remidas Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 20 godzin temu, jajacek napisał: Tak, kierownica taka jak w tych rowerach kosztuje 30-40 złhttps://allegro.pl/oferta/kierownica-zoom-mtb-al-110-d-640mm-m-31-8-czarna-m-7659663485?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwv8nqBRDGARIsAHfR9wCBmjsCtR-Fc6AH1mnEXdDoxg0m-T8-dY8NRt9pWA1Im7K8lpoqYrYaAjIVEALw_wcB Ok, wielkie dzięki ? Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 20 godzin temu, jajacek napisał: Tak, kierownica taka jak w tych rowerach kosztuje 30-40 złhttps://allegro.pl/oferta/kierownica-zoom-mtb-al-110-d-640mm-m-31-8-czarna-m-7659663485?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwv8nqBRDGARIsAHfR9wCBmjsCtR-Fc6AH1mnEXdDoxg0m-T8-dY8NRt9pWA1Im7K8lpoqYrYaAjIVEALw_wcB A taka by się nadawała? I druga sprawa, czy przy wymianie kierownicy w tym rowerze dojdzie jeszcze wymiana mostka? https://allegro.pl/oferta/kierownica-accent-basic-mtb-prosta-25-4-640-alu-7931727493 Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Jeśli kierownica będzie miała odpowiednią średnicę, to stary mostek może zostać. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Kierownica jest ok, jeźdiłem na niej. Sprawdź tylko czy teraz też masz rozmiar 25.4. Są też takie o większej średnicy 31.8 zdaje się montowane najczęściej w MTB, jeśli taką masz przypadkiem, to musisz szukać o takiej samej średnicy (Accent też takie robi). Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Dnia 18.08.2019 o 07:46, pepe napisał: Kierownica jest ok, jeźdiłem na niej. Sprawdź tylko czy teraz też masz rozmiar 25.4. Są też takie o większej średnicy 31.8 zdaje się montowane najczęściej w MTB, jeśli taką masz przypadkiem, to musisz szukać o takiej samej średnicy (Accent też takie robi). A pomijając lemondkę to jaka jest różnica w jeżdżeniu z kierownicą prostą a giętą jak w linku poniżej? https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Gięta kierownica daje bardziej wyprostowaną pozycję, chwyty są bliżej, do tego nadgarstek jest pod wygodniejszym kątem. Czyli większa wygoda. Prosta kierownica to trochę bardziej pochylona pozycja, mniej wygodnie, ale lepiej do bardziej dynamicznej jazdy. Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Dnia 20.08.2019 o 13:25, pepe napisał: Gięta kierownica daje bardziej wyprostowaną pozycję, chwyty są bliżej, do tego nadgarstek jest pod wygodniejszym kątem. Czyli większa wygoda. Prosta kierownica to trochę bardziej pochylona pozycja, mniej wygodnie, ale lepiej do bardziej dynamicznej jazdy. A na której pozycja jest bardziej aerodynamiczna? 90% mojej jazdy to drogi asfaltowe, mieszkam w okolicach Bieszczadów więc podjazdów sporo, czasem długich (serpentyny). Zdarza się jednak, że jeżdżę ze swoim młodym w foteliku z tyłu i wtedy zależy mi bardziej na stabilnym i bezpiecznym prowadzeniu się roweru niż na aerodynamicznej pozycji Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 To lepiej pozostań przy giętej kierownicy, Bardziej wyprostowana pozycja poprawia widoczność drogi. Im szersza tym łatwiej manewrować. Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 50 minut temu, pepe napisał: To lepiej pozostań przy giętej kierownicy, Bardziej wyprostowana pozycja poprawia widoczność drogi. Im szersza tym łatwiej manewrować. Cały wątek rozbija się o poprawę szybkości, jednym z zaproponowanych rozwiązań jest montaż lemondki, której jednak nie da się zamontować na giętej kierownicy... i że rowerowo to ujmę koło się zamyka ? Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Myślę, że lemondki faktycznie nie zamontujesz na 99% giętych kierownic. Poświęcając jednak odpowiednio dużo czasu, można pewnie znaleźć taki zestaw kierownica+lemondka, które będą do siebie pasować. Można również zainstalować rogi. Tylko, że nie na końcach, a bliżej środka (pomiędzy manetkami). Kolejną możliwością jest zakupienie tego typu kierownicy: Są różna kształty. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Nie wiem czy ktokolwiek w domyśle zwrócił uwagę na to po co lemondki zostały wymyślone i do jakich rowerów - do rowerów czasowych i triathlonowych celem jazdy po prostej i bicia rekordów prędkości ... Rozumiem chęć poprawy prędkości ale montowanie lemondki w "normalnym" rowerze celem użytkowania go także w ruchu miejskim to proszenie się o kłopoty - wystające na 40 cm w przód na wysokości biodra dwa pręty to w mieście przy ciągłych zmianach prędkości kierunku i dynamiki jazdy wśród ludzi (szczególnie po ścieżkach rowerowych) to prosta recepta na zrobienie komuś krzywdy, niekoniecznie świadomie. W trasie na wprost (szosa, długie odcinki prostych bez ludzi) - mówię to z autopsji bo jeden kolarz "na dojazdówce" do trasy rozorał mi jadąc po ścieżce ... sakwy z zakupami. Dziwne ale prawdziwe - doganiając chciał mnie wyprzedzić ale trafił na jakiś kamyk czy cuś i zaliczył wyrypa wraz ze mną jego - koło mocno skręciło a on przez kierownicę lemondką w mój bagażnik zrywając go wraz zawartością - sytuacje udało się załatwić polubownie bo w porzo gostek był ale ogólnie nieciekawie było bo to przy ok 25/h było - obaj ja i on wyrypa a ja szlifa. Odnośnik do komentarza
Wyczynowy Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Ja powiem, że oczywiście, węższe opony w rowerze mają jakieś tam znaczenie przy prędkości rozwijanej, ale nie do końca. Przeważnie w rowerach wyścigowych są dość wąskie opony, a nawet bardzo cienkie do typowo szosowej jazdy. Ja mam w rowerze dość grube opony, trochę "traktorowe" i chyba jedne z najlepszych firm na rynku europejskim: KENDA. Te opony są trochę droższe od zwykłych opon, ale trwalsze i chyba się tak szybko od asfaltu nie przecierają podczas jazdy. Zmieniłem opony na nowe, bo stare opony były już bardzo przetarte. I te opony, które mam teraz na kołach, mają dobrą przyczepność do dróg i asfaltu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się