Nath147 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Specyfikacja: Rama: Accent CX-ONE PRO DISC aluminium 6061 T66 700C rozmiar M Widelec: Accent CX-ONE PRO DISC CARBON/ALU Stery: Neco H373 Korba: Shimano Sora R3000 50/34 170mm Support: Accent BB-EX1 Przerzutka przednia: Shimano Sora R3000 2rz Przerzutka tylna: Shimano Sora R3000 GS Manetki: Shimano Sora R3000 2x9 Kaseta: Shimano Altus 11-32 Łańcuch: Shimano CN-HG53 Koła: kompletne Kross MTB 29 na piastach Joytech Hamulce: Shimano BR-R317 + SM-RT56 160mm Opony: Cyclocross Speed 700x35C (zwijane) Kierownica: Pro LT 40cm 31.8 anatomiczna Owijka: ACCENT AC-TAPE Wspornik kierownicy: Pro LT 100 +/-6stopni 31.8mm Wspornik siodełka: Accent SP-252 35cm (skrocowny do 25cm) Obejma podsiodłowa: Accent X-Country Siodełko: Accent Vento Pedały: Shimano M520 Waga: ok. 9,8kg Rower składałem samodzielnie, pomysł na niego urodził się w sierpniu 2017 roku. Koszt samego roweru bez akcesoriów to ok. 3,200 zł. Wyszło nie za drogo, dodatkowo w tą cenę wliczone jest kilka części, które pierwotnie były zakupione i wykorzystywane w drugim rowerze Kross Evado 1.0 z 2013 roku (koła, tarcze hamulcowe, siodełko, pedały), planowałem ich więcej ale niektóre okazały się niekompatybilne (sztyca, zacisk sztycy), inne używałem krótko (opony, dętki). Ponieważ udało mi się okazyjnie zakupić klamko-manetki i tylną przerzutkę Sora R3000, prawie nowa (1,2k km) kaseta 8rz też się nie przydała, wcześniej planowałem zakup tańszego napędu Claris R2000. Przejechałem już nim ok. 700km i jest na nim całkiem wygodnie, mostek obsadziłem znacznie wyżej niż jest w gotowych rowerach tego modelu, odpowiada mi krótsza rama oraz mostek 100 mm, choć trzeba się do niej przyzwyczaić i uważać w kilku przypadkach np. by stojąc w pedałach nie uderzyć kolanem w kierownicę, lub przy wolnych manewrach nie zaczepić czubkiem butów o przednie koło :). Rower sprawuje się dobrze, choć kilka elementów wymaga jeszcze poprawek. Nie potrafię idealnie zestroić przedniej przerzutki (ciągle wydaje mi się że nie działa tak jak powinna, choć może to być taka jej natura), może przyczyną być odwrócony ciąg linki, źle przymocowana linka lub folię ochronna jaką zastosowałem na ramie. Hamulce tarczowe mechaniczne wymagają częstszego serwisowania niż hydrauliczne, może niepotrzebnie zastosowałem te podkładki z tworzywa które są w zestawie. Ogólnie nie polecam tej konstrukcji komuś kto chciałby obwiesić rower dodatkowymi akcesoriami (błotniki, bagażniki, sakwy, stopka, dodatkowy bidon) ponieważ producent nie przewidział ku temu mocowań, kształt i rozstaw rur również w tym nie pomaga. Rama jest bardzo lekka, moja jest nawet delikatnie lżejsza niż na stronie producenta, ale to też przez bardzo cienką warstwę lakieru, który wg mnie jest zbyt delikatny jak na rower przełajowy, bardzo łatwo łapie rysy. W najbliższym czasie w rowerze wyląduje: - bidon Camelbak Podium 700 ml, (ten tani od Accenta to straszny śmierdziuch i do tego od początku przecieka (NIE POLECAM) i dla mnie jednak za mały) - kierownica Pro LT Compact 420 mm Trochę później: - komplet dodatkowych kół, na oponach 23/25c, kaseta 9rz 12-25, - siodło Accent Execute czarno-żółte, Plany na daleką przyszłość: - hamulce TRP Spyre (albo jakieś hydrauliczne jak spopularyzują rynek rowerów szosowych) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Fajny rower. Spyre pójdą z tymi klamkami. Hydrauliki nie. A czemu korba compact? Tarczówki mechaniczne mojego kolegi nie wymagały praktycznie żadnego serwisowania. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 5 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Tylko taki rozmiar był Sora R3000, a chciałem mieć pełną grupę (tak dla estetyki). Gdybym miał mieszać to z przodu dałbym przerzutkę CX70, ale z korby compact bym nie rezygnował (daje mi zapas 3 biegów jakbym chciał szybciej pojechać na asfalcie) ogólnie to i tak przeważnie korzystam tylko z 34T. Do hydraulików potrzebowałbym kombinacji alpejskich ze specjalnymi adapterami lub nowe klamki (nowe hydrauliczne 105 są bardzo fajne), ale w tej chwili taka modyfikacja jest poza moim budżetem, dlatego też czekam aż zostaną spopularyzowane jak w MTB, i zawitają w niższych grupach odpowiednio taniej. W sumie to do tych planów na przyszłość zapomniałem jeszcze dodać: komplet drugich kół, kaseta 9rz 12-25, szosowe opony 23/25c. I jeszcze korci mnie Connex 9sG, ta rama ze złotym łańcuchem mogłaby fajnie się prezentować. Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 Opinie na temat łańcuchów Connexa są bardzo sprzeczne. Generalnie takie że jest bardzo odporny na rozciąganie ale bardzo głośny. Ja polecam Campagnolo Record C9, na którym długo jeździłem. Jest to cichy i super odporny na rozciąganie łańcuch. Kosztuje zwykle 99-119 zł Odnośnik do komentarza
rowerowy365 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Sympatyczny opis ale nie mogę otworzyć zdjęć :( Gratulacje za pomysł, wytrwałość i osiągnięty efekt. Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Też mi się żadne nie chce otworzyć, a chętnie bym zerknął. Odnośnik do komentarza
Nath147 Opublikowano 6 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 po kraksie która wyłączyła mnie z jazdy na ok. miesiąc, rower został ponownie przeserwisowany, zmieniłem kierownice na PRO LT Compact 420 mm, zastosowałem chińską owijkę za grosze, zmieniłem prowadzenie pancerzy przy kierownicy. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 6 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2018 Ładna maszyna! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się