Skocz do zawartości

Jaki rower wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy w wyborze rowera
IInteresuą mnie 2 modele
1) BATAVUS Chicane N7 H53 pasek napędowy LETNIA PROMO  https://allegro.pl/oferta/batavus-chicane-n7-h53-pasek-napedowy-letnia-promo-8219014361
2)BATAVUS Zonar V27 H53 trekkingowy czarny 15kg 2019  https://allegro.pl/oferta/batavus-zonar-v27-h53-trekkingowy-czarny-15kg-2019-7151978349
Dla osoby wzrostu 172 cm i 80kg wagi.
Dodatkowo mam pytania odnosnie marki batavus i wadach bądź zaletach roweru na pasek napędowy. Czy dane rowery sa warte tej ceny? 

Dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Cytat

Do napędu zastosowano wspomniany już pasek napędowy, który w przyszłości ma całkowicie zastąpić tradycyjny łańcuch ponieważ ma więcej zalet takich jak dłuższa żywotność, brak smarowania i jest cichy w użytkowaniu.

Nowości są wprowadzane w rowerach sportowców za kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Możliwe, że napęd paskowy jest do użytku rekreacyjnego. Na szybko zajrzałem do Google'a i jakoś wiele o tych paskach nie ma. Jakieś notki producenta/dystrybutora i opinie użytkowników. Przyjmuje do wiadomości, że nie trzeba tego smarować i jest cichsze (aczkolwiek tu zależy wszystko od jakości łańcucha i napędu - ja na swój nie narzekam gdy jest nasmarowany) ale... co do zerwań nie mogę się zgodzić.

Nie jestem może najbardziej wymagającym rowerzystą ale nie oszczędzam też roweru. Nie raz musiałem zmieniać biegi pod sporym obciążeniem i jeszcze mi się nie zdarzyło zerwać łańcucha (odpukać!). Przy spokojnej turystyczno-miejskiej jeździe, do jakiej ten rower został zaprojektowany, nie wyobrażam sobie zerwania łańcucha. Może i ten pasek nie zrywa się tak często (jak zarzeka się producent) ale co jeśli się zerwie? Po pierwsze w trasie tego raczej nie naprawisz, po drugie czy każdy serwis rowerowy będzie miał części, widzę i narzędzia by wymienić pasek? No i kwestia kasy - jakoś nie sądzę aby taki pasek kosztował 50-60PLN. A nie jest wyzwaniem kupić porządny łańcuch w tej cenie.

 

O samej marce nie słyszałem ale poczytałem. Wygląda fajnie ale jak to w Polsce wygląda (np. z serwisem gwarancyjnym) to nie wiem.

Odnośnik do komentarza

W mojej pracy dyplomowej musiałem użyć jakiegoś przeniesienia napędu i o paskach też czytałem. W skrócie - jeśli ktoś jeździ 2-3 kkm rocznie i nie dba o rower - świetna sprawa. Wytrzymałość paska to około 50-100 kkm, przy uszkodzeniu spokojnie można kupić taki pasek, ale nie w rowerowym a raczej motoryzacyjnym/przemysłowym. Jest cichy, tłumi drgania i nie trzeba go smarować. Minusem pasków jest kiepska sprawność. Z prac po które ja sięgałem, wynikało, że nasmarowany łańcuch ma 98% sprawności, pasek około 94-95%. Nienasmarowany, zardzewiały łańcuch zbliży się do 90%. Więc jeśli ktoś mało jeździ i chcę mieć całkowicie bezobsługowy sprzęt - spoko, 10-15 lat będzie na tym rowerze (od strony napędu) bezobsługowe.

Ja jednak bym wybrał łańcuch ?

Ogólnie ten Batavus jest ciężki. 15 kg w wersji ze sztywnym widelcem to dość dużo, 17 kg to bardzo dużo. Na szybko, wśród rowerów trekkingowych wybierałbym coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/rower-trekkingowy-kross-trans-solar-m-19-kola-28-8330582560

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, thalcave napisał:

Nowości są wprowadzane w rowerach sportowców za kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Możliwe, że napęd paskowy jest do użytku rekreacyjnego. Na szybko zajrzałem do Google'a i jakoś wiele o tych paskach nie ma. Jakieś notki producenta/dystrybutora i opinie użytkowników. Przyjmuje do wiadomości, że nie trzeba tego smarować i jest cichsze (aczkolwiek tu zależy wszystko od jakości łańcucha i napędu - ja na swój nie narzekam gdy jest nasmarowany) ale... co do zerwań nie mogę się zgodzić.

Nie jestem może najbardziej wymagającym rowerzystą ale nie oszczędzam też roweru. Nie raz musiałem zmieniać biegi pod sporym obciążeniem i jeszcze mi się nie zdarzyło zerwać łańcucha (odpukać!). Przy spokojnej turystyczno-miejskiej jeździe, do jakiej ten rower został zaprojektowany, nie wyobrażam sobie zerwania łańcucha. Może i ten pasek nie zrywa się tak często (jak zarzeka się producent) ale co jeśli się zerwie? Po pierwsze w trasie tego raczej nie naprawisz, po drugie czy każdy serwis rowerowy będzie miał części, widzę i narzędzia by wymienić pasek? No i kwestia kasy - jakoś nie sądzę aby taki pasek kosztował 50-60PLN. A nie jest wyzwaniem kupić porządny łańcuch w tej cenie.

 

O samej marce nie słyszałem ale poczytałem. Wygląda fajnie ale jak to w Polsce wygląda (np. z serwisem gwarancyjnym) to nie wiem.

Wlasnie niewiele jest opini w internecie na temat pasków, z rowerem nie miałem doczynienia ładnych pare lat dlatego zdziwiłem się że w rowerze może byc cos innego oprócz łańcucha i tez chyba jestem zdania żeby brać cos wypróbowanego ale sprzedawca namawia mnie na ten rower nawet do tej promocji jeszcze 100 zł upustu mi zrobi. Sama zamiana paska chyba nie jest taka trudna myśle ze nawet łatwiej jest go wymienić jak łańcuch bo rozpina się ramę i można wymienić pasek. Z wad słyszałem ze potrafią psuć się łożyska z powodu napięcia paska ale to pewnie zależy od jakości łożysk. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Oskarr napisał:

W mojej pracy dyplomowej musiałem użyć jakiegoś przeniesienia napędu i o paskach też czytałem. W skrócie - jeśli ktoś jeździ 2-3 kkm rocznie i nie dba o rower - świetna sprawa. Wytrzymałość paska to około 50-100 kkm, przy uszkodzeniu spokojnie można kupić taki pasek, ale nie w rowerowym a raczej motoryzacyjnym/przemysłowym. Jest cichy, tłumi drgania i nie trzeba go smarować. Minusem pasków jest kiepska sprawność. Z prac po które ja sięgałem, wynikało, że nasmarowany łańcuch ma 98% sprawności, pasek około 94-95%. Nienasmarowany, zardzewiały łańcuch zbliży się do 90%. Więc jeśli ktoś mało jeździ i chcę mieć całkowicie bezobsługowy sprzęt - spoko, 10-15 lat będzie na tym rowerze (od strony napędu) bezobsługowe.

Ja jednak bym wybrał łańcuch ?

Ogólnie ten Batavus jest ciężki. 15 kg w wersji ze sztywnym widelcem to dość dużo, 17 kg to bardzo dużo. Na szybko, wśród rowerów trekkingowych wybierałbym coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/rower-trekkingowy-kross-trans-solar-m-19-kola-28-8330582560

Rower ma służyć głównie do jazdy po mieście, transport dzieci na foteliku z tyłu i niedzielne wycieczki poza miasto dlatego kg więcej czy mniej nie robi dla mnie różnicy zależy mi jedynie na trwałości bo to ma byc rower na całe życie a przynajmniej jego rama dlatego rozglądałem sie w marce gazelle i batavus a w tej cenie tylko batavus ma prądnice w kole i hamulce tarczowe szkoda tylko ze nie mechaniczne. Wyborem skłaniam się ku tańszej wersji tego roweru chociaż nie ma prądnicy, ale gdyby opinie forumowiczów potwierdziły słowa sprzedawcy zmieniłbym zdanie co do roweru z napędem na pasek bo ten rower posiada prądnice w kole.

Bardzo ładny ten  kross ale czy kross robi dobre ramy?

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Oskarr napisał:

Wytrzymałość paska to około 50-100 kkm, przy uszkodzeniu spokojnie można kupić taki pasek, ale nie w rowerowym a raczej

To nie jest pierwszy lepszy pasek klinowy. W rowerach praktycznie jedynym systemem tego typu jest Gates Carbon Drive. I tylko pasek od nich będzie pasował do zębatek.

Odnośnik do komentarza

Jeśli kupujesz dla siebie i masz już na tyle energii, aby napisać na forum i się dowiedzieć czegoś o rowerze, myślę, że nie będziesz miał problemu z wyczyszczeniem i nasmarowaniem łańcucha raz w miesiącu. Jajacek ostatnio pisał, że są podejrzenia, że Kross prawdopodobnie nie ma technologii na utwardzanie aluminium w rowerze. Ramy będą mniej wytrzymałe niż ramy najlepszych producentów w tej samej masie. W praktyce mówimy tu raczej o wytrzymałościach ram cieniowanych i używanych w sporcie, gdzie ramy alu ważą po 1,2-1,4 kg i przyjmują ogromne przeciążenia. Z Twoją masą i do Twoich zastosowań rama nie do zajechania (rama w trekingu nie jest specjalnie cieniowana i waży 2x tyle co rama do sportu).

2 lata temu odpadł z bagażnika dachowego przy 110km/h 6-7 letni rower trekkingowy krossa mojej dziewczyny. Rower trochę podrapany, wykrzywiona kierownica i błotniki do wyrzucenia. Z samą ramą nic się nie stało. Po wymianie kierownicy i błotników rower jeździ do dziś, zostawia jeden ślad i dalej można jeździć bez trzymanki.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. Rower sprawuje się bardzo dobrze jest wygodny i cichy dzieki zastąpieniu łańcucha paskiem, pozatym nie Odczuwam tego ze brak w nim łańcucha, z minusów to cena i brakuje jednak niskich biegów , ale to nie jest dla mnie przeszkoda bardziej mi zależy na szybkiej jeździe a w tym rower spisuje się znakomicie. Poszukuje szczegółowego opisu roweru typu ile np ma przednia zebatka zębów lub jakie można wstawić koła zamiennie do tego roweru ale niestety nigdzie tego nie ma, wie ktoś może skąd można zasięgnąć takich informacji? Sprzedawca obiecał ze się postara o cos takiego ale chyba już mu nie zależy jak sprzedał rower. 

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, moniczka117 napisał:

Cześć,  wybrałam sobie 2 rowery do jazdy trekingowej: Rower trekingowy Kellys Carter 60 2017 i Kellys Carson 60 2018 , i nie wiem na który się zdecydować

Nie wiem który lepszy, zależało mi żeby był lekki i aby móc na nim szybciej pojeździć

Rozumiem, że nick moniczka117 nie oznacza automatycznie płci pięknej? Bo podałaś rowery typowo męskie. Dla pań Kellys przewiduje model Cristy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...