Szymon535A594D4F4E Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Witam, właśnie zakupiłem nowy rower (Romet Boreas 2). Niestety mam z nim parę problemów technicznych, co do których chciałem się Was poradzić. 1. Wyczuwalny jest dość duży opór jaki stawia napęd. Po zakręceniu korbą wykonuje samodzielnie około jednego obrotu. Podczas jazdy też czuję opór pod pedałami. Mając porównanie z użytkowanym przeze mnie dotychczas dziesięcioletnim już rowerem - opór jest naprawdę bardzo wyczuwalny. Czy powinienem poczekać aż napęd się po prostu dotrze czy może wymaga przesmarowania lub innej interwencji? 2. Usłyszałem, że zarówno przednie, jak i tylne koło ociera się o coś przy każdym obrocie (klocki hamulcowe to raczej nie są, bo w rowerze są tarczówki). Uważnie się przyjrzałem i widoczne jest bicie koła na boki. Niewielkie, około 2 mm, ale jednak wyczuwalne. Normalnie pewnie bym to zignorował, ale w tym wypadku koła wyraźnie się o coś ocierają, co jest wysoce niepożądane. 3. Kiedy próbuję zrzucić łańcuch na mniejszą zębatkę, a jednocześnie intensywnie pedałuję, to nic się nie dzieje. Przy mniejszych obrotach nie ma tego problemu. Trzeba wykonać regulację przerzutek? Planuję wymienić opony, więc nie za bardzo chciałbym testować rower przy dłuższej jeździe, by ich po prostu nie zużyć. Z tego względu mam wybór: od razu iść z tym do serwisu i poprosić o zajęcie się napędem albo/i centrowaniem kół oraz regulację przerzutek. Ewentualnie uznać, że to naturalne przy nowych rowerach i z czasem napęd powinien się dotrzeć. Co sądzicie? Z góry dziękuję za porady Pozdrawiam Szymon Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Oczywiście że jak najszybciej należy wszystko wyregulować, rower nie powinien ''przeszkadzać'' w jeździe. W zasadzie to wina sklepu który sprzedał Ci nieprzygotowany rower i to ono powinni się zająć serwisem lub pokryciem jego kosztów. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Może masz krzywo osadzone koło i/lub słabo ściśnięte samozamykaczem. Stąd bicie i ewentualne tarcie na klockach. Regulacja przerzutki nie jest skomplikowana, może trzeba poluzować linkę na baryłce. Odnośnik do komentarza
janciowodnik Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Przypuszczam, że suport jest na łożyskach maszynowych. Najczęściej ciężko chodzi, jak mufa jest krzywo nagwintowana, albo krzywo wkręcone miski miski suportu. Na takim ułożyskowaniu korba powinna się kręcić, jak wiatrak. Bicie koła 2 mm to bardzo dużo, ale gdyby tylko o to chodziło - wolał bym sam wycentrować. Szybciej, prościej, pewniej. Jeśli nie widać, o co koło obciera, to pewnie klocki, bo ich właśnie przy tarczówkach nie widać. A może tarcza bije? To dasz radę zauważyć. Regulacja przerzutki nie jest skomplikowana, może trzeba poluzować linkę na baryłce. Teoretycznie tak. Sprawdzić zawsze warto, ale mnie jeszcze nigdy nie udało się wyregulować naciągu linki tak, żeby wszystkie biegi wchodziły płynnie w górę i w dół. Wprawdzie bawiłem się napędami niższej klasy ;) .Tych, których znam - co mają manetki indeksowane - zawsze stosują jakieś patenty w rodzaju: 2 biegi w górę - 1 w dół. Ale, oczywiście - to nowy i drogi rower na gwarancji, więc trzeba naciskać sprzedawcę, by to wyregulował. Odnośnik do komentarza
Wyczynowy Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Ja również uważam, że kolega powinien udać się z tym rowerem do serwisu, czyli najlepiej do tego sklepu z rowerami, w którym był kupowany. W każdym rowerowym powinien też być SERWIS ROWEROWY i mechanicy, którzy sprawdzają stan rowerów. Zdarza się, że przy zakupie nowego roweru, coś tam może być mocno skręcone, niedokładnie skręcone i w każdym sklepie rowerowym, mają obowiązek to sprawdzić i poprawić. Tym bardziej że nowe rowery są na gwarancji. Zawsze, przed zakupem nowego roweru, serwisanci powinni sprawdzać wszystko dokładnie, czy każda część tam jest prawidłowa. Podczas jazdy rowerem, nie może nic obcierać, pykać i brzęczeć. Rower powinien cicho chodzić. Odnośnik do komentarza
Szymon535A594D4F4E Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Za waszą radą nie czekałem aż będzie lepiej, tylko poszedłem do serwisu (na razie do mojego lokalnego, bo rower kupiłem wysyłkowo) i... bardzo dobrze, bo chyba wszystko się wyjaśniło. Centrowanie kół poprawione, a zmiana przełożeń działała źle nie przez złą regulację, tylko wygięty hak przerzutki :mellow: Pudełko było w dobrym stanie, więc podczas transportu raczej nie został uszkodzony. W związku z tym jutro oddam rower do autoryzowanego serwisu w ramach gwarancji. Dzięki za radę Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się