Skocz do zawartości

Szosa endurance- ok. 3-4K, porównanie 4 modeli.


Rekomendowane odpowiedzi

Moje wymiary po ostatnich dokładnych pomiarach (wyszło, że zmalałem :D ):

 

Inseam: 82
Trunk: 66
Forearm: 33
Arm: 65
Thigh: 60
Lower Leg: 55
Sternal Notch: 152
Total Body Height: 179

 

Jak widać mam dosyć długi tułów.  Mój rower "wygląda" tak:

 

Top tube length:       57

Seat tube range c-t:   55
Stem Length:  10
BB-Saddle Position:   72.5
Saddle-Handlebar:   53
Saddle Setback:   5

 

Najbliżej do tych ustawień jest wynik "Competitive Fit", przy czym kalkulator sugeruje ramę 54-55 i mostek 12cm (ale sumarycznie wychodzi to co mam teraz). Zasadnicza różnica jest jedna, siodełko mam ustawione na wysokości z pogranicza "Eddy Fit" i "French Fit". Jak dam siodło wyżej to mi pływa tyłek. Kierownica reach 75mm, drop 125mm (PRO PLT kompaktowe gięcie). To co u mnie jest jeszcze charakterystyczne to wysoko ustawiona kierownica, różnica między wysokością siodła a kierownicy to tylko około 5cm. Testowałem do 8cm niżej, ale po 40-45min w dolnym chwycie miałem ból pleców na odcinku lędźwiowym. Pewnie to ze względu na moją przeciętną gibkość, w skłonie dotykam palcami podłoża, ale całej dłoni to już nie położę.

Odnośnik do komentarza

Fajny patent z tym mostkiem, jak będę musiał korygować pozycję  pewnie się za nim rozejrzę.

Do Jamisa jest wsadzona sztyca karbonowa- trochę szkoda jakby okazała się za krótka w rozmiarze 54.  A taka sztyca karbonowa z elastomerem to tak z ciekawości droga impreza?

 

Podsumowując-  najlepiej powinien mi podpasować w Fuji lub Jamisie rozmiar 54?

Odnośnik do komentarza

Rozmiar 54 daje pole manewru. Można pójść w pozycję czysto rekreacyjną albo po założeniu dłuższego mostka i wyjęciu podkładek mieć pozycję nieco bardziej sportową (oczywiście wciąż wygodną) zachowując przy tym wszystkie fajne cechy roweru endurance (tarczówki, szersze opony, fajne tłumienie drgań). Natomiast rozmiar 56 przy rowerze endurance dla kogoś o wzroście 180cm to już tylko pozycja wyprostowana. Ja dla siebie kupiłbym "54", bo wiem czego mi trzeba :)

Odnośnik do komentarza

W 54 będzie miał większą możliwość ruchu. może przesunąć siodło tył/przód, pokombinować z mostkiem. Niestety na ramie na styk,a taka będzie 56 nie ma takiej możliwości. To tak jak w ramie Ridley'a 55 na której jeździłem. W jakimś momencie chciałem posunąć siodło do tyłu a już miałem mostek 75 i nie bardzo było jak, bo krótszy niż 75 do szosy to przegięcie. Z ciekawości pomierzę w wolnej chwili jak mam ustawioną pozycję w Tarmacu i Roubaix i napiszę

Odnośnik do komentarza

Tak z ciekawości dla Was konfiguracja mojej szosy race:

 

Top tube: 54,8

Seat tube: 54,0

Stem: 90

BB-Saddle: 75,5

Saddle-handlebar: 53

Saddle setback: 8

 

A jeszcze ciekawy parametr wysokość kierownicy od podłogi na jej szczycie: 90 cm

Różnica między siodłem a kierownicą: 11,5 cm. Chciałbym poprawić gibkość i zejść w dół 1,5-2 cm

Gibkość mam tak podłą że nie dotykam palcami podłogi w zwisie, brakuje mi jakieś 5cm

Kierownica szerokość 42, reach 75, drop 125 czyli taka same parametry jakie u Radka. Specialized S-Works Shallow Bend Carbon

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...