Skocz do zawartości

Kolarka do 3000-3500


Rekomendowane odpowiedzi

Waga roweru ma aż tak duże znaczenie przy średnich prędkościach? Ostatnio robiłem  test swojej kondycji ( nie jestem jakimś zaciętym sportowcem) i przejechałem odcinek  40 km na rowerze trekkingowym o wadze 13 kg+ sakwa z ładunkiem ~ 6 kg ( bez amortyzatora, pozycja bardziej pochyła <60 st., opony 32c). Czy zmieniając ten rower który mam na tribana 520, który waży jakieś 11 kg, odczuję przyrost średniej prędkości? Nadal mam rozterki, bo również chciałem kupić nowy rower,a jeśli ten który mam będzie niewiele gorszy od tribana 520, to czy jest sens wydawania 2,4 k zł?  

Odnośnik do komentarza

Nie mam zamiaru sie scigac, ale jezdzic z klubem roznymi trasami, wygodna pozycja mile wskazana na rowerze ( nie patrzac ze duzo zalezy ustawienie wlasne ).. Wiadome ze to rower nie jedzie tylko my wlasnymi miesniami, no ja jestem w stanie 33km/h jechac non stop 100km i wiecej jesli chodzi o trase.. Tylko to tez nie sa male pieniadze i mam mysli czy ten rower jest wart takiej ceny ten 540, kupujac teraz lepszy rower to wciaz i tak ok 3 miesiecy jazdy :D .. Przymierze oba rowery, ale chyba zdecyduje sie na 540, drobne zmiany sam wprowadze pod wygode ..ciezko mi dogodzic :P

Odnośnik do komentarza

Tobie trudno dogodzić? Zobacz sobie na nasz całkiem niedawny temat na 24 strony :p https://roweroweporady.pl/f/topic/3483-nowa-szosa-zaczynam-poszukiwania

 

Jeśli idzie o wygodę, dobrym wyznacznikiem jest stosunek wartości stack/reach - im wyższy, tym wygodniej. Natomiast, czy warto się ładować w nowy rower? Na dwa razy. Wiadome, że nowy rower to nowa frajda i takie tam. Ja wymieniałam, bo kupiłam za duży, ale na przykład rękami i nogami broniłam się przed 105-tką, bo wszystko do niej dwa razy droższe niż do nowej Sory. Są natomiast tacy, którzy na to kompletnie nie patrzą i jak już kupować, to jak najlepiej. Jak się tak zastanowić, to jedni i drudzy mają swoje racje. Na Sorze też się można ścigać, co najwyżej szanse mniejsze, bo trudniej. Ale po coś te grupy są. Gdyby było inaczej, powstałby Tourney dla ubogich (z całym szacunkiem dla wszystkich, którzy na nim jeżdżą), coś pośrodku dla klasy średniej, może jeszcze dodatkowa grupa dla biedniejszych sportowców oraz przysłowiowe Di2 dla totalnego pro. Mamy 3-4 grupy, podczas gdy w rzeczywistości jest ich dwa razy wiecej.

Odnośnik do komentarza

Trzeba było od razu pisać, że masz starego Clarisa, a nie pytać, czy warto kupić coś "niewiele lepszego od 520". Ja tam o nowym Clarisie nie chcę słyszeć, choć 33km/h to u mnie jedynie prędkość chwilowa ;)

no nic wazne ze jakies juz ,,kolo,, do wyboru roweru mam, i teraz tylko do sklepow i dobierac.. :P no mam nadzieje ze zmiana sprzetu na odrobine lepszego zmotywuje do intensywnego cwiczenia - zwiekszenia predkosci :)

edit:  http://allegro.pl/nowy-rower-szosowy-dema-leony-6-0-tiagra-rozm-51cm-i6779276145.html#thumb/5a to ? 

https://www.pepper.pl/promocje/karbonowy-rower-szosowy-blue-andaz-105-86814

http://allegro.pl/rower-szosowy-marin-argenta-elite-52-tiagra-carbon-i6465517542.html

https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-radial-revere-carbon-11-sram-apex-10-rozmiary-xxs-za-499-gbp-95-gbp-dostawa-do-polski-79347

http://allegro.pl/rower-szosowy-28-folta-catania-full-shimano-tiagra-i7239802136.html#thumb/15

https://velo7.pl/szosowe/154-guerciotti-argo

https://velo7.pl/rowery/472-sensa-trentino-sl.htmlSH-105 5800 warto ?

Odnośnik do komentarza

nie treking.. szosowka tylko ze skladana , osprzet clariss , opony 700x23. na trekingu bym nie dal rady :D choc jezdzilem 7lat ale czas na zmiany ;33

 

Hahaha, pochrzaniło mi się, bo karol1994cz pisał o trekingu i Was pomyliłem :D

 

A powiedz jeszcze, na trasie masz jakieś podjazdy? Tak na 100km ile przewyższenia robisz? Bo jak masz płasko to Ci spokojnie Sora wystarczy z kasetą 12-23 albo 12-25 (zależy czy chcesz koronkę "16"). 

Odnośnik do komentarza

Ja widać po Elle, człowiek szybko się przyzwyczaja do lepszego i jednak często Sora nie wystarcza. Po obecnej obniżce Ultegra 6800 na wyprzedaży obecnie kosztuje 2200. Ja jestem zdania że 105 5800 nawet w minimalistycznej wersji z klamkomanetkami, przerzutkami, kasetą i łańcuchem, warto mieć jak się sporo jeździ. Dostaje się bardzo dobrze zestopniowane kasety, bardzo ergonomiczne klamki i szybko i dobrze i szybko zmieniające biegi napęd.

Odnośnik do komentarza

Ej, co ja? Ja chciałam Sorę i dalej bym chciała Sorę, a tylko przez względy ode mnie niezależne (kasa :() będę prawdopodobnie jeździć na 105. Jak już pisałam w innym temacie, mam znacznie większe parcie na łożyska maszynowe i tu faktycznie przyznaję się do przerostu formy nad treścią ;) Po drodze kusi mnie jeszcze karbonowa sztyca i karbonowa kierownica, a taka Tiagra to jest na jakimś szarym końcu listy marzeń.

Odnośnik do komentarza

Hahaha, pochrzaniło mi się, bo karol1994cz pisał o trekingu i Was pomyliłem :D

 

A powiedz jeszcze, na trasie masz jakieś podjazdy? Tak na 100km ile przewyższenia robisz? Bo jak masz płasko to Ci spokojnie Sora wystarczy z kasetą 12-23 albo 12-25 (zależy czy chcesz koronkę "16"). 

mieszkam na podkarpaciu, ale do województwa  świętokrzyskiego mam rzut beretem :D a tam sa gorki 10% nachylenia i wiecej momentami :) Czesto tam jezdze by wlasnie cwiczyc podjazdy

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...