Skocz do zawartości

KROSS LEA 6.0 czy 7.0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. 

Po dłuższym okresie chciałabym wrócić do roweru :)

Stąd prośba o pomoc w wyborze między Krossem 6 a 7..

Nie jestem mistrzem świata w wiedzy dot. osprzętu w rowerach więc proszę o pomoc. Nie brałam pod uwagę "siódemki" ze względu na cenę, ale promocje są teraz kuszące ...Na pierwszy rzut oka osprzęt mają bardzo podobny, chyba najbardziej istotna różnica między nimi to widelec. 

Na co dzień głównie będę jeździć w mieście, w weekend pewnie lekki teren. Pojęcia nie mam czy warto zainwestować w Lea 7 czy zostać przy Lea 6 i resztę pieniędzy zainwestować w błotniki , oświetlenie kask itd...NIe chciałam przekraczać 2 tys na wszystko, ale może warto dołożyć do siódemki i na kilka najbliższych lat mieć coś bardziej technicznie pewnego...nie wiem, 

Pomóżcie... ;)

Pozdrawiam, Kasia.

Odnośnik do komentarza

Tutaj specyfikacja:

https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-woman/lea-6-0

https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-woman/lea-7-0

Podsumowując nieistotne różnice - 7 ma nieco lepsze "przerzutki" i osprzęt niż 6 - ale nie jest to cos co zmienia diametralnie wygodę, trwałośc czy ogólnie jakość jazdy.

JEDYNA różnica która czyni 7 wartą tych dodatkowych kilkuset złotych to widelec (sama zauważyłaś) - jest to XCM RL - jest to minimum dla tego typu roweru - nie ma toto wprawdzie sensownego tłumienia ale 100 mm skoku daje przyjemniejsze odczucie "wygody" przejeżdżania nierówności, dodatkowy bonus jakim jest blokada skoku - jest miłym dodatkiem na równe nawierzchni.

Gdyby udało się z 6 wywalić tego amora standard i za niewielką dopłatą dać takie coś https://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross-county-marathon/prod/xcr-rlr-air27 to miałabyś fantastyczną 6 z bardzo dobrym amorem w cenie 7.

Niestety tak "se ne da" stąd 7 za klasę lepszy amor warta jest dodatkowej kasy - moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza

"Niestety tak "se ne da" stąd 7 za klasę lepszy amor warta jest dodatkowej kasy - moim zdaniem."


To po co mnie kusisz , skoro tak się nie da..;)


 


Wielkie dzięki za poradę, chyba się w takim razie skuszę na siódemkę, no i ja inna baba jestem  -jakoś ten róż (czy tam amarant )w szóstce mnie nie przekonuje :)


 


ale tak serio, jest później możliwość ingerencji w osprzęt i ew. założenia innego widelca czy taka opcja odpada - przepraszam za być może laickie pytanie ...


Odnośnik do komentarza

Gdybyś miała smykałkę do prac brudnych i trochę czasu to po kupnie 6 i widelca jak wyżej - zamiana trwa chwilę - ktoś zapewne kupiłby ;) na alledrogo "nówkę" M3030 - no ale kusi gwarancja 5 lat więc 7 w tej konfiguracji powinna być lepszym (w sensie wygodniejszym) niż 6.

Co zaś do pytania - jak złapiesz kapcia, urwie Ci się łańcuch albo zasyfi tłoczek (idąc trudnością wymiany, naprawy narastająco) to ostatecznie jak raz podpatrzysz jak to się robi będziesz chciała powierzać swój drogi sercu sprzęt serwisowi? ;) - oczywiście pytanie odrobine retoryczne - łańcuch czy kapcia naprawisz sama, widelca czy hamulca też ale jak obejrzysz jak to robić - stąd odpowiedź na Twoje pytanie - wszystko da się samemu wygrzebać i złożyć - wymaga to trochę wiedzy i podpowiedzi ale ...się da - ludzie rozbierają samochody do gołej blachy i składają ba są nawet pasjonaci którzy rekonstruują nawet czołgi do ostatbniej śrubki - a waga tej rozbiórki jest ... mierzalna w tonach ...

Ze względu na gwarancję 5 letnią na Krossa ... nie radziłbym przy nim grzebać jednak w sposób drastyczny (np. w widelec).

Odnośnik do komentarza

A to temat rzeka - zazwyczaj wskazuje taka drogę - wybierasz dowolny sklep oferujący rower upatrzony w najlepszej cenie z wysyłką lub odbiór roweru na miejscu - zazwyczaj 1-2 aby mieć alternatywne wybory (np. https://www.domenasportowa.pl/product-pol-185706-Rower-gorski-damski-Kross-Lea-7-0-27-5-2018-8983.html)

Kierujesz zapytanie do pana/pani po drugiej stronie chęć zakupu roweru majlowo i prosisz o dodatkowy osprzęt pasujący do roweru w dobrej cenie - jak znają się na rzeczy to CI poskładają części dodatkowe w przyzwoitych cenach jako uzupełnienie.

Wersja uboższa to samodzielne wypychanie koszyka w danym sklepie częściami - ale tu trzeba trochę wiedzy abyś nie wybrała czegoś od czapy. O ile błotniki dzwonki bagażniki czy koszyczki to sprawa indywidualna to oświetlenie tylne i przednie to temat na osobne omówienie - tył to zazwyczaj nieśmiertelny Wally https://www.mas.com.pl/mactronic-lampa-rowerowa-tylna-wall-e-ii-l-bpm-8sl,3,24005,24013a przód zas ... to zalezy jak jeździsz - od siebie zaleciłbym coś takiego https://allegro.pl/latarka-convoy-s9-cree-xml2-18650-4500k-24h-pl-gw-i7202748710.html (mocna latarka 3 trybowa z ładowarka w środku - pozostałoby kupić ogniwo) ale wielu ludzi uważa toto (dopóki nie uzyje 😉 ) za zbytek - niestety w dużo lepszej cenie do kupienia w Chinach.

Odnośnik do komentarza

Dyletant dylentanta nie uświadomi obiektywnie, nawet obiektywizm fachowca to zbiór cudzych subiektywnych informacji praktycznych i sprawdzonych które mogą stanowić podporę lepszą niż jej brak w dyletancie.

CO zaś do Leji - chodziła mi po głowie Merida czy Fuji ba nawet crossy zamiast mtb ... no ale niem chciałem rozwijać tematu ;) - za dużo pisania - poza tym o crossach do 2000 już gdzieś pisałem ... trza poszukać (np. tu https://roweroweporady.pl/f/topic/4216-kross-evado-50-czy-kands-crs-1200-dla-kobiety/)

Odnośnik do komentarza

1. To zapytam inaczej szerzej - dlaczego MTB a nie cross czy szosa? przez wzgląd na kształt ramy? (to ładne zawinięcie pod siodełko?)

2. Merida w osprzęcie niewiele jeśli wcale nie różni się od 7 - w zasadzie jakbym zmrużył oko i popatrzył z dystansu to są te same rowery - jedynie wybrałbym ten https://rower-sport.pl/pl/p/MERIDA-JULIET-7.40-2018-/3917- bo jest tańszy, niebieski i ma nieco ładniejsze wcięcie pod siodełko ;)

Odnośnik do komentarza

Szosa odpada (uwielbiam oglądać kolarstwo , żeby była jasnośc ) , odpada ze względów czysto praktycznych - na działce zazwyczaj jeździmy lasami gdzie ścieżki są usłane grubymi korzeniami...no żeby skały za przeproszeniem s....y szosą do lasu nie wjedziesz. 

Jeśli chodzi o crossa :

1 pewnie trochę brak wiedzy 

2 typ "damki" który zazwyczaj widzi się w crossach mnie lekko odrzuca

3 zawsze miałam MTB - kiedyś zwany zwykłym "góralem"

4 rozmiar koła ( jeśli się nie mylę zazwyczaj 28" ) trochę to duże jest  - mam świadomość, że 27,5 jest prawie taka samo duże , ale 28 już mnie chyba przerasta - i tu znowu ze wzgledu na brak wiedzy i doświadczenia - nigdy nie wsiadłam nawet na 28 "kółko...

to tyle.

Odnośnik do komentarza

no żeby skały za przeproszeniem s....y szosą do lasu nie wjedziesz.

Jak dobrze, że już ta wiedza mi się zapomniała ;)

 

A czemu musi być rama damska? I ile masz wzrostu? Ja mam 164cm i cross był dla mnie dużawy, ale bardziej chodziło o wysokość ramy i zbyt wyprostowaną pozycję niż rozmiar kół - jak wspomniałam, obecnie jeżdżę na szosie i na 26" ciężko byłoby mi wrócić.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...