Skocz do zawartości

Węższe opony a polepszenie prędkości?


Polecane posty

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Kierownica jest ok, jeźdiłem na niej. Sprawdź tylko czy teraz też masz rozmiar 25.4. Są też takie o większej średnicy 31.8 zdaje się montowane najczęściej w MTB, jeśli taką masz przypadkiem, to musisz szukać o takiej samej średnicy (Accent też takie robi).

Link to postu
Dnia 18.08.2019 o 07:46, pepe napisał:

Kierownica jest ok, jeźdiłem na niej. Sprawdź tylko czy teraz też masz rozmiar 25.4. Są też takie o większej średnicy 31.8 zdaje się montowane najczęściej w MTB, jeśli taką masz przypadkiem, to musisz szukać o takiej samej średnicy (Accent też takie robi).

A pomijając lemondkę to jaka jest różnica w jeżdżeniu z kierownicą prostą a giętą jak w linku poniżej?

https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html

Link to postu

Gięta kierownica daje bardziej wyprostowaną pozycję, chwyty są bliżej, do tego nadgarstek jest pod wygodniejszym kątem. Czyli większa wygoda. Prosta kierownica to trochę bardziej pochylona pozycja, mniej wygodnie, ale lepiej do bardziej dynamicznej jazdy.

Link to postu
Dnia 20.08.2019 o 13:25, pepe napisał:

Gięta kierownica daje bardziej wyprostowaną pozycję, chwyty są bliżej, do tego nadgarstek jest pod wygodniejszym kątem. Czyli większa wygoda. Prosta kierownica to trochę bardziej pochylona pozycja, mniej wygodnie, ale lepiej do bardziej dynamicznej jazdy.

A na której pozycja jest bardziej aerodynamiczna? 90% mojej jazdy to drogi asfaltowe, mieszkam w okolicach Bieszczadów więc podjazdów sporo, czasem długich (serpentyny). Zdarza się jednak, że jeżdżę ze swoim młodym w foteliku z tyłu i wtedy zależy mi bardziej na stabilnym i bezpiecznym prowadzeniu się roweru niż na aerodynamicznej pozycji 

Link to postu
50 minut temu, pepe napisał:

To lepiej pozostań przy giętej kierownicy, Bardziej wyprostowana pozycja poprawia widoczność drogi. Im szersza tym łatwiej manewrować.

Cały wątek rozbija się o poprawę szybkości, jednym z zaproponowanych rozwiązań jest montaż lemondki, której jednak nie da się zamontować na giętej kierownicy... i że rowerowo to ujmę koło się zamyka ?

Link to postu

Myślę, że lemondki faktycznie nie zamontujesz na 99% giętych kierownic. Poświęcając jednak odpowiednio dużo czasu, można pewnie znaleźć taki zestaw kierownica+lemondka, które będą do siebie pasować. Można również zainstalować rogi. Tylko, że nie na końcach, a bliżej środka (pomiędzy manetkami).

Kolejną możliwością jest zakupienie tego typu kierownicy:

spacer.png

Są różna kształty.

Link to postu

Nie wiem czy ktokolwiek w domyśle zwrócił uwagę  na to po co lemondki zostały wymyślone i do jakich rowerów - do rowerów czasowych i triathlonowych celem jazdy po prostej i bicia rekordów prędkości ...
Rozumiem chęć poprawy prędkości ale montowanie lemondki w "normalnym" rowerze celem użytkowania go także w ruchu miejskim to proszenie się o kłopoty - wystające na 40 cm w przód na wysokości biodra dwa pręty to w mieście przy ciągłych zmianach prędkości kierunku i dynamiki jazdy wśród ludzi (szczególnie po ścieżkach rowerowych) to prosta recepta na zrobienie komuś krzywdy, niekoniecznie świadomie.
W trasie na wprost (szosa, długie odcinki prostych bez ludzi) - mówię to z autopsji bo jeden kolarz "na dojazdówce" do trasy rozorał mi jadąc po ścieżce ... sakwy z zakupami. Dziwne ale prawdziwe - doganiając chciał mnie wyprzedzić ale trafił na jakiś kamyk czy cuś i zaliczył wyrypa wraz ze mną jego - koło mocno skręciło a on przez kierownicę lemondką w mój bagażnik zrywając go wraz zawartością - sytuacje udało się załatwić polubownie bo w porzo gostek był ale ogólnie nieciekawie było bo to przy ok 25/h było - obaj ja i on wyrypa a ja szlifa.

Link to postu

Ja powiem, że oczywiście, węższe opony w rowerze mają jakieś tam znaczenie przy prędkości rozwijanej, ale nie do końca.

Przeważnie w rowerach wyścigowych są dość wąskie opony, a nawet bardzo cienkie do typowo szosowej jazdy. Ja mam w rowerze dość grube opony, trochę "traktorowe" i chyba jedne z najlepszych firm na rynku europejskim: KENDA. Te opony są trochę droższe od zwykłych opon, ale trwalsze i chyba się tak szybko od asfaltu nie przecierają podczas jazdy. Zmieniłem opony na nowe, bo stare opony były już bardzo przetarte. I te opony, które mam teraz na kołach, mają dobrą przyczepność do dróg i asfaltu.

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...