Skocz do zawartości
Kris1978

Merida reacto 400 rozmiar ramy

Polecane posty

Zwracam się z pytaniem  jaki rozmiar ramy wybrać przy wzroście 189 i przekroku 90 ponieważ zgodnie z numeracja producenta jestem na końcu numeracji rozmiarowej 56 a poczatku 59 ? 

Screenshot_20190416-232454_Chrome.jpg

Merida Reacto 300 lite rama.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
3 godziny temu, Kris1978 napisał:

Zwracam się z pytaniem  jaki rozmiar ramy wybrać przy wzroście 189 i przekroku 90 ponieważ zgodnie z numeracja producenta jestem na końcu numeracji rozmiarowej 56 a poczatku 59 ? 

Screenshot_20190416-232454_Chrome.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Czyli brać 56, jak nie zdołam przemierzyć takiej ramy ? 

Myślałem że już w końcu usiądę na ramę 56 w sklepie w którym chce kupić ten bike ściągnęli kolesia z takowa a tu koło na 52 zajechał i się nie a Reksio z PRL-u przejechałem 😉

Udostępnij ten post


Link to postu

Jak nie masz możliwości przemierzenia to bierz mniejszy  - zawsze możesz skorzystać z przymiarki w innym sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie za mały będzie rozmiar 56? Ja mam 179cm wzrostu i używam ramy z górną rurą 570mm (kąty ramy mam takie same jak w Meridzie). A kupiłem ją od gościa co miał taki wzrost jak Ty (Kris), jeździł z mostkiem 130mm a i tak rama była na Niego za mała. Proporcje ciała i preferencje są bardzo różne.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Ostatnio coraz więcej interesuję się bike fittingiem. Moje przemyślenia są takie że wielkość ramy należy dobrać pod zastosowanie, długość kończyn, długość korpusu, wiek i elastyczność.

Ostatnio fittingowałem mojego najlepszego kumpla, z którym jeździmy od lat. Miał jakąś pokraczną pozycję i nie czuł się dobrze na swoim Specu Roubaix w rozmiarze 56. Ma 178 wzrostu, przekrok 88, słaba elastyczność, wiek 50+. Po fittingu ma mostek zmieniony ze 100mm na 75mm, zmienioną wysokość siodełka, przesunięte do tyłu. I wychodzi że ta rama jest dla niego za duża. W 54 moglibyśmy zastosować mostek 90 czy 100. Ja widzę też po sobie że być może powinienem spróbować ramy 52 przy wzroście 175 i przekroku 86. Dochodzę do wniosku że osoby z długimi nogami, powinny być przesunięte do tyłu i mieć siodło z dużym offsetem. Wtedy generują więcej mocy z pośladków i mięśni dwugłowych. Konsekwencją tego jest odsunięcie się do tyłu od kierownicy. Żeby to skompensować trzeba skrócić mostek albo wybrać mniejszą ramę. A mostek optymalnie powinien być stosunkowo długi. Mostek krótszy niż 90 jest w zasadzie w szosie niedopuszczalny. Do tego dochodzi jeszcze gięcie i głębokość kierownicy.

Więc sądzę, że tu w tym konkretnym przypadku, gdzie kolega ma długie nogi, rama 56 będzie lepsza. A wybiera bardzo dobrze znamy mi rower na którym jeździ przynajmniej pięciu moich kumpli. Czyli aerodynamiczną ramę wyścigową z bardzo niską pozycją. Siodło będzie miał bardzo wysoko a kierownicę bardzo nisko co zwiększy jego dosięg do kierownicy w linii prostej. Na 59 będzie musiał stosować krótki mostek i kierownicę z krótkim dosięgiem. Natomiast żeby jeździć bez kontuzji na takim rowerze musi ćwiczyć jogę/stretching, rozciągać mięśnie dwugłowe i wzmacniać mięśnie korpusu. Z ksywki dedukuję, że ma 41 lat, więc jego elastyczność nie jest już zapewne pierwszej klasy.

Udostępnij ten post


Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...