Skocz do zawartości

Rekreacyjny, uniwersalny TRAIL/XC (hardtail) do 4 tyś. zł


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

poszukuję w miarę uniwersalnego roweru MTB hardtail)  trailowego lub XC w cenie do ~4 tyś. zł. Rower wykorzystywany będzie do rekreacji: 50% jazda po mieście, 50% w terenie głównie płaskim z niewielkimi wzniesieniami, kilka wyjazdów w roku w gór na mniej wymagające trasy. Podstawową cechą na której mi zależy jest geometria, która pozwoli na komfortową jazdę po płaskim oraz pozwoli na pokonanie łatwiejszych górskich tras. Temat ścigania się, zawodów XC itp w ogóle mnie nie interesuje. Rower ma dawać satysfakcję i frajdę z jazdy, nie męczyć sportową pozycją. Interesuje mnie rower na 29". 

Znalazłem kilka interesujących modeli, jednak nie potrafię ocenić, który będzie najbardziej komfortowy pod względem pozycji na rowerze oraz czy konfiguracja osprzętu zachowuje przyzwoity stosunek jakość/cena. Proszę o pomoc w tej kwestii.

1. Dartmoor Primal Intro 29 2019 - 3999,00 zł 

2. MERIDA BIG NINE 500 2018 - 3600,00 zł

3. OCTANE ONE Prone 29 2019 - 3229,00 zł

4. Unibike Flite 29 2018 - 3600,00 zł

5. Unibike Evo 29 2019 - 3500,00 zł

6. ROCKRIDER MTB XC 100 29'' Decathlon - 3999,00 zł

Tutaj proszę o jakieś propozycje, które waszym zdaniem będą lepsze. 

Jakie są różnice między tymi dwoma Unibike'ami ?

Ciekawa wydaje się ta propozycja z Decathlonu, tylko czy geometria tego roweru nie jest bardziej nastawiona na XC i daje mniej komfortu do jazdy rekreacyjnej ?

Kolejna kwestia to opony. Opony 2,3-2,4" nie specjalnie nadają się do jazdy po asfalcie. Czy możliwa byłaby w tych rowerach zmiana opon na bardziej uniwersalne tj. węższe o mniej agresywnym bieżniku ? Co myślicie o posiadaniu do takiego roweru dwóch zestawów kół ? Jednego na wyjazdy typowo górskie/terenowego i drugiego do jazdy po asfalcie ?

Odnośnik do komentarza

Masz rację, zmieniłem trochę tytuł tematu. Interesują mnie zarówno rekreacyjne modele trail jak i XC. Rower musi nadawać się do rekreacyjnej, sporadycznej jazdy łatwymi górskimi ścieżkami, a przede wszystkim być (dość) wygodny do codziennej jazdy po bardziej płaskim terenie w lesie i po polach z niewielkimi przewyższeniami.

Staram się porównywać wymiary (geometrię) w/w rowerów, jednak z braku doświadczenia nie jestem w stanie wyciągnąć wniosków, który rower będzie dla mnie odpowiedni, dlatego proszę o pomoc. 

Większy komfort z jazdy po płaskim terenie będzie gdy kąt HT angle będzie większy czy mniejszy ?

Odnośnik do komentarza

Na razie udało mi się sprawdzić: ROCKRIDER MTB XC 100 29'' Decathlon. Miałem możliwość przejechać się tym rowerem w rozmiarze L (mam 175 cm wzrostu) i wrażenia są takie, że nie podobała mi się pozycja, która była niewygodna, wymuszała pochylenie do przodu. Tu proszę o podpowiedź czy to kwestia rozmiaru, może rower był dla mnie za duży ? Czy ten model ma po prostu taka sportową geometrię ?

Mam jeszcze takie jedno nurtujące pytanie: jaka jest różnica w pozycji na rowerach trail i XC ? Bo z tego co poczytałem na internecie i usłyszałem na kilku video blogach na youtube to wnioskuję, że pozycja na rasowym rowerze XC będzie mniej wygodna, a na rowerze trail będzie bardziej naturalna, wygodniejsza. To prawda ?

Odnośnik do komentarza

ROCKRIDER MTB XC 100 29'' Decathlon - z opisu - Przeznaczony do rozpoczęcia uprawiania MTB Cross Country (XC).
Napaliłeś sie zapewne na "sportowość"  w nazwie, to i otrzymałeś w lekkiej dawce to czym jest SPORT na rowerze górskim - nieustanny balans równowagi dynamicznej - czyli Ty w ciągłym ruchu, a to "się robi" głównie z masą w połowie zawieszoną między przodem a tyłem czyli będąc pochylonym i w zasadzie częściej "siedzostojąc" niz jadąc siedząc.

Bardzo dobrze zrobiłeś ;) że próbowałeś - to oznacza że ... chcesz wygody ;) - sam odczułeś co oznacza w nazwie XC i nie jest to do końca dla Ciebie ;)

Tutaj masz bardzo pobieżny podział https://roweroweporady.pl/rodzaje-rowerow-gorskich/ a z Twojego opisu tego co chciałbyś robić z rowerem to nie XC nie Trail ale zwykły MTB z lekkim zacięciem sportowym czyli hardtail o wygodnej "turystycznej" geometrii plus dobrej klasy amor powietrzny a to wszystko na kołach 29 cali i oponami semislick od 2,25 w górę.

Czyli temat https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-4000-zlotych/ do przeczytania (bo jesteś amator z górnej półki) i chociaż ja niezmiennie póki są dostępne wskazałbym na to https://trekking24.pl/pl/romet-2018/4314-rower-mtb-romet-mustang-29-1-2018-czarno-bialy-5907782720094.html to inni pociągną nieco w góre maksując kwotę i wskazania na https://allegro.pl/oferta/rower-cube-attention-sl-black-2019-roz-19-gratis-7551229724

 

Odnośnik do komentarza

W kwestii Trail/XC masz rację że Trail powinien mieć bardziej wyprostowaną pozycją a jednocześnie inny (mniejszy) kąt główki rury sterowej. Konsekwencje są takie że takim rowerem trochę gorzej się podjeżdża pod sztywne podjazdy ale lepiej się zjeżdża.

Jeśli chodzi o XC 100 wziąłeś zły rozmiar. Odpowiedni jest M. Natomiast jest to rower o tzw. półprogresywnej geometrii. O ile kąt główki rury sterowej jest taki jak nowoczesnych rowerów mtb, czyli 69,5, to Reach jest wydłuzony o 20 mm i stosuje się krótszy wspornik kierownicy. Rura podsiodłowa ma łagodniejszy kąt, 72 stopnie, podczas gdy w MTB XC jest to zwykle więcej. Dzięki temu siedzisz bardziej do tyłu i jesteś dosyć mocno wyciągnięty. Krótszy wspornik daje lepszą zwrotność ale gorszą stabilność na zjazdach. I gorzej się podjeżdża bo na sztywnym podjeździe przednie koło będzie odrywać się od podłoża.

Odnośnik do komentarza

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Udało mi się dzisiaj przejechać Kellys Gate 30 2019 rozm. M oraz Cannondale Trail 2 2019 rozm. L oraz Giant Talon 2 2019 rozm. M. 

Wnioski: różnice zauważalne. Giant dość wygodny, ale jakościowo mam wrażenie, że najsłabszy. Kellys to (chyba) typowe XC, co jest odczuwalne i to nie moja bajka. Cannondale'a bardzo fajny, szkoda, że nie było M'ki, ale na L'ce bardzo pozytywne wrażenia. Wygodniejszy od Kellys. Cannondale bardzo dobry osprzęt, amortyzator Rock Shox Judy Gold, fajnie to działa i czułem się komfortowo mimo L. Niestety sporo przekracza budżet, bo mogę go dostać za 5000,00 zł i tylko L'kę w tej cenie. 

Dodatkowo porównałem teraz geometrię sugerowanego Cube Attention SL 2019 z tym Cannodale'em i na moje oko jest podobnie. Mam rację ?

Teraz muszę jeszcze usiąść na tego Cube'a, myślę, że może mi przypasować. Co jest najsłabszą stroną tego Attention SL ? Hamulce ? Na jakie warto wymienić ? Może uda się wytargować jakiś rabat na wymianę jakiegoś osprzętu.

Proszę jeszcze o sugestie jakiś modeli TRAIL hardtail do 4-5 tyś. zł. Chciałbym też coś sprawdzić, zobaczyć różnice. 

Wypowie się ktoś na temat tego roweru: Dartmoor Primal Intro 29 2019 ? Może coś ogólnie więcej o marce Dartmoor ? Chyba mało popularna w Polsce ?

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...