Skocz do zawartości

Węższe opony a polepszenie prędkości?


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie 1.95 chyba nie wejdzie, poza tym nie ma nic w tym rozmiarze. Te smart samy mają też pewna cechę która mi przeszkadza. Na środku jest bieżnik z tych klocków (taka prawie prosta linia) który wpada w szczeliny np. jadąc po polbruku opona prowadzi koło wzdłuż łączeń. 

Odnośnik do odpowiedzi
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie.

Odnośnik do odpowiedzi
5 minut temu, log napisał:

Bez przesady, jeżdżę amatorsko i chciałem zachować kompromis bez ingerencji w kostrukcje roweru.

To zmień opony ale i tak da Ci więcej jeśli lemonkę zamontujesz na kierownicy lub jeśli zaczniesz zmieniać mostki, kierownicę (na baranka :D), albo zmienisz rower, który projektowany jest do prędkości.

Odnośnik do odpowiedzi

Ale przedmówcy mają rację, mimo że nie chcesz przyjąć do wiadomości istoty tego co mówią - to nie tak że Ty o jednym o oni o czym innym - opona wnosi liniowo przyrastające opory a opływające Cie powietrzne geometrycznie czyli:
- dobra opona do prędkości ok 25-26km zmniejszy Twoje poczucie oporu ale
- pochylona pozycja ZNACZNIE narastający w okolicach tych 30/h opór aero zmniejszy

stąd choć opona jest ważna (bardziej dla komfortu resorowania celem eliminacji niewielkich szybkich wibracji jazdy bo kiepskiej jakości asfalcie) to przy ISTOTNOŚCI jakim jest dla prędkości opór powietrza przy 30+ opór "oponowy" jest dla przeciętnego rowerzysty MAŁO istotny.
Opór "oponowy" przy 30/h stanowi ok. 25% ogólnego "oporu jazdy" - aero to reszta stąd zmiana pozycji ma sens dla nawet NIECO większej prędkości ...

Odnośnik do odpowiedzi
1 godzinę temu, remidas napisał:

Autorem posta jestem ja, a nie log więc tytuł posta był wrzucony przeze mnie. Log pisał chyba o trochę innym temacie ?

Do którego się odnosisz.

Dobra jeśli nie chcesz zwiększyć prędkości zakończmy tą dyskusję i cieszmy się jazdą na rowerze ?

Odnośnik do odpowiedzi
Dnia 12.08.2019 o 09:22, jajacek napisał:

Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie.

To teraz jeśli już o temacie lemondki mowa, to mam pytanie - czy można ją bez problemu założyć do giętej kierownicy? Dokładnie takie coś jak poniżej.

https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html

https://allegro.pl/oferta/lemondka-triathlonowa-alu-czarna-tt-7162997769?fromVariant=7063261819

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...