Skocz do zawartości

Węższe opony a polepszenie prędkości?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie.

Odnośnik do komentarza

Ale przedmówcy mają rację, mimo że nie chcesz przyjąć do wiadomości istoty tego co mówią - to nie tak że Ty o jednym o oni o czym innym - opona wnosi liniowo przyrastające opory a opływające Cie powietrzne geometrycznie czyli:
- dobra opona do prędkości ok 25-26km zmniejszy Twoje poczucie oporu ale
- pochylona pozycja ZNACZNIE narastający w okolicach tych 30/h opór aero zmniejszy

stąd choć opona jest ważna (bardziej dla komfortu resorowania celem eliminacji niewielkich szybkich wibracji jazdy bo kiepskiej jakości asfalcie) to przy ISTOTNOŚCI jakim jest dla prędkości opór powietrza przy 30+ opór "oponowy" jest dla przeciętnego rowerzysty MAŁO istotny.
Opór "oponowy" przy 30/h stanowi ok. 25% ogólnego "oporu jazdy" - aero to reszta stąd zmiana pozycji ma sens dla nawet NIECO większej prędkości ...

Odnośnik do komentarza
Dnia 12.08.2019 o 09:22, jajacek napisał:

Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie.

To teraz jeśli już o temacie lemondki mowa, to mam pytanie - czy można ją bez problemu założyć do giętej kierownicy? Dokładnie takie coś jak poniżej.

https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html

https://allegro.pl/oferta/lemondka-triathlonowa-alu-czarna-tt-7162997769?fromVariant=7063261819

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...