Skocz do zawartości

Accent CX-One Pro Disc Custom


Rekomendowane odpowiedzi

Specyfikacja:

 

Rama: Accent CX-ONE PRO DISC aluminium 6061 T66 700C rozmiar M

Widelec: Accent CX-ONE PRO DISC CARBON/ALU

Stery: Neco H373

Korba: Shimano Sora R3000 50/34 170mm

Support: Accent BB-EX1

Przerzutka przednia: Shimano Sora R3000 2rz

Przerzutka tylna: Shimano Sora R3000 GS

Manetki: Shimano Sora R3000 2x9

Kaseta: Shimano Altus 11-32

Łańcuch: Shimano CN-HG53

Koła: kompletne Kross MTB 29 na piastach Joytech

Hamulce: Shimano BR-R317 + SM-RT56 160mm

Opony: Cyclocross Speed 700x35C (zwijane)

Kierownica: Pro LT 40cm 31.8 anatomiczna

Owijka: ACCENT AC-TAPE

Wspornik kierownicy: Pro LT 100 +/-6stopni 31.8mm

Wspornik siodełka: Accent SP-252 35cm (skrocowny do 25cm)

Obejma podsiodłowa: Accent X-Country

Siodełko: Accent Vento

Pedały: Shimano M520

Waga: ok. 9,8kg

 

Rower składałem samodzielnie, pomysł na niego urodził się w sierpniu 2017 roku. Koszt samego roweru bez akcesoriów to ok. 3,200 zł. Wyszło nie za drogo, dodatkowo w tą cenę wliczone jest kilka części, które pierwotnie były zakupione i wykorzystywane w drugim rowerze Kross Evado 1.0 z 2013 roku (koła, tarcze hamulcowe, siodełko, pedały), planowałem ich więcej ale niektóre okazały się niekompatybilne (sztyca, zacisk sztycy), inne używałem krótko (opony, dętki). Ponieważ udało mi się okazyjnie zakupić klamko-manetki i tylną przerzutkę Sora R3000, prawie nowa (1,2k km) kaseta 8rz też się nie przydała, wcześniej planowałem zakup tańszego napędu Claris R2000.

 

Przejechałem już nim ok. 700km i jest na nim całkiem wygodnie, mostek obsadziłem znacznie wyżej niż jest w gotowych rowerach tego modelu, odpowiada mi krótsza rama oraz mostek 100 mm, choć trzeba się do niej przyzwyczaić i uważać w kilku przypadkach np. by stojąc w pedałach nie uderzyć kolanem w kierownicę, lub przy wolnych manewrach nie zaczepić czubkiem butów o przednie koło :). Rower sprawuje się dobrze, choć kilka elementów wymaga jeszcze poprawek. Nie potrafię idealnie zestroić przedniej przerzutki (ciągle wydaje mi się że nie działa tak jak powinna, choć może to być taka jej natura), może przyczyną być odwrócony ciąg linki, źle przymocowana linka lub folię ochronna jaką zastosowałem na ramie. Hamulce tarczowe mechaniczne wymagają częstszego serwisowania niż hydrauliczne, może niepotrzebnie zastosowałem te podkładki z tworzywa które są w zestawie. Ogólnie nie polecam tej konstrukcji komuś kto chciałby obwiesić rower dodatkowymi akcesoriami (błotniki, bagażniki, sakwy, stopka, dodatkowy bidon) ponieważ producent nie przewidział ku temu mocowań, kształt i rozstaw rur również w tym nie pomaga. Rama jest bardzo lekka, moja jest nawet delikatnie lżejsza niż na stronie producenta, ale to też przez bardzo cienką warstwę lakieru, który wg mnie jest zbyt delikatny jak na rower przełajowy, bardzo łatwo łapie rysy.

 

 

W najbliższym czasie w rowerze wyląduje:

- bidon Camelbak Podium 700 ml, (ten tani od Accenta to straszny śmierdziuch i do tego od początku przecieka (NIE POLECAM) i dla mnie jednak za mały)

- kierownica Pro LT Compact 420 mm

 

Trochę później:

- komplet dodatkowych kół, na oponach 23/25c, kaseta 9rz 12-25,

- siodło Accent Execute czarno-żółte,

 

Plany na daleką przyszłość:

- hamulce TRP Spyre (albo jakieś hydrauliczne jak spopularyzują rynek rowerów szosowych)

 

IMG_20180420_163944.jpg?psid=1

 

IMG_20180420_164247.jpg?psid=1

 

IMG_20180420_164026.jpg?psid=1

 

IMG_20180420_164014.jpg?psid=1

 

IMG_20180420_164038.jpg?psid=1

 

IMG_20180420_164104.jpg?psid=1

Odnośnik do komentarza

Tylko taki rozmiar był Sora R3000, a chciałem mieć pełną grupę (tak dla estetyki). Gdybym miał mieszać to z przodu dałbym przerzutkę CX70, ale z korby compact bym nie rezygnował (daje mi zapas 3 biegów jakbym chciał szybciej pojechać na asfalcie) ogólnie to i tak przeważnie korzystam tylko z 34T.

 

Do hydraulików potrzebowałbym kombinacji alpejskich ze specjalnymi adapterami lub nowe klamki (nowe hydrauliczne 105 są bardzo fajne), ale w tej chwili taka modyfikacja jest poza moim budżetem, dlatego też czekam aż zostaną spopularyzowane jak w MTB, i zawitają w niższych grupach odpowiednio taniej.

 

W sumie to do tych planów na przyszłość zapomniałem jeszcze dodać: komplet drugich kół, kaseta 9rz 12-25, szosowe opony 23/25c. I jeszcze korci mnie Connex 9sG, ta rama ze złotym łańcuchem mogłaby fajnie się prezentować.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...