log Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 No właśnie 1.95 chyba nie wejdzie, poza tym nie ma nic w tym rozmiarze. Te smart samy mają też pewna cechę która mi przeszkadza. Na środku jest bieżnik z tych klocków (taka prawie prosta linia) który wpada w szczeliny np. jadąc po polbruku opona prowadzi koło wzdłuż łączeń. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie. Odnośnik do komentarza
log Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Bez przesady, jeżdżę amatorsko i chciałem zachować kompromis bez ingerencji w kostrukcje roweru. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 5 minut temu, log napisał: Bez przesady, jeżdżę amatorsko i chciałem zachować kompromis bez ingerencji w kostrukcje roweru. To zmień opony ale i tak da Ci więcej jeśli lemonkę zamontujesz na kierownicy lub jeśli zaczniesz zmieniać mostki, kierownicę (na baranka :D), albo zmienisz rower, który projektowany jest do prędkości. Odnośnik do komentarza
log Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ale ja tego nie potrzebuje. Pytałem o opony. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ale przedmówcy mają rację, mimo że nie chcesz przyjąć do wiadomości istoty tego co mówią - to nie tak że Ty o jednym o oni o czym innym - opona wnosi liniowo przyrastające opory a opływające Cie powietrzne geometrycznie czyli: - dobra opona do prędkości ok 25-26km zmniejszy Twoje poczucie oporu ale - pochylona pozycja ZNACZNIE narastający w okolicach tych 30/h opór aero zmniejszy stąd choć opona jest ważna (bardziej dla komfortu resorowania celem eliminacji niewielkich szybkich wibracji jazdy bo kiepskiej jakości asfalcie) to przy ISTOTNOŚCI jakim jest dla prędkości opór powietrza przy 30+ opór "oponowy" jest dla przeciętnego rowerzysty MAŁO istotny. Opór "oponowy" przy 30/h stanowi ok. 25% ogólnego "oporu jazdy" - aero to reszta stąd zmiana pozycji ma sens dla nawet NIECO większej prędkości ... Odnośnik do komentarza
log Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ale gdzie ja napisałem że chce jeździć szybciej? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 7 godzin temu, log napisał: Ale gdzie ja napisałem że chce jeździć szybciej? W tytule Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 7 godzin temu, jajacek napisał: W tytule Autorem posta jestem ja, a nie log więc tytuł posta był wrzucony przeze mnie. Log pisał chyba o trochę innym temacie ? Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, remidas napisał: Autorem posta jestem ja, a nie log więc tytuł posta był wrzucony przeze mnie. Log pisał chyba o trochę innym temacie ? Do którego się odnosisz. Dobra jeśli nie chcesz zwiększyć prędkości zakończmy tą dyskusję i cieszmy się jazdą na rowerze ? Odnośnik do komentarza
log Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Czyli muszę założyć nowy temat bo widzę że inaczej się nie da. Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Dnia 12.08.2019 o 09:22, jajacek napisał: Żeby jeździć szybciej na trekkingu/crossie trzeba zmniejszyć opór czołowy i mieć stosunkowo gładkie opony na stosunkowo wysokim ciśnieniu. A czy są one szersze czy węższe to już nie ma wielkiego znaczenia. Sam rower tego typu jest totalnie nieaerodynamiczny. Największe zmiany zajdą poprzez zamontowanie lemondki i zmianę opon na bieżnik, który jest prawie gładki pośrodku opony i ciśnienie rzędu 4-5 bar. Jak się ścigałem na 15-kg trekkingu z lemondką to bez problemu wyciągałem średnią ponad 30 km/h samotnie i ze 35 km/h w grupie. To teraz jeśli już o temacie lemondki mowa, to mam pytanie - czy można ją bez problemu założyć do giętej kierownicy? Dokładnie takie coś jak poniżej. https://www.bikko.pl/rower-crossowy-romet-orkan-m-2014.html https://allegro.pl/oferta/lemondka-triathlonowa-alu-czarna-tt-7162997769?fromVariant=7063261819 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Nie Odnośnik do komentarza
remidas Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Przed chwilą, jajacek napisał: Nie Czyli dochodzi dodatkowo wymiana kierownicy na prostą? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Tak, kierownica taka jak w tych rowerach kosztuje 30-40 złhttps://allegro.pl/oferta/kierownica-zoom-mtb-al-110-d-640mm-m-31-8-czarna-m-7659663485?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=Cj0KCQjwv8nqBRDGARIsAHfR9wCBmjsCtR-Fc6AH1mnEXdDoxg0m-T8-dY8NRt9pWA1Im7K8lpoqYrYaAjIVEALw_wcB Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się