Skocz do zawartości

Używka 1500 zł +/-100


Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście, na 26" jeżdżono, sama jeździłam, ale nie bardzo mam ochotę wracać, choć mierzę jedynie 164cm. Jeżdżono też na wielu innych mało wygodnych rzeczach, tak na marginesie. W każdym razie pierwsza zasadnicza wada 26" to po prostu prędkość. Trzeba się nieźle napedałować, aby gdzieś dojechać, podczas gdy na lekkiej szosie z 28" jest się tam "ino mig" ;)

Z całym szacunkiem dla wiedzy i doświadczenia, ale to zdanie przypomniało mi niedawny, trochę kontrowersyjny temat:

https://roweroweporady.pl/f/topic/4059-szybszy-rower-czy-wymiana-korby-prosze-o-porade/

Szosa jest szybsza (na asfalcie)... o jakieś 2 - 3 km/h. I nie jest to tylko moja opinia. Ale to nie z powodu średnicy kół. 26 x 1,9" są nawet kilka mm większe niż 700 x 23C

Jeśli autor tematu zamierza jeździć więcej niż 10% po drogach nieutwardzonych, to raczej nie szosa. Nie ma sensu takiego roweru przerabiać wstawiając np. szersze opony, czy korbę od krosa. Myślę, że Paweł (@Rowerowy 365) doradził Ci b. dobrze.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem - dla obciążonego roweru trzeba patrzeć tylko, żeby nie było mniej niż 32 szprychy. Większe znaczenie mają obręcze. Powinny być komorowe (to już chyba standard?) i najlepiej - kapslowane. Prawidłowe ciśnienie w oponach, dobrze i równomiernie naciągnięte szprychy. Oczywiście opona - nie jakoś szczególnie wylajtowana  i tak min. 28C.

Piasty na maszynach są wg mnie lepsze (ale opinie są różne) ze względu na bezobsługowość (do czasu - oczywiście) i znacznie większą odporność na wodę.

Nie ważysz dużo, ale 20 kg na bagażniku, to znacznie większe obciążenie dla tylnego koła niż osoba ważąca o 20 kg więcej. Jak wiozę 10 kg, to już trochę uważam na nierównej drodze. Wprawdzie nigdy nie miałem z powodu obciążenia problemów z kołem, a tym bardziej - piastą, ale bagażniki łamały się jak zapałki.

Niektórzy pewnie doradzą obniżenie ciśnienia, ale ja jestem przeciwny. W takiej sytuacji - znowu - kilka opon mi pękło przy obręczy. 

Odnośnik do komentarza

a taki outletowy duński nishiki https://www.olx.pl/oferta/rower-turystyczny-meski-28-nishiki-trekking-master-sl-shimano-alivio-CID767-IDwz1Aw.html#6347f26cb2?Dodam, że zależy mi na bagażniku, a kupując kandsa będą musiał dokupić ( 150 zł bagażnik crosso). Weźcie pod uwagę, że  może uda mi się stówkę wynegocjować. Albo kupic https://allegro.pl/2018-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-men-19-i7231347362.htmli wymienic korbę na tą https://allegro.pl/korba-shimano-alivio-fc-t4060-44-32-22-175mm-czarn-i6017082792.html. Jak myślicie?

Odnośnik do komentarza

A może jakiś cross? Te ze stajni Spartakus/Lazaro/Kands i reszta ekipy są tanie, całkiem dobrze wyposażone, można wrzucić sztywny wideł przy zakupie. Koła 28" więc toczyć się będą, szersze opony niż w szosie, wygodniejsza pozycja.

Może właśnie potrzebujesz czegoś takiego? To rozwiązanie pośrednie ale jak się nie ma co się lubi..

Na jaki widelec oni mi to wymienią? Na widelec o równowartości tego który jest fabrycznie?

Odnośnik do komentarza

Na zwykły aluminiowy w kolorze ramy, jaki jest w tych najtańszych Spartacusach bez amortyzatora :)

Co do tego Nishiki, to on już ma ten markowy bagażnik czy tylko bagażnik? Po drugie trochę ciężki. A po trzecie, dopytałeś, co to znaczy outlet? Bo zaraz się okaże, że pół śrubek brakuje, ale "nie przeszkadza to w użytkowaniu".

 

Z całym szacunkiem dla wiedzy i doświadczenia, ale to zdanie przypomniało mi niedawny, trochę kontrowersyjny temat:

https://roweroweporady.pl/f/topic/4059-szybszy-rower-czy-wymiana-korby-prosze-o-porade/

Szosa jest szybsza (na asfalcie)... o jakieś 2 - 3 km/h. I nie jest to tylko moja opinia. Ale to nie z powodu średnicy kół. 26 x 1,9" są nawet kilka mm większe niż 700 x 23C

W sumie nie do końca łapię analogię ;) Być może masz rację, kłócić się nie będę, zwłaszcza, że nie czytam badań amerykańskich naukowców, tylko jeżdżę. Pisząc o 28" nie miałam na myśli jedynie szosy, ale też Spartacusa z amortyzatorem. Zanim na MTB 26" zaczęłam osiągać średnie rzędu 22km/h musiałam zrobić jakieś 1,5kkm i jeździć regularnie. Osiągnięcie tej samej prędkości na 28" wymagało ode mnie wyłącznie zakupu roweru. Oczywiście, że to nie jest tak, jak niektórzy by chcieli - kupujesz szosę i automatycznie na liczniku pojawia się trójka z przodu. Chodzi jedynie o to, że nie wyprzedzają mnie już wszyscy użytkownicy dróg, a tylko część oraz o to, że jeżdżenie wymaga znacznie mniej siły. Co ma swoje dobre i złe strony ;)
Odnośnik do komentarza

Poczytałem trochę w sieci i przekonałem się, że  kands 2018 w porównaniu do np. lazaro v3 lub spartacusa 3  ma gorszy stosunek cena/klasa osprzętu. Tzn. kupując kandsa  maestro 2018 płacimy jakby 250 za lepszą korbę na octalinku. W jednym z tematów na tym forum pewien forumowicz kupując spartacusa zrobił taki zabieg, że dogadał się ze sklepem żeby mu zmodyfikowali rower w kwestii amortyzatora.  Podoba mi się to, tylko jaki najlepiej wybrać amor za powiedzmy 400 zł?

Odnośnik do komentarza

400 stóki to nie jest kwota za którą możesz zaszaleć i dużo lepszego niż fabryczny nie dostaniesz - jeżeli w ogóle będzie lepszy. 

Nishiki całkiem fajny ale Elle dobrze prawi - dowiedz się szczegółów.

Lazaro jest w ciekawej cenie - można brać.

Korbę sobie odpuść - możesz wymienić ale dopiero jak się zużyje, wcześniej nie ma sensu i szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza

Chyba nie jest tak źle:

https://www.dadelo.pl/amortyzator-sr-suntour-nrx-d-rl-pd15872/?v_Id=52974

spreżynowy - trwały tani w eksploatacji ale mniej czuły

 

https://www.dadelo.pl/amortyzator-sr-suntour-nrx-d-rl-air-pd15874/?v_Id=103604

lepszy, bardziej czuły - droższy w eksploatacji.

 

Ale wg mnie spróbuj najpierw na fabrycznym, nie powinno być tak źle to w końcu będzie nowy sprzęt. Dopiero jak go zużyjesz pomyś o wymianie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...