, który waży 7 kg. Co jeszcze jest wg Ciebie godne rozważenia? Daj znać w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza

TCR klasyczny, sztywny rower szosowy. Popularny wśród klubów juniorskich. U dorosłych chyba nie spotkałem. Jakoś nigdy nie byłem szczególnym zwolennikiem. Szukając lekkiej wagi może wolałbym Rose albo Canyon. Trek Emonda też fajny. Cannondale żeby nie był taki drogi jest chyba bardzo dobrym rowerem. Orbea Orca mi się zawsze podobała. Nie wiem czy nie roważyć Merida Reacto. I aero i wygodny. Nie wiem jak z wagą. A jaki budżet?

Odnośnik do komentarza

Nie jestem przekonany do Gianta. Cannon fajniejszy. Emonde biorę pod uwagę. Orbei fajnej nie namierzyłem jeszcze, Merida tak sobie. A jak Bianchi Oltre? Czarne wygląda jak rasowe cacko. Chce wydać koło 10K zł. Można coś fajnego znaleźć. Ja mam teraz Focusa i może też przy tym zostanę czyli Izalco Race albo Izalco Max. Myślę też o Roubaix z tym amorkiem w kierownicy - coś może słyszałeś czy to się psuje?

Odnośnik do komentarza

Kolega ma Roubaix Elite z FutureShock 1.0. Ultrakolarz, który jeździ ze 20 k rocznie. Jakieś maratony Wisła Tour off-roadem, itd i nic nie padło. Ale to nie jest lekki rower. Emonda Disc bardzo fajna, jeździłem. Też nie lekki. W nowej wersji wchodzą opony do 38. O Bianchi słyszałem że bardzo delikatne ramy i jak pękną, trudno naprawić. Z polskim dystrybutorem Orbei podobno jakieś problemy podobnie jak z Giant. Musisz zdecydować czy race czy endurance.

My z młodym zrobiliśmy research i dla niego na nowy rok planujemy kupić frameset Tarmac Pro SL6 obręczowy (https://www.specialized.com/us/en/tarmac-pro-frameset/p/155118) , kosztujący jakieś 6,5-7k po zniżkach i wyposażyć go w UDi2. W ten sposób zyskamy rower i lekki i aero i komfortowy. I jeszcze Spec ?
 

Odnośnik do komentarza

Jacek, a znasz kogoś kto jeździ na Madone? Wydaje się że krowa ale może to mylne i śmiga konkretnie. W sklepie rowerowym jest ostra przecena na niego. Ostatnio jechałem w peletonie koło jednego gościa ale nie podpytałem. Za to co przejazd po dziurach to mu tak trzepało coś w ramie jakbyś kopał w siatkę pełną pustych puszek. Nie do wiary jak się coś tłukło.

Odnośnik do komentarza

Wszyscy mówią że Madone to zarąbisty rower. Znam parę juniorów, który mają. I szybki i wygodny. Ale mechanik mi powiedział że kompletnie nie nadaje się pod mechanikę. Jak Madone to tylko na Di2. I nie wolno używać z podkładkami pod kierą. Są wtedy kłopoty ze sterownością. Wersja na hamulcach obręczowych nie hamuje. Merida Reacto równie komfortowa i dosyć szybka. Hamuje, ale dziwny hamulec, zabijający się błotem. Taki urok aero.

Odnośnik do komentarza

Jacek, wielu namawia mnie na szosę z tarczowymi. Sam przeglądałem nowe kolekcje i czasem tylko jeden nowy model roweru w serii jest z obręczówką reszta to dyski. Widać protesty ludzkości na nic się zdały i producenci na siłę zmieniają rynek. Za 15-16K zł ma się rower z tarczówkami który waży do 8.5 kg. Kupa siana.

Gadałem dziś z triatlonowcem i jestem w szoku ile oni wydają na rower. 15k to żaden cud - zwykły rower.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...