Skocz do zawartości

Uniwersalny rower na dłuższe dystanse [1500-1800 PLN]


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego, co się wstępnie zorientowałem, to tego roweru (Vipera 2017) w okolicznych sklepach nie znajdę, choć ostatecznie będę to wiedział dopiero w czwartek. Może będzie szansa znaleźć Flasha 2017 albo Crossfire'a 2017. Na pewno są wszystkie modele tegoroczne. Ale to są chyba takie same ramy, więc dla mierzenia rozmiaru nie ma to znaczenia? Pewnie i tak będę potrzebował 23".

 

Najpewniej zostaje więc zamawianie przez Internet. Na szczęście jeszcze da się znaleźć niebieskiego.

 

W ostateczności, gdyby coś było nie tak, lub nie dało się już kupić: ile trzeba dołożyć do innego roweru z podobnej klasy osprzętem? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza

Te rowery schodzą ładnie i po cichu ze sklepów. Crossfire i niższe częściej są po sklepach a Viper jednak droższy i w wielu miejscach tylko na zamówienie. Ja też się jako tako mierzyłem na niższych modelach a mojego sprowadzali mi na zamówienie. Szukałem rocznika 2016 bo taniej ale już nie było rozmiaru nawet u producenta i poczekałem na wersję 2017 którą w sumie świeżo montowali. Kupowałem początkiem marca 2017r. Potem może jakaś sztuka czy dwie na sezon były ale nie ściągają w nadmiarze, zależy od regionu i wielkości sklepu. Stare roczniki zostają jeżeli ktoś nie odebrał lub rozmiar mało chodliwy np. 23"

Teraz sezon, rowery schodzą i mają wyższą cenę.

 

W tym temacie https://roweroweporady.pl/f/topic/3525-poprawa-kondycji/masz rower Saveno Everest 4.0 w jakimś stopniu podobny do Unibike. Możesz jeszcze popatrzyć na Rometa czy http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-dr

Odnośnik do komentarza

Spora różnica w cenie... Ten Everest w ostateczności do rozważenia, zdecydowanie zyskuje amortyzatorem, ale tanie hamulce tarczowe to już wada. No i największy rozmiar to 21".

 

W podobnej cenie jest Giant Roam 1 z zeszłego roku i on też by w razie czego wchodził w grę, chyba nawet bardziej.

 

Ogólnie liczę, że uda się z Viperem, bo chyba nie ma sensu przepłacać. Jak wspominałem, zakładam, że mam rozmiar właśnie 23" (187 wzrost, 91 przekrok), choć też już nie we wszystkich sklepach internetowych jest dostępny. Dam znać, jak już posadzę na czymś tyłek.

Odnośnik do komentarza

Warto by dla orientacji zmierzyć, podać długość nogi (przekrok). Na obrazku parametr PK bo tam mogą wylądować twoje cohones :wub: więc potrzeba strefy bezpieczeństwa z 5 cm.

Pamiętaj, ze to typ cross a nie MTB i będzie mniej zwrotny. Jeżeli weźmiesz większy choćby na granicy używalności to będzie krowa, limuzyna i np. w lesie na dobrej ścieżce ale krętej pagórkowatej braknie ci zwrotności, pewności, komfortu podparcia.

 

gts_frame.png

 

S       M       L      XL
17"   19"    21"   23" Rozmiar ramy 
432  483  533  584  Długość rury podsiodłowej [mm] ST
573  591  595  603  Efektywna długość górnej rury [mm] TT
120  120  150  170  Długość główki ramy [mm] HT
73  73  73  73  Kąt rury podsiodłowej SA
71  71  71  71  Kąt główki ramy HA
445  445  445  445  Długość tylnego widelca [mm] RC
1067,8  1086,3  1097,5  1107,3  Baza kół [mm] WB
726  765  810  850  Przekrok [mm] PK

 

Źródło:

 

 

 

Za mały też nie może być bo na normalnej drodze będziesz jechał jak na rowerku dla dziecka

 

 

Trzeba też pomyśleć o uniknięciu zawadzania butem o przednie koło przy skręcaniu i ułożeniu tułowia z siedzenia do kierownicy.

 

Odnośnik do komentarza

Przy długich nogach według mnie właśnie mniejsza rama ma sens - siodełko wysuniesz wyżej, nie musisz opierać klejnotów na górnej rurze, a kierownicy dosięgać przydałoby się w miarę komfortowo. Tymczasem im większy rower, tym wieksza odległość między siodełkiem i kierownicą. Z kolei (przy danym wzroście) im dłuższe nogi, tym krótszy tułów.

Odnośnik do komentarza

Podawałem wyżej. Przekrok 91 cm, mam długie nogi. Stąd obstawiam, że będzie potrzebny 23", ale mam nadzieję jutro się do czegoś przymierzyć i to zweryfikuję.

 

Szukałem tej informacji na dwóch pierwszych stronach a miałem pod nosem. Przyznaję sobie tytuł ślepa ciapa dnia. W moim przypadku i paru osób nie wiedzieliśmy który rozmiar (Unibike) w końcu tabelarycznie się nada. Po szybkiej przymiarce widziałem, że 21" w przekroku jest za duży.

Historycznie https://roweroweporady.pl/f/topic/1708-rower-crossowy-dla-60-latka-do-okolo-2500-pln/(gość podaje swoje wymiary) Należy pamiętać, ze wartość przekroku użytkowników to wartości umowne często obarczone jakimś błędem pomiarowym.

Odpowiedź PW którą tu skracam:

 

Witam,nie miałem za dużo czasu aby go solidnie przetestować.Przejechałem jakieś 25 km (20 km po płaskim 5 km las wokół jeziora)To co zwróciło moją uwagę: Rozmiar 21" to kawał roweru dla mnie jakby na styk, nie popełniłbym błędu gdybym kupił rower z ramą 19'' . Lekko podniosłem wspornik kierownicy i wszystko jest ok. ale myślę ,że 19"  do jazdy po zróżnicowanym terenie i takiej jazdy bardziej sportowej byłaby lepszym wyborem. Na dłuższą trasę jednak raczej 21" Nie wiem jaki masz wzrost  ale weź pod uwagę co napisałem. Ja mam 183 cm wzrostu.Jeżeli chodzi o hamulce ,  chciałem V-ki i jest ok .Miało być jak najwięcej prostoty  i jest . Tarczówek nie chciałem.Sztyca pod siodłowa nie przeszkadza mi ,czyli jest ok .Kierownica i uchwyty na dłonie w porządku .Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wspornik kierownicy ,pomaga dopasować prawidłową  sylwetkę na rowerze. Przerzutki pracują płynnie .Na płaskim amortyzator zblokowany, w lesie odblokowałem coś tam tłumi ... to na razie tyle.

Pozdrawiam

[...]

Opony jeszcze do wytrzymania na płaskim (jak na razie) chociaż bieżnik do lekkiego terenu.siłą opony trochę słychać jak jedziesz po asfalcie.Szerokość ,jak dla mnie ok. W lesie na korzeniach trzeba uważać.

Kolor grafitowo-srebrny . Prawie cały osprzęt Deore  Trudno znaleźć rower z takim osprzętem w takiej cenie ...

Pozdrawiam

 

Coś by jeszcze pewnie znalazł w wyszukiwarce bo było pisane też o innych Uniakach. Niestety nie wiemy jak wyglądają opinie, wrażenia na czas obecny.

Odnośnik do komentarza

23" nie znalazłem. Usiadłem na jeszcze jeden model 21". Co prawda bez ustawiania siodełka i kierownicy, które trzeba by było trochę podnieść, ale to już spory rower. Tabelki chyba przekłamują, bo wydaje się, że 23" mógłby być nieco za duży. Tak też mi zasugerowano w sklepie. To coś już wiem. Trzeba zrobić na niego miejsce i można zamawiać przez Internet (nie ma już szans na sprowadzenie modelu 2017, tylko sporo droższy tegoroczny).

Odnośnik do komentarza

Cały czas odnoszę się do modeli Unibike.

Sytuacja podobna do mojej przed zakupem i jak mówiłem niektóre zwłaszcza te rok starsze rowery schodzą (bo jest ich mało na sklepach, są chodliwe) Na sklepach (u mnie aż w jednym) był bodaj inny rozmiar niż mój lub mój i większy. Naprawdę nie pamiętam. W każdym razie najdłużej leżą te mniej typowe i największe czyli 23" może 21" ale mniej i też nie wiecznie. Po ogłoszeniach widziałem prawie nowe rowery do sprzedania ale właśnie te duże 21-23". Prawdopodobnie, patrząc na ilość ogłoszeń ludzie przesadzili z wielkością roweru.

Chciałem Vipera a musiałem przymierzać się fizycznie na modelu Crossfire na szczęście rama ta sama choć wtedy nie byłem pewien. Niektóre modele, marki są bardzo podobne a inne zupełnie różne nie w całości ale w detalach jak np. kąt, długość tej rury pod kroczem. Przymiarka a przymiarka to różnica. Chodzi o warunki w sklepie i nasze emocje, rozeznanie, oczekiwania. Wychodzi na to że mi się udało choć nawet do domu dojechałem na zbyt niskim siodełku i po czasie dojrzałem do jego podniesienia. Tobie @kluchman powiem tak. Liczbowo 21" a 23" wydaje się dużą różnicą, przeskokiem ale wartości w tabelce zdają się mniej duże. Jeżeli znajdziesz 23" do przymiarki to super. Lektura z for wskazuje dla ciebie 21" i przynajmniej miałeś możliwość pomacać 21 a to już daje jakąś orientację. Na tym drugim oglądanym jeżeli masz możliwość to trochę ustaw siodełko. Może nie będzie to idealne ale zawsze coś. Te co ja mierzyłem to miały prawie kapcia a to też jest różnica w wysokości czasem wręcz graniczna. W Viperze sztyca nie jest zamykana szybkozamykaczem jak w niższych modelach więc trzeba wysępić klucz.

21" groziło moim cohones na poważnie więc zdecydowałem się na 19" (który wydawał się za mały a sprzedawca nie pomagał) i mam bufor bezpieczeństwa ale zależy jak leży to jednak nie ogromny. Taka geometria crossów. W MTB może nawet rekreacyjnym kąt górnej rury bardziej opada co daje więcej bezpiecznego dystansu.

 

Mógłbyś jeszcze pomyśleć nad http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-aldość jednolite Shimano Alivio i po zużyciu montować systematycznie podzespoły grupy Deore ale i tak pewnie problem z możliwością przymiarki. Raczej jesteś skazany na modele 2018. Mógłbyś też wstępnie kupić Unibike Crossfire i też systematycznie ulepszać ale Northec DB AL jest sprzętowo raczej lepszy niż Crossfire. Piszesz, że w sumie możesz wydać nawet 5000 zł w razie konieczności. Nie wiem co jeszcze siedzi na tym rynku nie mówiąc o zagranicy bo chwilę temu nie miałem pojęcia o istnieniu rowerów Saveno. Póki co patrząc an propozycje i relację cena - specyfikacja. Bez zabawy w ulepszanie to Viper. Inne propozycje może wpadną jak już kupisz rower (tak bywa). Ewentualnie ponownie rozważ Saveno Everest, Giant jeżeli są modele 2017 w dobrej cenie bo teraz (umownie) inaczej patrzysz na rozmiar 21" lub czekasz do końca sezonu na obniżki. Wiem. To jest mętlik niesamowity. Po pierwszym mętliku miałem praktycznie 10 lat przerwy w pomyśle kupowania roweru i w końcu kupowałem z ozorem na brodzie.

Odnośnik do komentarza

W tego typu wymienianie części nie chce mi się bawić, bo i tak sam bym tego nie zrobił. Wiesz, jak już wspominałem na początku - móc wydać mogę, ale czy jest sens? Też już patrzyłem z ciekawości na Zethosa. A tak naprawdę, to nigdy nie jeździłem na rowerze wartym więcej niż 1000 złotych i Viper to już jest dobry rower. Viper zasadniczo mi odpowiada z jedną małą wadą. Ma kiepski amortyzator. Jednak średnio widzę sens dokładania kolejnego tysiąca do podobnego lub niewiele lepszego roweru, tylko z lepszym amortyzatorem i jednym z najniższych modeli hamulców tarczowych. Chciałbym po prostu sztucznie nie przedłużać procesu decyzyjnego.

Odnośnik do komentarza

Znalazłem Vipera i tylko utwierdziłem się, że 21" to w tym przypadku optymalny rozmiar.

 

Temat powinien więc być zamknięty, ale coś mnie kusi, czy by nie dopłacić kolejnych kilku stówek i nie wziąć wyżej wskazanego Saveno Everest 4.0. Nie jestem pewien, czy warto, ale na zdjęciach bardziej mi się podoba i też jest chwalony. Jakaś przymiarka na początku przyszłego tygodnia, jak go znajdę, a znaleźć nie tak łatwo. Jak się uda i na żywo też będzie mi pasował, to być może zdecyduję się na niego. Chyba, że są jakieś wyraźne minusy w porównaniu z Unibike i niewarto przepłacać? Poza różnicą w hamulcach i ceną.

 

Z drugiej strony po zakupie akcesoriów już można wyraźnie przekroczyć 3 tysiące, więc żeby to robić, przydałyby się mocniejsze argumenty.

 

Dawno przy żadnym zakupie nie marnowałem tyle czasu. Zwykle wiem, czego chcę. A mógłbym wejść do sklepu, wybrać coś z oferty i wyjechać. Może nie byłoby to optymalne, ale jak efektywne. Ostateczny deadline na ostateczny wybór do końca przyszłego tygodnia. Starczy, bo pogoda super i chciałbym już pojeździć.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...